5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    mac-addict

1e generatie macbook + nieuwe Apple Cinema HD Display 23-inc

Is dit mogelijk? En wat zijn mijn voor en nadelen als ik dit werkelijk ga doen?

Wordt mijn macbook trager omdat ik dit scherm er op aansluit ?

En heb ik er voordeel aan dat het scherm HD is of kan ik net zo goed een Apple Cinema HD Display 20 inch nemen?

Graag wat meer info over dit ondewerwerp THNX!

Modelnaam: MacBook
    Modelaanduiding: MacBook1,1
    Processornaam: Intel Core Duo
    Processorsnelheid: 2 GHz
    Aantal processors: 1
    Totaal aantal cores: 2
    L2-cache: 2 MB
    Geheugen: 2 GB
    Bussnelheid: 667 MHz

Chipsetmodel: GMA 950
    Type: Beeldscherm
    Bus: Ingebouwd
    VRAM (totaal): 64 MB gedeeld systeemgeheugen
    Fabrikant: Intel (0x8086)
    Apparaatcode: 0x27a2

Moderator
    unSOUND

Hallo Remly.

Je kunt een Cinema Display aan een MacBook hangen.
    Enige wat je nodig hebt is een miniDVI-naar_DVI adapter.

( http://store.apple.com/nl/product/M9321 )

Wel is het zo dat de extra pixels meer werk opleveren voor de grafische kaart, dus bij veel grafisch geweld zal je het beeld waarschijnlijk af en toe zien haperen. Dit zal zowel bij de 20 als het 23 inch model het geval zijn.

De HD versie is uiteraard iets groter, maar zou ik alleen adviseren als je perse een FullHD scherm moet hebben. Anders is het een hoop extra geld voor 3 inch meer…

Bijdrager
    MacBoot

enige scherm wat je niet aan de MacBook kunt hangen is de 30 inch Cinema Display:)

Bijdrager
    mac-addict

Ik ben een grafisch vormgever in opleiding en ik werk veel met photoshop indesign illustrator dreamweaver, en ook nog soms finalcut studio 2 (niet heel vaak).

Wat zouden jullie mij adviseren gewoon een 20inch zonder hd kwaliteit of de 23 inch ?

Moderator
    unSOUND

Ik zou dan naar de 20 inch kijken. De 23 inch is een hoop geld meer, zeker voor een student. En dan zou ik het 20 inch scherm als hoofd-scherm gebruiken, en de MacBook voor je paletten en dergelijke.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.