21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    ChrisMax

200 GB min MAC OS X Leopard

Hallo,

Als ik een 200 GB harde schijf heb in mijn MBP hoeveel neemt MAC OS X Leopard dan in beslag? Dus hoeveel hou ik over voor mijn eigen bestanden etc?
    Thanx

Bijdrager
    Maced.2
    ”ChrisMax”

Hallo,

Als ik een 200 GB harde schijf heb in mijn MBP hoeveel neemt MAC OS X Leopard dan in beslag? Dus hoeveel hou ik over voor mijn eigen bestanden etc?
    Thanx

genoeg :D

200- 17 = 183 GB over dus :D :D Full install

Bijdrager
    double-D

volgens mij neemt leopard iets van 4 GB in beslag. dus je houd ruimte genoeg over dan.

Bijdrager
    Nielsvr

Hangt er ook een beetje af wat je mee installeert, zoals overbodige printer bestanden en talen… als je die weg laat dan scheelt het zo een GB..

Bijdrager
    Afroman

Nou nee. Leopard, de volle versie neemt al gauw 17 Gb in beslag hoor. Met alle talen, Printerdrives, iLife, iWork-tespakket en Office test-pakket.

Bijdrager
    ChrisMax

Oh dan hou ik dus nog genoeg over:lol: Leopard is natuurlijk al voorgeinstalleerd dus om nou gelijk een herinstallatie te doen als je net een nieuwe MBP hebt lijkt me beetje overbodig.

Bijdrager
    Mr Macintosh

Oja, dat is niet nodig:wink:

Bijdrager
    macker

Een 200gb HDD is natuurlijk ook niet echt 200gb maar iets van 180gb

Bijdrager
    SMac

Inderdaad netto ca. 180 minus Leopard, maar herinstallatie zonder talenpakket is wel een idee… laat daar nou net een ander draadje over lopen!

Bijdrager
    iPatjj
    ”macker”

Een 200gb HDD is natuurlijk ook niet echt 200gb maar iets van 180gb

Waar gaat die 20gb dan heen?

Bijdrager
    Buzzin Hornet

Hij doelt hierop, is alleen niet 20 GB:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Gigabyte#Consumer_confusion

Bijdrager
    SMac

14 Gb dan…

Geblokkeerd
    Anoniem

Een zo leeg mogelijke installatie van Leopard neemt volgens mij 6,3GB in beslag.
    Dat scheelt dus ±10GB als je een schone installatie doet, want zoals je hierboven al
    hebt kunnen lezen is een volledige installatie met veel overbodige printerdrivers,
    lettertypen en talen al snel zo’n 17GB.

Een HD van 200Gb is in de praktijk zo’n 176GB
    – Let op Gb = Gigabit, en GB = Gigabyte.

Dus op jouw laptop zou je na het installeren van Leopard ongeveer 169,5GB over
    moeten houden… dit wordt wel minder na het installeren van de gewenste overige
    programma’s natuurlijk.

Bijdrager
    Doede

Chris, hoeveel neemt je eigen huidige Leopard systeem dan in beslag?

Bijdrager
    ChrisMax

Doede, helaas heb ik nog geen MBP maar ik ben flink aan het uitzoeken en wil er graag alles over weten:lol:

Bijdrager
    postman
    ”joram”

Een HD van 200Gb is in de praktijk zo’n 176GB
    – Let op Gb = Gigabit, en GB = Gigabyte.

Dus op jouw laptop zou je na het installeren van Leopard ongeveer 169,5GB over
    moeten houden… dit wordt wel minder na het installeren van de gewenste overige
    programma’s natuurlijk.

200 Gigabit is nog altijd ruwweg zo’n 25 Gigabyte. Je haalt dingen door elkaar.

Inactief
    Anoniem
    ”ChrisMax”

Oh dan hou ik dus nog genoeg over:lol: Leopard is natuurlijk al voorgeinstalleerd dus om nou gelijk een herinstallatie te doen als je net een nieuwe MBP hebt lijkt me beetje overbodig.

Heb ik wel gedaan hoor. Het scheelde mij iets van 3 GB (geen overbodige talen, printerdrivers en iWork/Office trialversies).

Bijdrager
    Oppie
    ”mr.x

Nou nee. Leopard, de volle versie neemt al gauw 17 Gb in beslag hoor. Met alle talen, Printerdrives, iLife, iWork-tespakket en Office test-pakket.

iLife, iWorks en Office maken géén deel uit van Leopard.

En om zo’n trial weg te krigen, hoef je geen her-installatie te doen; weggooien en de prullenbak leegmaken is ook voldoende…

Bijdrager
    ChrisMax

Hieruit maak ik dus op dat dat iLife en iWorks sowieso er niet standaard op zit, krijg je alleen maar trails van?
    Ik heb geloof op de site gezien dat je er gewoon iLife bij krijgt hoor als software?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

iLife zit er standaard bij als je een nieuwe Mac koopt (fully functional)
    iWorks is een trial.

Bijdrager
    Oppie

Precies, je krijgt het gratis bij een nieuwe Mac (net als de laatste versie van het Mac OS).
    Koop je daarna eens een nieuwere versie van het OS (bv 10.6), dan zit er geen versie van iLife bij. Dus ook als iLife weer een versie verbeterd is, zul je ‘m dan apart moeten kopen.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.