1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    Scrobz

2011 Mac Mini Display Sleep Probleem

Ik heb de zojuist nieuw ge├»ntroduceerde Mac Mini gekocht. Deze heb ik aangesloten op mijn televisie middels een mini-displayport naar vga adapter via de thunderbolt poort. Er doet zich nu het volgende probleem voor. Wanneer OS X Lion het scherm in display sleep modus zet, is deze er niet meer uit te halen. Ik ben op de hoogte dat je in Lion op een toets of op je muis/trackpad moet drukken, echter dit helpt niet. Hij komt niet meer terug. Ik moet letterlijk mijn mac in sleep modus zetten (via knop achter) om weer beeld te krijgen. Ik heb contact opgenomen met Apple, maar kom er met hen helaas niet uit. Zij hebben het probleem willen isoleren. Blijkt dat mijn macbook pro met Lion wel met dezelfde tv probleemloos kan werken. Daarna is mij geadviseerd om Lion opnieuw te installeren. Zij wilden dit eerst doen door een tweede ‘test’ partitie aan te maken. Dit is niet gelukt omdat de recovery disk van lion zich bevindt op dezelfde hd waarop deze partitie moest worden aangemaakt. En, omdat deze daarom niet kan worden geunmount, kan herpartitioneren niet. Tweede suggestie van de helpdesk was om Snow Leopard met een dvd te installeren en te testen of het probleem zich dan voordoet. Dit kan echter niet omdat ik logischerwijs niet omdat de nieuwe Mac Mini geen optische drive heeft.

Wie o wie heeft hier meer verstand van? Of, heeft ook een Mac Mini en kan dit voor met testen, of herkent zich in mijn probleem?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.