8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    jordi99

2016 of 2017 model MacBook Pro?

Hallo,

Ik heb besloten om toch voor een MacBook Pro te kiezen ipv de optie iMac 27′ + iPad Pro 12,9..
    Mijn oog is gevallen op een 15′ inch MacBook Pro met touchbar…

– 2017 model, 256gb ssd, 16gb ram.. €2550-2575
    – 2016 model, 256gb ssd, 16gb ram.. €2250-2299

Toch bijna 300 euro verschil, betreft hier de gunstigste prijzen momenteel en nieuwe MacBooks… (geen refurbished/2e hands)

Zouden jullie toch gaan voor 2017 model? Of 300€ ‘winst’ pakken en 2016 model kiezen?
    Zijn er veel verschillen?

MacBook gaat gebruikt worden voor de simpele taken, misschien wat lichte fotobewerking, internetten, videos kijken etc.

Waarschijnlijk zijn beide MacBooks al overkill, maar ik wil gewoon een 15′ en dan moet je voor zo’n krachtige MBP gaan…

Bedankt alvast allemaal!

Moderator
    Night

Zie ook dit topic (Weliswaar 13″, maar verder dezelfde vraag):

Verschil 13" MacBook Pro Touch Bar 2016/2017

Verder zie ik naast de minimale speed-bump t.o.v. het 2016 model eigenlijk alleen maar de hardwarematige HEVC video support van de processor als echte vooruitgang. Maar ook dat zal je met een korreltje zout moeten menen, want ook High Sierra ondersteund gewoon HEVC video. Kortom: alles is net een beetje sneller (processor, geheugen, video kaart), maar of je dat beetje extra kracht echt direct zal merken en/of nodig zou hebben (gezien je eigen opmerking over “licht gebruik”), laat ik graag aan jezelf over, gezien het prijsverschil.

Bijdrager
    jordi99

Het gaat me erom of ik het ga merken, ik denk dat een quad core i7 + 16gb ram zowiezo al een verademing is tov mijn oude windows pc…
    Scheelt 300€…

Zouden jullie voor de 300€ Gaan + 2016 model? Lijkt me alsnog een fantastische laptop..
    Of omdat je toch al zoveel geld uitgeeft ook voor het nieuwste model gaan?

Op youtube zijn niet echt vergelijksvideos te vinden tussen 2016 en 2017 modellen van de 15′ mbp…
    Daarom hoop ik op meer meningen hier:)

Bedankt!

Bijdrager
    TheBigZ

Wat heb je aan meer meningen? De centjes zullen uiteindelijk uit je eigen portemonnee moeten komen. De 2016 of 2017, het zijn allebei mooie (en prijzige) notebooks.

Moderator
    Night

Ik zou persoonlijk – gezien je eisen-pakket – lekker die € 300 in je zak houden. TheBigZ gaf al een link waarin je duidelijk de verschillen kan vinden. Maar tenzij je intensief gaat video-editten of zwaar aan het Photoshoppen gaat slaan, zou ik die verschillen lekker laten voor wat ze zijn.
    Mocht je echt niet wakker liggen van € 300 minder in je portemonnee, dan pak je lekker de allernieuwste, allerzwaarste MBP. ;-)

Bijdrager
    Oldekamp

Heel relaxt dat de 7e gen i7’s nu HEVC support bieden, maar vergeet niet dat alle geleverde Radeon Pro videokaarten dit ook ondersteunen (450, 455 & 460 van het late-2016 model dus ook!). Het voordeel van de 2017 machine is dat de videokaart (theoretisch gezien) niet hoeft worden ingeschakeld. In de praktijk zal echter met 4K video in de meeste gevallen je videokaart (hetzij integrated of dedicated) toch wel aanslaan.:wink:

Bijdrager
    jordi99

Oldekamp, Apple bevestigde ook al dat HEVC werkt onder High Sierra vanaf macs met 6e generatie (dus Skylake en Kaby Lake)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.