29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:

Bijdrager
    Frenco

1e generatie Macbook Zwart

1e generatie Macbook Zwart 2.0Ghz / 512MB enz… enz….

is deze nog ergens te koop???? (in de aanbieding???)

mail-a-mac had ze jammer genoeg net uitverkocht…..

Bijdrager
    Welles

A-Mac

“Nog slechts enkele exemplaren”
    € 1.249,-

Bijdrager
    computer space

Maf, A-mac heeft de macbookpros ook erg goedkoop? Komt daar nog een na-beurse update van?

Bijdrager
    Welles

Zelfde situatie als met de MacBooks:

Dat zijn nog de MacBook Pro’s met Intel Core Duo processoren, niet de Intel Core 2 Duo.

Bijdrager
    Frenco

ja inderdaad maar wat is eigenlijk precies het verschil????

Bijdrager
    Welles

Volgens Apple maar liefst tot 25%!

Bijdrager
    LEXY

En het ‘n’ wireless protocol.

Bijdrager
    Frenco

ja en die 1e generatie vertoonde wel van die (warmte) vlekken he???
    tenminste de witte versie…..

Bijdrager
    LEXY

En het Random Shutdown Syndrom.

Bijdrager
    Frenco
    ”LEXY”

En het ‘n’ wireless protocol.

eh sorry misschien domme vraag maar wat houd dat precies in??

Bijdrager
    Frenco
    ”LEXY”

Huh?? heb ik wat gemist dit had ik nog niet mee gekregen valt die dan zomaar uit???

Bijdrager
    Welles
    ”Frenco”

eh sorry misschien domme vraag maar wat houd dat precies in??

Sneller, beter

Bijdrager
    LEXY
    ”Frenco”
    ”LEXY”

Huh?? heb ik wat gemist dit had ik nog niet mee gekregen valt die dan zomaar uit???

Ja veel MacBooks tot Augustus hadden een probleem met de heatsink en logic board. Mijne ook. Als de computer was opgestart of uit slaapstand kwam (dus koud) viel die spontaan uit. Mijn MacBook ben ik twee maanden kwijt geweest voor reparatie, maar er is ook nog een firmware update geweest die het probleem ook verminderde.
    Dus als je die 1e generatie MacBook koopt en gelijk update is er waarschijnlijk niets aan de hand.

Bijdrager
    Frenco
    ”LEXY”
    ”Frenco”
    ”LEXY”

Ja veel MacBooks tot Augustus hadden een probleem met de heatsink en logic board. Mijne ook. Als de computer was opgestart of uit slaapstand kwam (dus koud) viel die spontaan uit. Mijn MacBook ben ik twee maanden kwijt geweest voor reparatie, maar er is ook nog een firmware update geweest die het probleem ook verminderde.
    Dus als je die 1e generatie MacBook koopt en gelijk update is er waarschijnlijk niets aan de hand.

en hoe kom ik aan die update?? thanx voor je reactie…

Bijdrager
    LEXY

Via Software-update onder je :apple: menu.

Bijdrager
    gipsman

LEXY,
    bedoel je dus ALLE Macbooks van de eerste generatie met IntelCore Duo hebben last van RSS?
    Of die GEPRODUCEERD tot aug.2006?
    Of die VERKOCHT tot aug.2006 ?

Belangrijk voor mij want sta op het punt een tweedehandse te kopen die 4 maanden oud is…

Bijdrager
    Frenco

ja idd johannes vroeg ik me ook al af stel dat ik een 1e generatie bij a Mac koop heeft die er dan last van???

Bijdrager
    LEXY

Nee niet alle, en ik weet ook geen percentages. Maar zoek maar eens hier op het forum en/of op het net en je zult er velen tegenkomen.
    Maar nogmaals, bij tijdig firmware updaten is er waarschijnlijk niks aan de hand.

Bijdrager
    d3nn

Ik heb een zwarte macbook van de eerste generatie maar dan uit Oktober, geen klachten met het apparaat gehad in tegenstelling tot de mensen die hem voor augustus al hadden bestelt.

Als je dus een macbook uit de eerste generatie wilt kopen koop er dan één van na augustus.

Bijdrager
    gipsman

d3nn,
    je bedoelt dus na aug.2005 door Apple gemaakt ?
    Want tss. aanmaak in de fabriek en verkoop in de winkel kan heel wat tijd zitten.

Bijdrager
    emjay

Eh, het lijkt me nou niet dat de verkoopdatum bepalend is voor een technisch mankement, maar dat had je wellicht zelf ook wel kunnen bedenken…:oops:

Overigens de reparatie duurde bij mij exact een dag, dus…. (LJS Den Haag heeft de spullen besteld, en gemonteerd toen ze ze binnen haden, in de tusentijd heb ik mijn macbook gewoon gehouden..kan dan nooit lang duren lijkt me..)

Maar waarom zoekt iemand een zwarte eerste generatie macbook nieuw??

Bijdrager
    Welles

Omdat die € 250,- goedkoper is dan een nieuwere generatie?

Bijdrager
    emjay

Mwa, is best een legitieme reden :?

Bijdrager
    d3nn
    ”johannes”

d3nn,
    je bedoelt dus na aug.2005 door Apple gemaakt ?
    Want tss. aanmaak in de fabriek en verkoop in de winkel kan heel wat tijd zitten.

Winkel ? ik heb niks besteld in de winkel.

Weet niet of je het weet maar als je hem online besteld gaan ze hem pas in elkaar zetten als je hebt betaald. Met order tracking kon ik zien waar hij was de dag nadat ik een bevestiging van betaling kreeg en toen was hij in singapore ofzo (ergens in azië in ieder geval).

Bijdrager
    Welles
    ”d3nn”

Weet niet of je het weet maar als je hem online besteld gaan ze hem pas in elkaar zetten als je hebt betaald.

Dat geloof je toch niet echt serieus? Zou een kostbare productiemethode zijn! Apple is geen pannenkoekenrestaurant.
    De BTO-opties die je eventueel bijbestelt zullen ze hooguit inbouwen, al geloof ik dat ze die in veel verkochte combinaties ook voor een deel gewoon in voorraad hebben

Bijdrager
    PietjePuk

Het zijn heus geen Ferrari’s:P

Bijdrager
    d3nn

Geen ferrari’s maar wel apples en het in elkaar zetten van zon apparaat gebeurt nou eenmaal heel snel dus ik denk niet dat ze de apparaten al klaar hebben liggen ergens ofzo. Bij mij duurde het ongeveer 3 weken tot ik hem had en als hij al klaar was hadden ze hem echt wel binnen 3 dagen bij mij kunnen krijgen.

Bijdrager
    Welles

Er is werkelijk geen bedrijf ter wereld dat zo’n massaproduct op bestelling gaat maken. Dat is volkomen oneconomisch! Die 3 weken die jij noemt duiden eerder op een voorraad-tekort, hetzij van de machines zelf (maar in dat geval hebben ze echt niet alleen de jouwe gebouwd, om daarna terug bij de telefoon te gaan zitten wachten op de volgende order…), hetzij van een BTO-component.

Bijdrager
    d3nn

Maar als er zoveel verkocht worden dan hebben ze dus nooit een voorraad want de vraag lag steeds hoger als het aanbod, dan liggen ze dus hooguit een dag ergens te wachten tot ze geinstalleerd zijn.

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.