5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    CMD-Z

2019: het jaar om een apple watch te kopen?

Hello allemaal!

Ik heb een aantal jaren onder een steen geleefd als het om de apple watch gaat. zag onlangs de keynote met aankondigingen over de nieuwe watchOS langskomen.

Wat ik wil:

– hardlopen met apple watch en hartslag/snelheid e.d. tracken

– muziek luisteren tijdens het hardlopen/sporten

– mn telefoon thuislaten.

Kan dit anno 2019? het liefst zou ik muziek luisteren met spotify, en mn sennheiser momentum true wireless bluetooth headphones gebruiken… en mn telefoon dus thuislaten. Kan dit denken jullie?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Elk jaar is geschikt om een AppleWatch te kopen…

— telefoon thuislaten kan wel maar je krijgt dan geen oproepen op je horloge, vast volgende jaar wel… of het jaar daarop…

Bijdrager
    CMD-Z

haha dank. maar kan muziek luisteren wel?

Bijdrager
    Shmoo

– hardlopen met apple watch en hartslag/snelheid e.d. tracken

Dat gaat prima, vind ik persoonlijk en ik draag zo’n ding al sinds dag 1 vooral voor bewegen en hardlopen (amateur).

De vraag is alleen hoeveel waarde je kunt hechten aan de gemeten resultaten. Ik kan mij voorstellen dat als je Eliud Kipchoge bent dat je andere eisen hebt dan rondrennen met een geil Apple Watch-je maar voor de gemiddelde amateur-loper is het ding denk ik heel goed te gebruiken tijdens het hardlopen.

– muziek luisteren tijdens het hardlopen/sporten

Gaat wel met Spotify maar dan moet je wel de iPhone bij je hebben want daar staat de Spotify app op. Sinds watchOS mag je van Apple niet meer muziek op het horloge zelf zetten en dan je oortje koppelen aan het horloge zelf. Waarschijnlijk omdat die verbinding nooit constant bleef. (AirPlay gezeik all over again) Of het gaat wel maar dan alleen i.c.m een Apple Music afspeellijst want er is wel een optie om een afspeellijst automatisch te laten starten wanneer je een Workout begint. <– dit vereist wel Apple Music, Spotify geeft geen toegang tot die module.

– mn telefoon thuislaten.

Voor het hardlopen is dat dus geen probleem. De eerste keer moet je volgens mij wel je iPhone meenemen om een soort blauwdruk te maken hoeveel stappen een kilometer is en dat soort dingen. Daarna is het meer nodig om je iPhone mee te nemen maar van wat ik begrepen heb.

Ik heb er echter voor gekozen om dat wel te doen. Mocht ik ooit uitvallen met een kapotte koppakking of zoiets dan kan ik mij ergens in de struiken verstoppen en iemand bellen om mij op te komen halen.

Voor drie tientjes kun je een FlipBelt kopen. Das 1000 maal effectiever dan een armband waar je telefoon in zit. Armbanden zakken altijd af en gaan irriteren. Met een FlipBelt is het een kwestie van erin stappen. Je telefoon in de ‘tube’ stoppen en dan omdraaien. Zit ‘ie op slot en je voelt ‘m verder niet tijdens het rennen.

Bijdrager
    CMD-Z

Dank voor het uitgebreide antwoord!

Helaas: dus nog geen telefoon thuislaten en betrouwbaar / met goede verbinding met bluetooth headphones spotify luisteren.

in dat geval is zo’n flipbelt, iphone erin, en geen apple watch voor mij een beter alternatief (want het enige wat ik wil tracken is mn route/snelheid achteraf)

Thanks!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.