10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    JD Kramp

2.16 Ghz Intel Core 2 Duo, Lion en externe harde schijven.

Ik heb zelf een computer van 4 jaar oud. (2.16 Ghz Intel Core 2 Duo) Ik lees in de Mac store nogal wat negatieve reacties van mensen die een soortgelijke computer hebben. Zoals programma’s die crashen of dat de computer vastloopt etc. Of externe harde schijven die niet meer gezien worden..(lees de recensies maar zelf in de Mac store). Dat is wat mij nu nog tegenhoudt om over te gaan naar Lion. Helemaal vanwege het feit dat op één van die schijven onze iPhoto bibliotheken staan. (in totaal zo’n 12000 foto’s)
    Heeft iemand ervaring?

Jan Dirk Kramp

Bijdrager
    Soulshaker

Ik ben een paar maanden geleden omgeschakeld naar lion , maar ik ben weer naar snow leopard terug gegaan.

Die hele verandering met spaces , dashboard , inverted scrollen , enz enz enz beviel me niet

Met mijn externe harde schijven heb ik geen problemen ondervonden

Ik geef je wel de raad om die 12.000 foto’s op toch tenminste 2 verschillende schijven te bewaren
    Want als je schijf op een dag crashed (en die dag zal ooit komen) , ben je alles kwijt.

Bijdrager
    SMac

Ik heb dezelfde imac en lion gaat bij mij als een speer, maar heb meer negatieve verhalen gehoord, dan positieve, dat moet gezegd.

Bijdrager
    JD Kramp

Hoi Soulshaker,

Ik heb natuurlijk alle foto’s als ruwe bestanden nog op een andere harde schijf staan, en wil ze later op iCloud zetten. Maar daar heb ik Lion voor nodig.

Bijdrager
    SMac

Dacht niet dat iCloud op die manier werkt, maar kan het mis hebben.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dat heb je ook. iCloud biedt 5GB aan gratis opslagruimte (meer moet je er bij kopen).

Bijdrager
    SMac

Ik was even in de veronderstelling dat er fotostream bedoeld werd omdat Lion noodzakelijk is… want iCloud kun je toch ook zonder Lion gebruiken, stel dat je een PC hebt en een iOS5 apparaat? En in fotostream kun je toch niet zomaar je 12.000 ‘oude’ foto’s zetten?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Officieel heb je minimaal een Mac met Lion nodig en een pc met Vista.
    Maar er gaan geruchten dat het op Snow Leopard ook (gaat) werken. Lijk me wel logisch want de meeste gebruikers zitten nog op Snow Leopard.

Bijdrager
    CedricH

Ik heb een MacBook van 4 jaar oud met dezelfde processor en helemaal geen problemen onder Lion. Misschien gewoon wat mensen die er niet tegen kunnen dat een machine van 4 jaar oud wat tijd nodig heeft:wink:

Bijdrager
    JD Kramp

Ben intussen al een paar weken over naar Lion. Geen problemen ondervonden. Dat invert scrollen is even wennen, maar daarna toch lochischer. Overstap naar iCloud was toch een teleurstelling, want via fotostream kun je “maar” de laatste 1000 foto’s uploaden… en idisk wordt niet overgenomen door iCloud… grrr

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.