4 berichten aan het bekijken - 61 tot 64 (van in totaal 64)
  • Bijdrager
    michi_rishi

Ik heb 10 maanden met de witte 24″ gewerkt en werk nu sinds 2 maand met de alu 24″.
    Mijn bevindingen in het kort:

-de 24″ heeft een beter display dan de 20″ (beeldhoek, kleurdiepte)
    -de nieuwste iMac heeft een spiegelend scherm met diepe kleuren (in sommige opstellingen kan dat lastig werken, maar deze kan (net als de vorige 24″ en elke 20″) wel gecalibreerd worden)

-condens, kapotte HD’s, loeiende ventilatoren en andere storingen vallen onder garantie.

Bijdrager
    madcat
    ”driesdk”

Sorry als ik dit topic gebruik, maar heb ongeveer dezelfde vraag, en vind het wat stom om er een nieuw topic voor te openen. ik ben laatstejaarstudent grafisch ontwerp, en wil zo snel mogeljk een imac kopen. Natuurlijk wil ik deze de volgende jaren ook gebruiken voor mijn werk.

Doe ik er beter aan om een 24″ of 20″ voor grafisch ontwerp?
    Het budget is krap, maar ik kan er desnoods die meerkost wel uitpersen om voor een 24″ te gaan, maar dan moet het wel de moeite waard zijn voor wat ik het ga gebruiken

Als het puur voor de beelscherm oppervlakte gaat kan je net zo goed aan de 20″ een ander 20″ scherm hangen (of groter)
    Het is natuurlijk altijd de voor en nadelen afwegen. “nodig voor je werk” zou denk ik een nee zijn “leuker voor op het werk” is zeker een ja.
    Vaak koop je een pc wel voor een paar jaar, dus nu moet je je eigenlijk afvragen of je over 2 jaar nog steeds een 20″ wil, als dat antwoord ja is dan zou ik voor de 20″ gaan, zo nee dan voor een stapje hoger.

Bijdrager
    appie12

Hoe groot is je bureau?

Bijdrager
    woutjedude

In mijn ervaring vind ik de beeldkwaliteit van de 20 inch beter dan de 24 inch van de huidige alu. modellen. De 24 inch heeft soms last van ghosting, waar ik me vreselijk aan kan storen. Op de 20 inch heb ik dat nog niet gezien. Beide modellen heb ik al goed bekeken…

4 berichten aan het bekijken - 61 tot 64 (van in totaal 64)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.