30 berichten aan het bekijken - 31 tot 60 (van in totaal 64)
  • Bijdrager
    Rub3n

waarschijnlijk zit Leopard er niet op geinstalleerd. De huidige iMacs worden uit voorraad geleverd, waar dus nog Tiger op zit. Je zult wss een installatie-dvd van leopard krijgen

Ik persoonlijk ga voor de 2,4 Ghz, ´t scheelt paar 100, maar och, kun je wer een jaartje langer mee door.. Er komen op gegeven moment toch softwarepakketten die die 2,4 Ghz wel nodig hebben. Mijn redenering is: als ik hem dan al heb kan ik mooi nog ff vooruit

Ik zelf ga ook een iMac kopen in een maand of hooguit 2 maand!

Bijdrager
    tommy666

Ik denk dat Leopard er dan wel zal opzitten bij de meeste premium resellers.

Over dat geheugen: Ik dacht dat het juist bij de Intels niet meer uitmaakte dat het geheugen gelijk was.En dat dit alleen bij de PPC’s snelheidswinst betekende.

Bijdrager
    hifi

Apple heeft zelf aangekondigd dat vanaf vrijdag ALLE machines geleverd worden met Leopard. Waar iedereen die voorraad fabeltjes haalt:s

Bijdrager
    Rub3n

geleverd met LEOPARD of geleverd met leopard voorgeinstalleerd?

Het kan zijn dat het inderdaad een fabeltje is. Maar het klinkt logisch. En ik heb nog niemand zien kunnen bewijzend dat apple zegt dat LEOPARD ook daadwerkelijk voorgeinstlaleerd is!

Bijdrager
    mrjellow

in eerste instantie wordt Leopard meegeleverd, los dus. Als de voorraad op is zal men Leopard voorinstalleren.
    Overigens zou ik gaan voor de 24 inch versie, het grote scherm is erg fijn voor films kijken en soortgelijke zaken.

Bijdrager
    Iofthestorm

Ik kan je zeggen: ik neem de 24 inch.

Puur voor het feit dat je dan een giga mooi groot scherm hebt, ik bedoel… als je ze naast elkaar ziet staan, 20 en 24, dan wil je haast de 24 inch onder je jas stoppen (nogal moeilijk! groot!) en meenemen.

Maar voor functionaliteit… of ruimte, tja, ik weet niet hoe je thuis je spullen hebt, maar een 24 inch scherm is gewoon heel erg mooi, maar das mijn mening, zijn vast ook mensen die liever wat kleiner hebben. (of niet genoeg geld hebben… maar dan nog, je kunt ook gaan sparen! geduld is een schone zaak :wink: )

Bijdrager
    iStevie

Ik zou voor de 24 inch gaan.

Heb jaren gewerkt op een 20 inch scherm eerst op een PowerMac dan op een Mac Pro,

Heb onlangs een iMac 24 inch gekocht.

Het scherm is echt prachtig en veel groter.

Ik heb er in ieder geval geen spijt van

groetjes

Bijdrager
    Aeno

Wauw! Nog een tijdje en er staat ook een Mac op mijn (eigenlijk ons) bureau:D

Bijdrager
    tommy666

Wat lijkt die ACD klein naast die joekel van een iMac seg:P

Bijdrager
    Jesse

De iMac staat wel gevaarlijk dicht op het randje, dat zou ik hier met 5 katten niet durven;)

Bijdrager
    Hanky Dussen

…en zo’n blikje icetea ernaast wat je zo lekker makkelijk omstoot…:wink:

Bijdrager
    tommy666

BOT:

ikzelf zou op dit moment niet meer voor de 24 gaan,aangezien ik die nu niet nodig heb.Ik heb een witte 24’er staan,en de oppervlakte ervan gebruik ik bijna niet meer.Het is maar wat je nodig hebt.Vergeet niet dat je voor wat je overhoudt als je voor een 20 gaat ipv een 24 weer wat leuke spulletjes kan kopen;)

Bijdrager
    n8n
    ”Iofthestorm”

Ik kan je zeggen: ik neem de 24 inch.

Puur voor het feit dat je dan een giga mooi groot scherm hebt, ik bedoel… als je ze naast elkaar ziet staan, 20 en 24, dan wil je haast de 24 inch onder je jas stoppen (nogal moeilijk! groot!) en meenemen.

Maar voor functionaliteit… of ruimte, tja, ik weet niet hoe je thuis je spullen hebt, maar een 24 inch scherm is gewoon heel erg mooi, maar das mijn mening, zijn vast ook mensen die liever wat kleiner hebben. (of niet genoeg geld hebben… maar dan nog, je kunt ook gaan sparen! geduld is een schone zaak :wink: )

Dat had ik ook toen mn vriendin dr iMac kocht, nu staat er een 20″ bij haar thuis en ik kan niet zeggen dat ht een kleine machine is. Het is meer dat ze mooi naast elkaar gezet worden om je gieriger naar ruimte te maken dan je werkelijk nodig hebt. Maar dat is voor een ieder voor zich om te bepalen. Zo heeft mijn vriendin voor het prijsverschil 1GB extra, een externe HD voor backups en een printer gekocht. En dan nog geld over hebben voor een Nano om maar wat te noemen.

”hifi”

Apple heeft zelf aangekondigd dat vanaf vrijdag ALLE machines geleverd worden met Leopard. Waar iedereen die voorraad fabeltjes haalt:s

M’n vriendin had geen Leopard op haar machine en deze kreeg ze er ook niet los bij, die moet ze nu via het up to date programma bestellen voor €9, misschien een principekwestie maar wel een beetje vreemd als je net €1600 aan apple sponsort.

Bijdrager
    Rapatski

Precies n8n, dat punt maakte ik ook al ergens anders op dit forum. Dit zijn juist van die dingen waar je zonder veel investering heel veel waardering kunt scoren. Ik denk dat mensen het fantastisch zouden vinden als ze een week later zomaar gratis een pakketje leopard in de bus zouden vinden. En dan lekker rondvertellen hoe ontzettend sympathiek Apple eigenlijk is. (nadat je ze 1600 euro toestopt..:wink: )

Bijdrager
    iStevie
    ”Hanky

…en zo’n blikje icetea ernaast wat je zo lekker makkelijk omstoot…:wink:

Ik kan niet zonder ICE-TEA :P ( NO ICE-TEA…… NO PARTY )

”Jesse”

De iMac staat wel gevaarlijk dicht op het randje, dat zou ik hier met 5 katten niet durven;)

Dat was maar even voor de foto… :wink:

MAC PRO en 20″ ACD zijn ondertussen naar een andere eigenaar..

Bijdrager
    Gastonw

Ik heb nu bij mn Windows een 19” scherm, die vind ik al groot genoeg. 20” is toch zat dan? wat is eigenlijk het vershcil dan?

Bijdrager
    tommy666

na een week zie je geen verschil meer;) ze lijken dan allebei even groot.Nu ik mijn macbook weer een tijdje gebruik is zelfs een 15″ monitor ongelooflijk groot:P

Bijdrager
    michi_rishi

Toen ik een paar jaar geleden mijn eerste 20″ iMac kocht, vond ik dat ook groot genoeg.
    Binnen twee maanden was ik er aan gewend; binnen een half jaar keek ik al uit naar 23″…
    Heb momenteel mijn tweede 24″ en ik kan je nu al zeggen -> ik kijk uit naar het moment dat er een 27″ (of 30″) uitkomt :lol:

Niet dat er wat mis is met een kleiner scherm hoor. Ik zou mijn 12″ powerbook niet willen ruilen tegen een iets oudere 15″ powerbook. Op de bank, in de trein, in bed, en overal waar je maar mobiel kan zijn is kleiner voor mij ook beter. Maar op mijn bureau werkt 24″ toch wel zo heerlijk.

Bijdrager
    .Arne

Ach, uiteindelijk heeft de grootte van een scherm toch veelal met gewenning te maken. Het lijkt me dan verstandiger eerst naar je budget te kijken en dan te beslissen of je die paar extra inches de meerprijs waard vindt. :wink:

Bijdrager
    Gastonw

Ja idd, eigenlijk zijn de meeste websites op 1024*768, dan niet 1280*1024 gebasseerd. Eigenlijk is die 24” het meest nuttig voor het kijken van films :)

Bijdrager
    Rapatski

Multitasken. Werken, meerdere vensters open hebben. Wist je dat efficientie toeneemt met iets van 30% als een werknemer met een goede, flinke dual monitor setup werkt? Kun je vertalen naar een flinke breedbeeld.

Bijdrager
    michi_rishi
    ”Gastonvdweijer”

Ja idd, eigenlijk zijn de meeste websites op 1024*768, dan niet 1280*1024 gebasseerd. Eigenlijk is die 24” het meest nuttig voor het kijken van films :)

Ik zie inderdaad weleens sneue types die heel stoer een 24″ monitor op hun bureau hebben staan, maar daar niets mee doen. Als je alleen gaat emailen en Geenstijl gaat refreshen heb je geen 24″ nodig.

Bijdrager
    LostCruz

Ik ben sinds eind oktober geswitcht naar een 24″ iMac vanaf een Windows met 19″ scherm, en ik kan de 24″ zeker aanraden. Bovendien zijn er issues met de schermen in de nieuw 20″ iMacs. Het contrast vervaagt naarmate je verder naar de onderkant van het scherm kijkt.

Ik wilde eerst ook voor de 20″ gaan, maar nadat ik bij de reseller bij mij in de buurt gecheckt had of het inderdaad klopte wat ik op internet las, heb ik toch de 24″ genomen.

Als je het niet erg vind dat het scherm onderin mindere prestaties levert dan je van een Apple product mag verwachten, dan is de 20″ ook een goede keus.

Bijdrager
    tommy666

ja,zo zijn er met de 24″ ook probleempjes (oa. condens) dus dat vind ik niet echt een goed argument.

Bijdrager
    LostCruz

Het is toch wel degelijk een argument. Ik ergerde me aan de problemen met de 20″ schermen en niet aan die van de 24″ (geen enkel probleem hier tot nu toe).

De subtiele lijnen bij onder andere “Over deze Mac” in Tiger waren bijvoorbeeld niet te onderscheiden wanneer het venster zich aan de onderkant van scherm bevond. Zeker als je designs maak kan je je aan zoiets ergeren.

Bijdrager
    Gastonw

Toen ik mijn eerste scherm had was deze 15” ofzo. Daarna kreeg ik er een van 19 en was helemaal trots, wat een verschil, dat was al supergroot. Nu wil ik weer een grotere, ik sluit gewoon mn tv eropaan lol

Bijdrager
    tommy666
    ”LostCruz”

Het is toch wel degelijk een argument. Ik ergerde me aan de problemen met de 20″ schermen en niet aan die van de 24″ (geen enkel probleem hier tot nu toe).

De subtiele lijnen bij onder andere “Over deze Mac” in Tiger waren bijvoorbeeld niet te onderscheiden wanneer het venster zich aan de onderkant van scherm bevond. Zeker als je designs maak kan je je aan zoiets ergeren.

Daar heb je gelijk,maar zoals je zelf al zegt,er zijn machines zonder fouten,ik denk dat jij gewoon geluk hebt.Er zijn ook meer dan genoeg 20 inchers die zonder fout geleverd zijn,alleen…..daar hoor je niks van omdat die mensen vinden dat het normaal is dat een machine goed werkt.

Bijdrager
    iDuck
    ”tommy666″

ja,zo zijn er met de 24″ ook probleempjes (oa. condens) dus dat vind ik niet echt een goed argument.

Prima argument, Het gaat nu juist niet om eventuele probleempjes, maar over panelen die werken zoals ze horen te doen.
    De 20″ is (ook 100% in orde;) ) een ‘goedkoop’ TN paneel, en dat zie je gewoon zoals LostCruz uitlegt.
    De 24″ is een kwalitatief beter paneel.

Condens, dode pixels of brakke backlight zijn nooit toelaatbaar, welk paneel ook.

Bijdrager
    tommy666

Er zijn heel veel 24″ iMacs die het condens probleem hebben.Ik wist echter niet dat er een goedkoper paneel gebruikt werd in de 20 inchers,ik dacht dat het een productiefout was.Als ik het zo zie zou ik nu du,terug, voor een 24″ gaan als mijn budget het weer zou toestaan(enfin,volgend jaar waarschijnlijk een Mac Pro :P)

Bijdrager
    driesdk

Sorry als ik dit topic gebruik, maar heb ongeveer dezelfde vraag, en vind het wat stom om er een nieuw topic voor te openen. ik ben laatstejaarstudent grafisch ontwerp, en wil zo snel mogeljk een imac kopen. Natuurlijk wil ik deze de volgende jaren ook gebruiken voor mijn werk.

Doe ik er beter aan om een 24″ of 20″ voor grafisch ontwerp?
    Het budget is krap, maar ik kan er desnoods die meerkost wel uitpersen om voor een 24″ te gaan, maar dan moet het wel de moeite waard zijn voor wat ik het ga gebruiken

30 berichten aan het bekijken - 31 tot 60 (van in totaal 64)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.