21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    mujana

1Password (niet) gratis

Mogelijk al eerder gemeld in een forum (?), maar 1Password 6.6 (laatste versie), lijkt tijdelijk gratis te zijn.
    Ik heb dit zelf nooit gebruikt, maar zijn er mensen die hiermee ervaring hebben en dit aan kunnen bevelen?
    Reviews zien er, zonder uitzondering, goed uit. Persoonlijk ervaringen?

Bijdrager
    Shmoo

1Password alleen nog als abonnement

Enkel gratis voor mensen die voor de prijsverlaging de app al hadden gekocht (en enkel de Mac en iOS apps gebruiken) – daar komt het zo’n beetje op neer.

Bijdrager
    mujana

klopt…dit is een trial.

Bijdrager
    mujana

sorry..wist ik niet. Net gedownload…en inderdaad, blijkt een trial te zijn. Weer opgeruimd dus.

Bijdrager
    Shmoo

Kan je er helemaal niets mee of zit de trial alleen op het 1Password Account gebeuren en kun je de app wel gewoon gebruiken om wachtwoorden toe te voegen?

Bijdrager
    SJEBloem

Dit komt letterlijk uit de beschrijving van de app die @mujana heeft gepost.

*Try 1Password free for 30 days, then keep going with a 1Password.com subscription.*

Dus, voortaan even beter lezen. Maar het is meer een uitprobeer maand waarbij je de volledige app kunt gebruiken voor 30 dagen, daarna moet je overgaan op de abonnement.

Geblokkeerd
    Anoniem

Misschien even goed lezen voordat je roept dat iets gratis is. Ik heb 1PassWord in gebruik sinds 2007, tien jaar dus en ben deze week geswitched naar de betaalde versie van DashLane naar aanleiding van de waardeloze support van AgileBits. Was een long-time advocat voor het programma, maar de heren en dames in Canada houdt op dit moment in ieder geval maar 1 ding bezig en dat is de omzetting naar een subscription model.

Als je twijfelt over de aanschaf, wat je volgens mij niet doet omdat je de software graag gratis wilt gebruiken is er een goede tip, bezoek het gebruikersforum en stel een (oprechte) vraag aan de developer, dan weet je direct hoe het met de support van willekeurig welk programma zit. Vroeger of later zul je daar een beroep op meoeten doen.

Wat betreft 1PW zelf, ik ben beta tester geweest voor de teams versie en kon een halfjaar lang gratis de nieuwe family versie gebruiken, maar ben na een week zoveel bugs tegengekomen die ik gefiled heb, tot en met het niet meer kunnen benaderen op mijn desktopmachine en alleen nog via iOS, dat ik na het niet reageren van AgileBits, mijn nog lopende licentie getrashed heb en ben overgestapt naar DashLane.

Omdat ik al ze lang 1PW gebruik en altijd tevreden ben geweest nooit echt de alternatieven onderzocht, DashLane IMHO zlefs een beter alternatief, met de betaalde premium versie, die ook nog eens goedkoper is dan 1PW, dat is hier in NL altijd het belangrijkste blijkbaar, ben ik erg tevreden. Met 1 druk op de knop heb ik alles uit 1PW geïmporteerd en ze hebben er nu twee betalende klanten bij.

AgileBits kan met hun waardeloze service de pot op, kijk maar even op het forum. De kwaliteit van het nieuwe subscription model zou ik op zijn hoogst als beta kwaliteit willen betitelen.

Maar ja, het is tenslotte een maandje graties he?

Bijdrager
    Shmoo

En daar deed je al die moeite voor om op OMT een account te maken om dat te komen melden. Erg verdacht hoor.

Bijdrager
    flierefluiter

Das waar…

Bijdrager
    HJ

Er zijn ook open source alternatieven voor 1password:

– KeepassX
    – Macpass
    – Master Password
    – SuperGenPassword

Ik heb er geen ervaring mee, maar ze werken zonder abonnement.

Bijdrager
    GoeieDag

Sleutelhangertoegang?!
    Waarom die 3e partij meuk als er in het mac/iOS iets heel moois zit ingebouwd.

Bijdrager
    Shmoo

Daar komt hij weer met z’n oneliners en tunnelvisie.

Of open source nu meteen het alternatief moet zijn voor dit soort gevoelige content ? Ik weet het niet, dat zou mij niet zo’n betrouwbaar gevoel geven als ik eerlijk ben.

Als je 1Password niet interessant vindt of je vindt het te duur dan kun je in Sleutelhanger (mogelijk in iCloud) als alternatief nemen als basis concept maar dan moet je wel met Safari werken op al je devices want als je Chrome of Firefox gebruikt dan beperk je nog veel meer je handigheid.

Btw,
    Volgens mij is de standalone versie van 1Password nog steeds gewoon te koop als in-app aankoop. Dus precies hetzelfde als voorheen.

Bijdrager
    HJ

@ Goeidag,

Omdat keychain niet alle paswords kan opslaan?

zucht…

Geblokkeerd
    Anoniem

@shmoo, weer $5000,- verdiend

Moderator
    Pete.Z
    GoeieDag op 03 maart 2017

Sleutelhangertoegang?!
    Waarom die 3e partij meuk als er in het mac/iOS iets heel moois zit ingebouwd.

Sleutelhangertoegang is best leuk, maar vreselijk beperkt in zijn mogelijkheden vergeleken met 1PW.

Bijdrager
    GoeieDag

Sleutelhangertoegang vult bij mij op al mijn apparaten, voor allerlei functies als websites, WiFi netwerken, servers en noem maar op, alle gebruikersnamen en wachtwoorden in, waar ik ook ben, met welk apparaat dan ook.
    Bovendien kan ik de gegevens altijd terugzien (op een Mac).

Wat zou ik nog meer willen?

Bijdrager
    McPim
    GoeieDag op 03 maart 2017

Wat zou ik nog meer willen?

Dat sleutelhangertoegang ook op ‘moeilijke’ websites wachtwoorden invult, websites die dat niet uit zichzelf faciliteren. Dat je er ook veilige wachtwoorden mee kunt genereren. Dat je er ook andere (niet website) wachtwoorden in kunt opslaan, belangrijke documenten in kunt bewaren, software licenses, whatever.. Dat het ook synchroniseert met een iPod Touch van 5 jaar geleden die hier als backup ligt mocht ik verdwijnen. Dat ik er random notities of foto’s van pasjes/paspoorten/etc veilig in kan opslaan. Dat het ook in Chrome werkt omdat ik die voor een enkele website soms nodig heb. D├ít (onder andere) zou ik nog meer willen als ik sleutelhangertoegang gebruik :wink:

Ik weet dat je ’n purist bent, en ik waar dat kan ook, maar dit is voor mij toch noodzakelijke ‘meuk’..

Bijdrager
    GoeieDag

Dat sleutelhangertoegang ook op ‘moeilijke’ websites wachtwoorden invult, websites die dat niet uit zichzelf faciliteren.
    >Doet Sleutelhanger tegenwoordig prima. Er is geen site van de tientallen (werk, bank, verzekeringen, fora, onlinewinkels) waar ie zich niet op invult.
    Dat je er ook veilige wachtwoorden mee kunt genereren.
    >Doet Sleutelhangertoegang ook.
    Dat je er ook andere (niet website) wachtwoorden in kunt opslaan
    >Doet Sleutelhangertoegang ook.
    belangrijke documenten in kunt bewaren, software licenses, whatever. Dat ik er random notities of foto’s van pasjes/paspoorten/etc veilig in kan opslaan.
    >Doet Sleutelhangertoegang ook, via de optie ‘Beveiligde notities’ in het programma zelf
    Dat het ook in Chrome werkt omdat ik die voor een enkele website soms nodig heb.
    >Dat zou een verschil kunnen maken, ja.

Nou, dat zijn wel veel verschillen. Gebruik vooral wat je leuk vind, waarvoor je onnodig wilt betalen.:angel:

Bijdrager
    GoeieDag

En het woord ‘meuk’ was overigens niet als zodanig bedoeld, want ik weet best dat 1Password een heel mooi programma is. Dus ff een foute slip-of-the-pen; excuses.
    Maar dat mooie is er nu wel een beetje vanaf, met dit verdienmodel, is het niet?! 36 U$/jaar, dat is toch niet te verdedigen?!

Bijdrager
    McPim

Ok Goeiedag, dat wordt mierenneuken, je hebt gelijk dat sleutelhanger een aantal dingen ook kan. Maar (vind ik) niet zo makkelijk als 1P via de menubalk. Die heeft sleutelhanger weliswaar ook maar is een stuk beperkter. Wachtwoorden genereren, het kan zie ik na enig zoekwerk maar is toch echt omslachtiger… En ik kom regelmatig websites tegen die sleutelhanger niet trekt qua invullen maar dat is persoonlijk. Dat secure notes ook konden wist ik niet maar ook dat is een beperkte functie, zonder foto’s of andere attachments.

Inderdaad, gebruik wat je wil en ieder z’n keus om er geld voor over te hebben of niet. En wat het laatste betreft: helemaal mee eens. Abonnementen voor programma’s is een van mijn grootste allergie├źn. Voorlopig blijft mijn betaalde versie werken maar deze verandering is een goeie reden om de hierboven genoemde alternatieven eens te bekijken. Alleen sleutelhanger zal het niet worden..:wink:

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.