12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    exilim

1password-menu in safari werkt niet

Hoi,

Ik heb sinds een tijdje 1password op mijn MB Pro geïnstalleerd en vreemd genoeg werkt de menu-extensie
    in safari niet. In firefox werkt deze wel. Als ik onder safari onder de extensies kijk, dan staat deze er ook
    niet in. Ik heb al meerdere keren vanuit 1password getracht de extensies in safari te installeren, maar
    helaas zonder resultaat.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit oplos???

gr. Bob

Bijdrager
    puchelaar

In 1password kun je in het instellingen menu (CMD+,) aangeven in welke browsers de plugin moet werken. Staat Safari daar bij?

Bijdrager
    exilim

Jep, die staat er gewoon tussen, dat is nu juist het vreemde

Bijdrager
    puchelaar

Dan zou ik een mailtje naar 1password sturen… (klinkt flauw, maar ik kan me niets anders bedenken namelijk).

Bijdrager
    Ewout

Vreemd, moet iets lokaals zijn aangezien het hier prima werkt. Heb je wel een recente versie?

Ewøut

Bijdrager
    Macosxachist

Heb ik ook een keer gehad. Wat hielp was alle extensies deïnstalleren, 1Password installeren en daarna de rest weer.

Bijdrager
    exilim

Vreemd, moet iets lokaals zijn aangezien het hier prima werkt. Heb je wel een recente versie?
    Ewøut

ik heb versie 3.1.3. en hierin is deze optie al opgenomen.

Wellicht dat ik even moet updaten naar de nieuwste versie…

Bijdrager
    Ewout

Tsja, 3.1.3 werkt hier wel… Het werkt in bijna alle sites met wachtwoorden, behalve Panaramio, daar kun je wel een vinkje zetten voor het onthouden van het wachtwoord maar zowel 1Password en Safari onthouden de credentials niet.

Ewøut

Bijdrager
    exilim

Ik heb update gedraaid naar 3.5.3. en nu werkt het wel!!!!

Bijdrager
    iep

Mosterd na de maaltijd maar wel handig om te onthouden: bBij 1password kun je het beste eerst eens kijken of je de meest recente versie hebt en die installeren mocht je niet up to date zijn. Bij 1password updaten ze namelijk regelmatig de extensies zodat deze in de nieuwste browserversies werken. Je hebt nu zelf al gemerkt hoe dit in de praktijk in z’n werk gaat:)

Mocht het daarna nog niet werken dan kun je eens kijken wat het opnieuw installeren van de extensies doet (zet dan wel vooraf alle browsers uit). Als het daarna dan toch echt niet werkt is het forum van 1password een aanrader, daar heb je snel een reactie. Dit is namelijk ook de werkwijze die ze zelf aanraden, dus voor een volgende keer…:)

Bijdrager
    exilim

Hoi Iep, bedankt voor de aanvulling!!! En idd de update deed wonderen.

Gr.

Bijdrager
    lordoftheflatbush

Ik had ook dit probleem. Gisteren kreeg ik van de support de volgende tip en deze werkte (voor mij):

Please update to 1Password 3.5.4, we just published it a few hours ago and it includes more improvements to the extensions handling in Safari. You can do this by opening 1Password, go to 1Password’s Menu and select “Check for Updates” or you can download the latest version of 1Password from here:

http://agilewebsolutions.com/downloads

If you downloaded a new copy, be sure to quit 1Password, all your browsers and drag your existing copy of 1Password to the Trash before copying over the newly downloaded version.

After the reinstall, please reset your Folder Permissions and then reinstall the extensions for your browsers:
    1. Quit your web browsers
    2. Open 1Password
    3. Go to the Help’s Menu > Troubleshooting > Reset Folder Permissions
    4. Now reinstall your extensions by going to 1Password’s Menu > Preferences > Browsers, Press “Remove all extensions” and then “Install all extensions”
    5. For good measure, restart your Mac.
    6. Run your web browser and see if that works now

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.