10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Vindplaats

1Blocker

Zo juist heb ik wegens de vele advertenties 1Blocker aangeschaft. Wat is nu verstandig om in Safari > Voorkeuren > Extensies 1Blocker Menu wel of niet aan te vinken.

Bijdrager
    KarelWillem

Even kijken of ik het snap.

Je koopt het, maar twijfelt nu of je het wel of niet aan moet zetten? Waarom?

Moderator
    Night

*proest*

Bijdrager
    Vindplaats

Bij Extensies zijn er 2 opties: 1Blocker en 1 Blocker Menu. 1Blocker heb i aangevinkt, maar ik twijfel bij 1 Blocker Menu omdat daar aangegeven wordt dat 1Blocker de inhoud van de webpagina’s kan lezen en dat geldt ook voor wachtwoorden en gevoelige informatie. In de FAQ bij 1Blocker staat Safari warns me that 1Blocker Menu has access to webpage content, why?

We use this permission in order to get an information about current tab’s domain when you select whitelist option. Sadly, there’s no technical way to request just this functionality from the system, so we have to request full access to webpage content (which may include your sensitive information). However, we understand how important this data is and only use the domain. We do not transmit or process your data in any other way. Feel free to disable 1Blocker Menu if you don’t like this (you’ll still be able to block content, see previous question).

Hierin wordt je als het ware aangemoedigd om 1Blocker Menu te activeren. Vandaar mijn twijfels wat het beste is.

Bijdrager
    Vindplaats

Het blijkt nu dat als ik 1Blocker Menu niet heb aangevinkt ik niet bij mijn bankrekening kom. Is dat normaal?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

In die FAQ word je aangemoedigd om 1Blocker Menu úít te zetten wanneer je niet wilt dat het programma toegang tot de inhoud van de site heeft. Ik heb geen enkele ervaring met het programma (ik wist niet eens van het bestaan ervan), maar ik vind het wel vreemd dat je niet bij je bank in kunt loggen wanneer je een deel ervan uitzet. Misschien moet je de bank op de whitelist plaatsen? (Vraag me alleen niet hoe je dat moet doen:) )

Bijdrager
    Its Showtime

Het is niet zo dat je met het aan of uit zetten van menu meer of minder sites blokkeert. Dus inderdaad gewoon even je bank whitelisten, als je dit eenmaal gedaan hebt voor een paar site’s die 1Blocker standaard verkeerd blokkert werkt het als een zonnetje. Whitelisten doe je in het 1Blocker programma zelf.

Bijdrager
    Vindplaats

Ok, bedankt. Hier kan ik iets mee.

Bijdrager
    Shmoo

De 1Blocker Menu extensie hoef je niet perse te activeren. Dit is enkel een module die je nodig hebt wanneer je op een bepaalde site X element wilt verbergen. Het is en soort Web Inspector.

Om welke bank gaat het eigenlijk want ik denk eerst dat het gewoon een instelling in de app zelf is. Blokkeer EU Cookies of zoiets.

Bijdrager
    Vindplaats

Het is de Rabobank.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.