11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Alteitfet

1e Mac

Ola,

Mijn eerste macbook pro wil ik binnenkort aanschaffen, en ben benieuwd naar jullie mening.

Ik wil de macbook vooral gebruiken voor het internetten, tekstverwerken (school) een beetje downloaden en af en toe een spelletje / photoshop. Ik heb een nas server thuis waar al mijn data op staat.

Dit is de macbook die ik voor ogen had.

MacBook Pro (Retina, 13-inch, Late 2013)

Processor Speed 2.4 GHz (turbos to 2.9 GHz)
    Hard Drive 128 GB Flash-opslag
    RAM 4.0 GB
    Graphics Card Intel Iris Graphics

Alvast bedankt.

Bijdrager
    penseel

Dat is ok.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik zou zeggen dat het vooral van het „af en toe een spelletje” af zal hangen of die voldoet. Zijn die spelletjes dingen als Patience of Mahyong dan heb je aan het instapmodel MacBook genoeg — niet alleen voor de spelletjes, maar voor alles wat je erop wilt doen — maar ben je van plan de laatste nieuwe first-person shooters te spelen dan denk ik dat je het beste voor een redelijk stevig model met goede videokaart kunt gaan.

Bijdrager
    Janjans

Wanneer je iets meer toekomstbestendig wilt zijn kan je ook het exemplaar met 8 GB en 256 GB in overweging nemen. Anders zou ik gaan voor de meest eenvoudige MacBook Air, deze zou namelijk ook voldoen en is 300euro goedkoper. Deze drie honderd euro kan je besparen en reserveren voor een toekomstige aankoop, je volgende MB wellicht.

MBA 1029
    MBP 1329
    MBP 1529

Bijdrager
    pschaik26

Ik vind 128 GB flash heel erg weinig. Als ik jou was zou ik dat ophogen

Bijdrager
    Janjans

Wanneer je de ssd ophoogt is er eigenlijk maar 1 keuze, en dat is de 1529 MBP. Dan krijg je er meteen 8GB RAM bij en zit je voor jaren en jaren goed.

Bijdrager
    Appellover

Je hebt een nas server met voldoende ruimte dus een grote SSD is niet nodig.
    Heb zelf een MBA met 4gb intern en 128 ssd.
    Werkt perfect hoor.
    Voor het wek wat je wil doen op de MBP is jouw MacBook een perfecte machine.

Bijdrager
    defores

@appellover

Tot op het moment je erachter komt je meer applicaties gebruikt, misschien bootcamp ernaast wil gebruiken.
    Leuke filmpjes erop zetten of bewerken …. met het oog op de toekomst is meer misschien toch geen onverstandige keuze.
    Alles via een NAS is ook niet wat je altijd wil.

Bijdrager
    BoniMacX

Bijdrager
    banditbiker

Mijn ervaring is ook dat 128GB echt te weinig is….

Bijdrager
    Peter F

128GB echt te weinig ?

Dacht het niet. Tenzij je een muziek en foto Bib hebt van meer dan 100GB en deze steeds volledig mee wil hebben.
    Hoeveelheid Films maakt niet uit omdat je die toch niet gaat Backup-en.

Portable meet zeer veel gegevens lijdt gewoonlijk vroeg of laat tot een groot verlies.
    Backup van de meeste portables gebeurd zelden op een consequente wijze.

Mijn advies:

Je hebt reeds een NAS, koop daarnaast nog een extern schijfje waar je Time Machine op draait. Plug regelmatig je portable aan en gebruik die schijf enkele en alleen maar voor Time Machine.

PS. liefst niet via WiFi. Soms is er al eens een probleem mee. Omdat je er nooit naar hoeft te kijken tot je je backup nodig hebt merk je meestal te laat dat er iets fout liep met Time Machine via Wifi.

zoals steeds, KISS, Keep It Simple & Stupide:)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.