29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    2observe

2.1 luidsprekers voor iMac. Welke?

Mijn Edifier-setje heeft het vandaag begeven. Ik ben op zoek naar luidsprekers voor de iMac die wat langer meegaan en uiteraard een mooi geluid produceren. Heeft iemand suggesties?

Bijdrager
    Appeltje

Ik heb zelf deze, erg fijn en matchen precies bij de zilveren iMac:lol: Goed geluid uiteraard en een lekkere bass

Bijdrager
    Dr. Maddox

Neem om te beginnen een set met een actieve subwoofer. Voor de rest zal het afhangen van je budget. Kan je daar meer over zeggen?

Bijdrager
    2observe

Thx voor de reactie zover. Wil eigenlijk niet meer dan 200 euro uitgeven.

Bijdrager
    Oldekamp

Ik heb de Logitech Z2300 set op mijn kamer en ben hierover wel tevreden. Hoop alleen dat je (in tegenstelling tot mij) een vrijstaand huis hebt want die bas dreunt overal door.;)

Bijdrager
    Dr. Maddox

Voor dat budget is het misschien verstandig om de eerste generatie Airplay luidsprekers af te wachten. Ik meen dat de eerste producten dit voorjaar verschijnen. Sla je meteen twee vliegen in één klap!

Bijdrager
    2observe

Wat moet ik me bij dat Airplay voorstellen? Ik kan natuurlijk googlen maar als je ’t me kan vertellen…graag :sarcastic:
    En geen vrijstaand huis hier…:lol:

Bijdrager
    Dr. Maddox

Dan kan je de luidsprekers nog eens meenemen naar een feestje en draadloos de muziek van je iPhone/iPod/iPad streamen naar de luidsprekers.

En beter nog, je kan ze draadloos aansluiten op je Mac omdat iTunes ook Airplay ondersteund.

Bijdrager
    Maverick9898

Ik heb Bose Companion 5. Dat is erg mooi, vind ik zelf (oh jeeh weer allemaal Bose-bashers). Het kost wel wat maar dan heb je ook wat;). Je hebt ook nog Companion 3 die ook mooi geluid schijnen te geven.

Inactief
    Anoniem

@2observe: even uit nieuwsgierigheid, welk edifier set had je?

Bijdrager
    Appeltje

@ Dr. Maddox,

Hoeveel zal die ongeveer gaan kosten, enig idee?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Geen idee maar het zal vast in de buurt liggen van je budget. Ik ben ook benieuwd naar de eerste producten!;)

Bijdrager
    Appeltje

Geen idee maar het zal vast in de buurt liggen van je budget. Ik ben ook benieuwd naar de eerste producten!:wink:

Oh oke, dan zullen we het wel zien

Bijdrager
    2observe

Steve -> Ik had de Edifier Prisma E3350 2.1-luidsprekers. O zich een prima setje voor een leuke prijs maar vandaag hield de rechterspeaker ermee op. Speaker zelf is niet kapot, snoer ook niet dus ik vermoed dat de aansluiting op de printplaat of de versterker zelf (deels) kapot is.

Die Bose is vrij prijzig en eigenlijk buiten mijn budget.

Iemand ervaring met de Harman Kardon SoundSticks III?

Ik luister met name muziek en speel zelf wel eens wat muziek via Garageband met mijn Midi-keyboard.
    En qua games wil ik wel eens WoW spelen.

Bijdrager
    Dr. Maddox

@ Keep – Sorry, ik verwarde jouw post met die van 2observe. Geen idee wat jouw budget is!:lol:

Bijdrager
    Appeltje

@ Dr. Maddox

Ik zag het maar ik snapte al dat het een vergissing was:wink:

Bijdrager
    Almerrrrr

Ik heb zelf zowel thuis als op kantoor de SoundSticks || staan van Harman Kardon. Volgens mij is het enige verschil tussen de 2 en 3 de kleur van het ledje in de sub. Deze klinken erg goed en zien er naar mijn mening strak uit. De SoundSticks || zie je bij sommige winkels nog wel voor een leuke opruimprijs staan.

Bijdrager
    chopchop

Ik heb net als Almerrrrr de SoundSticks II, top setje!

Bijdrager
    G-Force

Heb je geen garantie meer op je huidige set?

Bijdrager
    syltheboy
    chopchop op 26 januari 2011

Ik heb net als Almerrrrr de SoundSticks II, top setje!

Ik heb de opvolger daarvan en dat is ook een uitstekend klinkend setje. Met zijn voorganger(s) zal dat niet heel anders zijn.:wink:

Bijdrager
    Nitewurks

Niet erg makkelijk te vinden, Swans M10 Een strak klinkende set, volledig van hout en zonder ‘100Hz bonk’. Of het nou een live concert, studio cd of een film is, alles komt vrij neutraal over. ik ben er erg tevreden over, ben ik niet zo snel;-)
    Kijk ook eens naar KRK was mijn tweede keus.
    Btw, ik heb ze ook via garageband met m’n basgitaar geprobeerd, ook goed. Geen studio kwaliteit maar goed genoeg voor thuis.

Bijdrager
    MacRice

Teufel Concept B200!! Twee fantastische speakers zonder subwoofer, maar met een externe geluidskaart, waar je bovendien ook andere audio op aan kunt sluiten. Heb ze nu een half jaar en ik geniet er elke dag van.
    De kwaliteit is ongelooflijk. Ben professioneel musicus, klassiek, maar luister ook naar pop, jazz en wereldmuziek. Kristalhelder, puur geluid.
    Alleen bij de fabriek te bestellen, maar je mag ze geloof ik twee weken uitproberen en als ze niet bevallen mag je ze terugsturen. Ze zijn wel iets duurder dan 200 euro, maar dan praten we over enkele tientjes.

Bijdrager
    2observe

Garantie was verlopen. Dank voor jullie reacties. Ik ga van het weekend wat setjes beluisteren en hoop dan een goede beslissing te kunnen nemen. Laat jullie nog weten wat het geworden is. Verdere suggesties zijn natuurlijk van harte welkom!

Bijdrager
    syltheboy
    MacRice op 26 januari 2011

Teufel Concept B200!! Twee fantastische speakers zonder subwoofer, maar met een externe geluidskaart, waar je bovendien ook andere audio op aan kunt sluiten. Heb ze nu een half jaar en ik geniet er elke dag van.

De kwaliteit is ongelooflijk. Ben professioneel musicus, klassiek, maar luister ook naar pop, jazz en wereldmuziek. Kristalhelder, puur geluid.

Alleen bij de fabriek te bestellen, maar je mag ze geloof ik twee weken uitproberen en als ze niet bevallen mag je ze terugsturen. Ze zijn wel iets duurder dan 200 euro, maar dan praten we over enkele tientjes.
    Ik had eerst een setje van Logitech en die kostte destijds 70 euro en enkele weken geleden besloot ik om toch wat meer eraan uit te geven. Toen heb ik dus de Harman/Kardon SoundSticks III gekocht voor 185 euro. Die van Teufel lijken me ook prachtig klinken, maar die ik heb zijn ook uitstekend.

Bijdrager
    2observe

Afgelopen vrijdag heb ik mijn budget met 100% overschreden en ben ik voor de Bose Companion 5 gegaan. Een mooi setje qua design en met een prima geluidskwaliteit. Het surround effect is leuk maar hiervoor kun je beter een 5.1 set kopen. Maar voor een minimalist is dit een prima alternatief.

Bijdrager
    syltheboy

Oké, veel plezier met je aankoop!:wink:

Bijdrager
    G-Force
    Nitewurks op 26 januari 2011

Niet erg makkelijk te vinden, Swans M10 Een strak klinkende set, volledig van hout en zonder \’100Hz bonk\’. Of het nou een live concert, studio cd of een film is, alles komt vrij neutraal over. ik ben er erg tevreden over, ben ik niet zo snel;-)

Ik heb deze ook, heerlijk setje en ziet er ook strak uit.:) Maar ik las dat 2observe al is voorzien, veel plezier met de Bose speakers.

Bijdrager
    Maverick9898

Veel plezier ermee;)! Toch voor mijn advies gekozen zie ik, haha;)!

Bijdrager
    juwlez

Voor dat budget is het misschien verstandig om de eerste generatie Airplay luidsprekers af te wachten. Ik meen dat de eerste producten dit voorjaar verschijnen. Sla je meteen twee vliegen in één klap!

Dat lijkt me idd voor mij ook handig, maar qua release datum is er nog verder niks bekend? of iets

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.