4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    ratbones

2020 iPad pro vs 2020 Air

M’n mid 2010 MacBook Pro is in 2020 écht wel aan vervanging toe en mijn eerste gedacht gaat uit naar de MacBook Air die recent geüpdatet is. Echter twijfel is ook tussen de Air en de iPad pro.. vooral ook omdat ik een iPad pro veel meer “exiting” is dan weer een MacBook (first world problems, I know…)

wat ik me afvraag:

• kan je een lokale backup nemen van je foto’s die via iCloud op je iPad staan? Ik gebruik Apple foto’s voor al mijn foto’s, mijn hi-res masters staan op de MacBook nu en staan als backup op een externe TimeMachine schijf. Als ik over zou gaan naar een iPad Pro zou ik daar mijn hi-res masters bewaren, ik wil echt ook altijd een lokale backup van m’n foto’s en niet énkel op iCloud
    • stel: iemand stuurt me een ZIP file met MP3 files in. Kan ik die unzippen in iOS op iPad én vanuit de bestanden app (of hoe dan ook) in mijn Apple Music library krijgen? Ik ben veel bezig met muziek, repetitie opnames die we zo naar elkaar sturen, etc.

Indien bovenvermelde punten niét kunnen met iOS / iPad moet ik wel voor de MacBook Air gaan (waarschijnlijk de goudkleurige dan om het toch net iets minder saai te maken;-)

Alle feedback is welkom!

Bijdrager
    iep

Bij een iPad Pro kun je alleen een lokale backup maken naar een andere Mac. De enige andere optie is een online backup via iCloud en die kun je niet lokaal ergens bewaren.

Zip-bestanden kun je prima openen op een iPad maar je kunt niet de mp3’s in de standaard muziek app krijgen (wel dat van een 3rd party).

Als je een MacBook Pro bent gewend dan kun je die beter voor een MacBook Air vervangen. De werkwijze is dan hetzelfde. Die van een iPad is heel anders en veel zaken die je met macOS kunt, kun je nog steeds niet op iPadOS. Een iPad betekent dus echt alles omgooien en overal iets anders voor zien te vinden. Dat moet je leuk vinden en vooral ook willen.

Bijdrager
    ratbones

..het gaat een Air worden dan. MP3’s in de standaard muziek app krijgen én lokale backups (anders is het natuurlijk géén backup) zijn een must.

Bedankt voor de feedback!!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.