7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    error

1e speelfilm te koop in de iTunes Music Store (US)

Sinds gisteren is het dan zover… voor het eerst verkoopt Apple een speelfilm via de iTunes Music Store (US). Welliswaar een b-film voor kids… maar toch 1 uur en 40 minuten (487 MB).

Eerst werd de film een paar uur verkocht voor $1,99, daarna was de film een tijd niet beschikbaar om vervolgens voor $9,99 te worden verkocht.

$9,99 (dit zal – mocht het ooit in Nederland komen hier wel €12,99 worden) voor een film op iPod resolutie. Voor dat bedrag koop je voor films van dit kaliber waarschijnlijk de dvd met een handvol extra’s.

Benieuwd of de iTunes Movie Store met dergelijke bedragen een succes gaat worden.

Bijdrager
    Neowave

Das zeker duur ja. Helemaal omdat de gemiddelde nieuwe film op DVD (op hoge resolutie) €16,- is.

Ben überhaupt niet echt fan van video’s kijken op een iPod of whatever. Heb al sinds oktober 2005 een iPod 5g maar krijg mezelf nog steeds niet zover in de tram of trein een beetje naar een film te gaan zitten kijken op zo’n handheld. Vind het er persoonlijk altijd een beetje sneu uitzien.:P

Nee, mijn iPod 5g is music only.

Bijdrager
    Nikita
    ”neoWave”

My thoughts exactly 8)
    Zo’n schermpje is toch te klein daarvoor…

Bijdrager
    error

Wel, op mijn iPod staan een aantal afleveringen van Seinfeld, The Simpsons en The (UK) Office, een paar Pixar Shorts en die serie van 5 voor een Oscar genomineerde korte films. Leuk voor in wachtkamers of lange (internationale) treinreizen… maar zeker niet in de tram, metro.

Voor speelfilms in de trein pak ik toch liever de iBook. $9,99 voor een lange film zie ik me niet betalen. Zou eerder $4,99 moeten zijn voor een dergelijke kwaliteit.

Bijdrager
    Neowave
    ”Nikita”
    ”neoWave”

My thoughts exactly 8)
    Zo’n schermpje is toch te klein daarvoor…

Precies. Al was het schermpje 2x zo groot dan nog.:P

Het blijft 3x nix op zo’n handheld, 12″ is toch wel het minimum van “lekker” kijken vind ik. En in de metro hierzo ben ik veelte bang dat ie gejat wordt.:lol:

Bijdrager
    Filiep

ik gebruik mijn ipod video om mee te gaan fitnessen en daar past een laptop dan weer niet op een loopband 8) maar ik kan mijn ipod wel goed bevestigen zodat ik een filmpje kan bekijken en dat valt heel goed mee. Heel tevreden van de aankoop

Bijdrager
    Mr.Mark

Zaterdag stond er ook n artikel op Nu.nl over de iTunes movie store. er wordt gezegd daar dat ie in september van start zal gaan. Om precies te zijn wordt er gezegd dat ie ‘half september’ opengaat. Hoe dat zit voor de Nederlandse versie wordt er niet gezegd.

Link

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.