-
Hij doelt hierop, is alleen niet 20 GB:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gigabyte#Consumer_confusionEen zo leeg mogelijke installatie van Leopard neemt volgens mij 6,3GB in beslag.
Dat scheelt dus ±10GB als je een schone installatie doet, want zoals je hierboven al
hebt kunnen lezen is een volledige installatie met veel overbodige printerdrivers,
lettertypen en talen al snel zo’n 17GB.Een HD van 200Gb is in de praktijk zo’n 176GB
– Let op Gb = Gigabit, en GB = Gigabyte.Dus op jouw laptop zou je na het installeren van Leopard ongeveer 169,5GB over
moeten houden… dit wordt wel minder na het installeren van de gewenste overige
programma’s natuurlijk.”joram”Een HD van 200Gb is in de praktijk zo’n 176GB
– Let op Gb = Gigabit, en GB = Gigabyte.Dus op jouw laptop zou je na het installeren van Leopard ongeveer 169,5GB over
moeten houden… dit wordt wel minder na het installeren van de gewenste overige
programma’s natuurlijk.200 Gigabit is nog altijd ruwweg zo’n 25 Gigabyte. Je haalt dingen door elkaar.
InactiefAnoniem8 oktober 2008 om 19:49”ChrisMax”Oh dan hou ik dus nog genoeg over
Leopard is natuurlijk al voorgeinstalleerd dus om nou gelijk een herinstallatie te doen als je net een nieuwe MBP hebt lijkt me beetje overbodig.
Heb ik wel gedaan hoor. Het scheelde mij iets van 3 GB (geen overbodige talen, printerdrivers en iWork/Office trialversies).
”mr.xNou nee. Leopard, de volle versie neemt al gauw 17 Gb in beslag hoor. Met alle talen, Printerdrives, iLife, iWork-tespakket en Office test-pakket.
iLife, iWorks en Office maken géén deel uit van Leopard.
En om zo’n trial weg te krigen, hoef je geen her-installatie te doen; weggooien en de prullenbak leegmaken is ook voldoende…
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.