22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Sylvester

1password meldt 'alleen lezen'

Ik heb een nieuwe MBP gekocht en via migratie alles over gezet van mijn oude MBP
    Alles loopt prima, behalve 1password.
    Een jaar geleden heb ik die aangekocht in de app store en heeft altijd goed gewerkt.
    Nu meldt hij in het venster rechts bovenaan : ‘alleen lezen’.
    Als je daarop klikt verschijnt er een venster waarin je de mogelijkheid krijgt om een licentie aan te kopen.

Weet toevallig iemand hoe ik de licentie kan overzetten van de oude MBP naar de nieuwe? Ik moet toch niet elke keer een nieuwe licentie kopen als ik een nieuwe Mac koop?

Sleutelbeheerder
    Night

Ik neem aan dat je het stappenplan van 1Password zélf hebt gevolgd?

https://support.1password.com/new-device/

(oeps: 1x link is genoeg)

Bijdrager
    Sylvester

Oei die link werkt niet.. ?
    Ik heb niet echt een stappenplan gevolgd.

Inactief
    Anoniem
    Bijdrager
    Sylvester

Ah ja die had ik reeds gevonden.
    Maar ik ben niet zo goed mee. De data wordt toch eigenlijk in de iCloud geplaatst of vergis ik me?
    Ik moet toch geen ‘data’ over zetten, die zit niet in de Mac. Ja toch?

Alle data is er nog. Ik zie alle data en paswoorden op de nieuwe Mac. Maar ik kan niets meer aanpassen. Hij geeft de melding “alleen lezen”

Sleutelbeheerder
    Night

Dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat je de data niet geïmporteerd hebt, maar 1:1 hebt overgenomen. Hierdoor wordt de huidige computer niet als zijnde ‘thuisbasis’ erkend en heb je alleen-lezen autorisatie.

je zult de vault dus eerst moeten exporteren op je oude Mac, deze op bv een USB stick zetten of in een cloud, en deze vervolgens op je nieuwe Mac weer importeren.

het is dus allereerst van belang dat we weten hoe jouw 1Password setup is (lokaal of cloud-based).

(maar hoe je setup ook is: het juiste stappenplan staat in die help pagina)

Bijdrager
    Sylvester

Maar die data komt toch binnen via iCloud zelf? Ik heb die app ook op m’n iPad en iPhone, daar heb ik niks moeten importeren. Gewoon App installeren, iCloud paswoord ingeven, en ik was vertrokken.

Sleutelbeheerder
    Night

Heb je de versie op je nieuwe Mac via de AppStore gedownload of via de 1Password site?
    Daar blijkt namelijk verschil tussen te zitten.

Bijdrager
    Sylvester

Ondertussen ben ik verder, maar nog niet opgelost.

https://discussions.agilebits.com/discussion/75970/1password-extension-is-in-read-only-mode-and-i-have-bought-a-family-license-resolved

If you downloaded 1Password from the Mac App Store, you can drag 1Password.app from the Applications folder to the Trash (do not use any app cleaning tools). Then download the AgileBits Store version from our download site. Open the downloaded .pkg file to start the installation. When you’re done, open the new 1Password 6.app file in Applications and go through the setup procedure.

Download site :
    https://agilebits.com/downloads

Ik heb dit geïnstalleerd zoals men zei.
    Nu heb ik een 30 dagen trial versie.
    Alle data is nog steeds aanwezig.

Inactief
    Anoniem

If you downloaded 1Password from the Mac App Store, you can drag 1Password.app from the Applications folder to the Trash (do not use any app cleaning tools). Then download the AgileBits Store version from our download site. Open the downloaded .pkg file to start the installation. When you’re done, open the new 1Password 6.app file in Applications and go through the setup procedure.

Bovenstaande instructies zijn voor jou niet van toepassing. Die zijn bedoelt voor het geval je 1Password via de website hebt gekocht, en ‘m later via de App Store download. Dat gaat dus niet werken (en omgekeerd ook niet). Koop/download je ‘m via de website dan heb je een licentie nodig om te activeren. Je hebt nu dus de verkeerde versie geïnstalleerd.

https://agilebits.com/home/licenses

Bijdrager
    Sylvester

Ja dacht ik al, vreemd dat ze dit dan als oplossing geven.
    Ik heb terug (nogmaals) de app store versie geïnstalleerd en heb terug de melding ‘alleen lezen’
    Ik weet het echt niet meer.
    Laatst heb ik hem op de iPad geïnstalleerd vanuit de app store met zelfde Apple id, en dat werkte van de eerste keer.
    Het werkt (gelukkig) nog steeds op de iPhone en iPad.

Sleutelbeheerder
    Night

Heb je al eens op je oude Mac de zaak geëxporteerd en op je nieuwe Mac geïmporteerd? Anders weet ik het ook niet meer…
    Ik zag dat je het probleem ook al op AgileBits forum had gepost. Mijn enige suggestie zou nog zijn de maker rechtsreeks te mailen met je probleem.

Inactief
    Anoniem

On the other hand, if you previously bought 1Password through the Mac App Store, you may have recently re-downloaded it through a different Apple ID than the one you originally used to buy it. If so, you’ll need to go to Applications and drag the 1Password.app file to the Trash (don’t use any app cleaning tools), sign out of the Mac App Store and then sign back in with the Apple ID you used to pay for 1Password, and then reinstall it from the Purchased tab.

https://discussions.agilebits.com/discussion/79651/read-only-mode-safari-extension

Bijdrager
    Sylvester

Dat klopt ook niet. Ik gebruik maar één Apple ID, ik ken er maar één, dezelfde die ik ook heb gebruikt voor installatie op iPad en iPhone.
    Het is trouwens de juiste, anders zou de juiste data vanop iCloud niet binnen komen.
    De data staat op de iCloud, zo begrijp ik het toch. Wat moet ik dan exporteren? Is dat niet in het geval dat je een licentie koopt via hun site?

Ik hoop dat ze reageren op het forum.

Straks eens proberen te installeren op een oude Mac mini met zelfde Apple ID, eens kijken wat hij dan doet.

Inactief
    Anoniem

Je moet ‘m via Aankopen downloaden en installeren. Of had je dat al gedaan?

Tegenwoordig is 1Password gratis, maar is dan wel read only en alleen via een in-app aankoop te activeren voor volledige functionaliteit.
    Daarvoor moest je eerst betalen voordat je ‘m kon downloaden. Die versie moet je dan bij Aankopen opnieuw downloaden.

Bijdrager
    Sylvester

Ik heb hem gewoon via de app store geïnstalleerd. Is het iets anders via ‘aankopen’? Ik zal straks eens kijken

Inactief
    Anoniem

Het kan ook zo zijn dat je wel een in-app aankoop moet doen, maar dat het niet in rekening wordt gebracht omdat je al een keer hebt betaald.

I’m sorry you’re having some trouble with 1Password! If you’re seeing a “read only” message, it sounds like you’re using a copy of 1Password that you downloaded from the Mac App Store. The Mac App Store version of 1Password has been a free download since version 6.6 (released in February), but will be in read-only mode unless you paid for it on the Mac App Store before it became free to download, make a new in-app purchase for it, or sign into a 1Password.com

Bijdrager
    Sylvester

Dit is wat ik als antwoord heb gekregen op hun forum :

1. Copy the username and password of the Apple ID that was used to purchase 1Password from the 1Password app (if needed).
    2. Remove the 1Password app (leave the 1Password extension and data intact).
    3. Launch the Mac App Store and select Store (from the menu bar) > Sign out.
    4. Select Store > Sign in. Enter your Apple ID and Password (that made the original purchase).
    5. Reinstall 1Password from the Purchased tab.
    6. (optional) Switch to the version of 1Password from the AgileBits website, to allow for updating without needing your Apple ID.

The Apple ID you use to install applications from the Mac App Store is different from the Apple ID used for iCloud (in System Preferences), therefore, following these steps won’t have any negative impact on your or his data.

Inactief
    Anoniem

5. Reinstall 1Password from the Purchased tab.

Dus opnieuw downloaden via Aankopen met de Apple ID waarmee je 1Password oorspronkelijk hebt gekocht.

Bijdrager
    Sylvester

Ja maar daar zat het probleem.
    Oorspronkelijk gekocht, betaald of geïnstalleerd ?
    Het is dus ‘oorspronkelijk geïnstalleerd

Inactief
    Anoniem

Het gaat er toch om dat je (in jouw geval) 1Password moet downloaden vanuit je eerdere aankopen? Of maakt dat geen verschil?

Bijdrager
    Sylvester

Ik weet niet of dat uitmaakt. Ik heb gewoon gedaan wat men voorstelde en het probleem is opgelost

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.