2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    JR866

2015 13 + 15 inch en externe monitor vraag

Hallo iedereen.

Ik ben nog altijd aan het twijfelen wat ik nu ga doen. Of een 13 inch model hetzij 2015 of 2016 of een 15 inch 2015.

Ik heb echter een vraag over het aansturen van een extern beeldschem.

Op de website van Apple staat dit

13 inch 2016

Video-ondersteuning

Gelijktijdige ondersteuning voor volledige native resolutie op het ingebouwde display met miljoenen kleuren en:
    E├ęn display met een resolutie van 5120 x 2880 bij 60 Hz en meer dan een miljard kleuren

13 + 15 inch 2015

ondersteuning en
    weergave┬şvoorzieningen

Intel Iris Graphics 6100
    Twee displays en synchrone weergave: gelijktijdige ondersteuning voor volledige native resolutie op het ingebouwde display en tot 3840 x 2160 pixels op maximaal twee externe displays, beide met miljoenen kleuren

Intel Iris Pro Graphics
    Twee displays en synchrone weergave: gelijktijdige ondersteuning voor volledige native resolutie op het ingebouwde display en tot 3840 x 2160 pixels op maximaal twee externe displays, beide met miljoenen kleuren.

Nu mijn vraag

Hoewel de 15 inch een stuk krachtiger is met zijn quadcore processor, 16 GB ram en zijn pro graphics.kan hij niet meer aan qua aansturen van een scherm. Is er dan zo weinig verschil tussen de inter Ires 6100 en de pro?

Dan is er nog de vraag:

Ik wil er in de toekomst een monitor op aansluiten van max 2560 x 1440 resolutie. Maakt het dan ├╝berhaupt wat uit of ik voor het 13 inch of 15 inch model ga?

Bijdrager
    Niels

Ik heb een late 2013 MBPr 13″, die werkt prima met een de Dell U2515h met een resolutie van 2560×1440.

Het verschil tussen Iris 6100 en Iris Pro, maar de bottleneck is de aansluiting door middel van thunderbolt 2.

Overigens zou ik als je voor een 15″ gaat wel een model nemen met dedicated graphics, anders heeft de 15″ niet heel veel meerwaarde tov. de 13″.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.