7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    flipke

20th Anniversary Macintosh ethernet

Ik heb me al helemaal suf gezocht op het internet. Dus laat ik het hier eens vragen.

Heeft iemand heel toevallig nog een uitbreidingskaart (ethernetport) voor de 20th Anniversary Macintosh liggen?

Ik hoor graag van jullie.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Welk OS draai je? OS 8? OS 9? Elke kaart die met die OS’en overweg kan werkt.
    Je moet dan wel de originele uitbreidingsachterkant hebben. Daarin zit een L-vormige PCI omvormer. Dus als je een PCI Ethernet kaart hebt die met OS 9 werkt…

Bijdrager
    flipke

Ohw ja dat kon niet echt zo vinden dacht dat het echt een speciale was voor de TAM. Ik heb een hele complete TAM met doos alles erop en eraan met uitzondering van de ethernetpoort dan. Zelfs de batterijen van de remote zitten nog in het plastic.

OS 9 draai ik trouwens niet het origineel maar die wil ik nog eens origineel installeren.

Heb die vorig jaar voor een hele! leuke prijs kunnen kopen. Maar doe er nu beetje weinig mee maarja als ik h’m al eens in het netwerk kan hangen hoop ik er wat meer mee te gaan doen.

Bedankt voor de tip.

Moderator
    Poezenbeest

Vrijwel alle PCI-kaarten werken met OS9, kan je volgens mij bij de PC-boer (MyCom, Computerland) voor een paar euro kopen. OS9 heeft een generieke driver die vrijwel alle kaarten ondersteunt. Heb in mijn PowerMac G4 ook een extra kaart gezet en dat ging vlekkeloos.

Geblokkeerd
    Anoniem

Maar zie tegenwoordig nog eens een nieuwe PCI NIC te kopen… Is alles niet PCIe tegenwoordig?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Online zijn er nog meer dan genoeg PCI-kaarten te koop.

Om even door te vragen:

Is het mogelijk om een OS9-compatibele WiFi kaart in een TAM te zetten? Ik denk het dus wel, de TAM draait OS 9.1.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Dus, kan dat? Ik neem aan van wel. Of is het slimmer om een mini-PCI to PCI adapter te gebruiken om een originele (1999 model) AirPort kaart te gebruiken?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.