29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:

Bijdrager
    Camino

17 inch notebook met numeriek deel wel mogelijk

Misschien leuk voor apple om eens naar de nieuwe acer aspire te kijken.
    Deze notebook heeft een 17 inch scherm, maar ook een toetsenbord dat veel meer voor een 17 inch notebook is, nml met numeriek deel.
    Ook de prijs is wel heel veel aantrekkelijker, nml 1799 euro.
    Hier een link naar de foto’s:
    http://www.acer.nl/temp/aspire1700/
    en hier de pdf:
    http://www.acer.nl/vi/upload/E0Entity11/abpb5ASPIRE1700_NL.pdf

Bijdrager
    Igor

alleen is de PB 17″ toch een stuk mooier! En daar draait mac os x op!:P

Bijdrager
    Camino

Tuurlijk is de powerbook 17 inch veel mooier, maar dat numerieke deel vind ik wel heel cool, stukken beter dan al die lege ruimte bij de apple 17 inch

Bijdrager
    KarelWillem

Tsja wat moet je met zo’n nummeriek pad van 1800 euro?

Wat een lelijk ding en dan ook nog eens Windows.

Zelfs de link naar de foto’s werkt niet!

Bijdrager
    MacAttack

eeeeeeeeeeeeeks het is een wintendo!!!! :x

Bijdrager
    PeterH

Jaja, de eerste 17 inch, duhh…:?
    En dan ook nog 4:3 formaat. Dan snappen ze het al helemaal niet.

Effe iedereen een mailtje sturen naar die gasten dat ze zich toch wel effe vergissen met de claim van eerste 17 inch.

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Een kleine correctie:
    Eerste notebook-pc, staat in de pdf.
    Aangezien wij maccers nooit met een pc vergeleken willen worden, laat staan zo genoemd willen worden, zegt Acer hier dus volgens “ons” standpunt niets verkeerds over. Een mac is tenslotte geen pc…

Daarnaast vind ik het prijsverschil wel angstaanjagend groot.
    1799 tegen over 3299.
    Kan het best zijn dat de mac mooier is en dat ie osx draait, maar maak dat maar eens aan een windows gebruiker wijs. Daarnaast is het een wel zo groot prijsverschil dat ikzelf misschien ook wel eerder voor die notebook zou gaan dan voor de pb 17″

Destemeer reden voor Apple om als een idioot die prijzen omlaag te gooien…

Bijdrager
    Igor

dan moet je ook wel rekening houden met de firewire 800, airport extreme, ingeboude bluetooth, verlicht toetsenbord, dvd-r!, en aluminium behuizing!!

Bijdrager
    PeterH
    ”meneer

…Een mac is tenslotte geen pc…

Hoezo geen PC? Staat dat niet voor Personal Computer. Volgens mij is deze term zelfs verzonnen door Apple zelf.

Bijdrager
    MacAttack

koekepeer die prijs zegt al genoeg over die laptop (sinds wanneer gebruikt men het woord notebook voor een pc?) Als je de specificaties er op naleest heeft men zelfs nog niet een beetje de moeite gedaan om de Apple te imiteren. Enkel een 17″ scherm op een op een laptop met als belangrijkste feature : een nummeriek toetsenbord?????? OMG Ik schrik er echt van dat het niet Appel Makintosh Poweredbook heet.

Waarom doet mij deze LAPTOP denken aan mijn eerste radio die veel groter was, meer lichtjes had en veel meer knopjes dan de Sony die ik wou, maar wel pakken goedkoper was. Toen ik hem had wist ik waarom hij goedkoper was, alles wat toen de gangbare norm was in hi-fi zat er niet op.

Bijdrager
    Rasheed187

Dat numeriek gedeelte mis ik niet op m’n 15 inch laptop, je kan ook een apart numeriek gedeelte kopen, van bv Trust of Casio (is meteen een calculator) als je het zo nodig wilt hebben.

Ik denk dat Dell de eerste zal worden met een 17inch widescreen, aangezien ze al een 15 of 16 inch widescreen op de markt hebben gebracht.

Vind die speakers op de 17 inch Apple, die zoveel plaats innemen, ook een beetje onnodig, ik gebruik zelf meestal externe speakers, of helemaal geen.

Bijdrager
    MacAttack

Dit zegt genoeg over die LAPTOP, als rasheed hem al niet wil dan moet het echt wel slecht zijn :P

Bijdrager
    HSL

ik zit liever in het midden van mijn scherm met mijn toetsenbord, maar ik wil ook graag nummeriek gedeelte,.. 20″ powerbook dan maar,..
    ik vraag wel aan cigarman of ik die van hem mag kopen!!:P

HS-L

Bijdrager
    meneer de koekepeer
    ”PeterH”
    ”meneer

…Een mac is tenslotte geen pc…

Hoezo geen PC? Staat dat niet voor Personal Computer. Volgens mij is deze term zelfs verzonnen door Apple zelf.

Misschien wel, maar op dit moment wordt een windows bak altijd met PC aangeduidt en een Mac altijd met Mac. Daar doen we zelf had aan mee, als je een keer op de iChat zegt dat je achter je pc zit wordt je direct met een rode kaart van het veld gestuurd;)

Natuurlijk gaan andere bedrijven Apple nadoen. Ze zien allemaal dat wat Apple doet ontzettend goed is. Kijk maar naar Compaq met die stomme kleurtjes computers, Microsoft die een OSX probeert na te maken, IBM (of was dat Dell) die de floppydrive verbant en nu Acer met de 17″ laptop.

Het probleem is echter, en dat komt uit de prijs van de Acer laptop naar voren, dat het veel goedkoper kan. Natuurlijk is de PowerBook van Titanium, maar wat voor toegevoegde waarde geeft dat? Ik vind hem er goed uit zien. Natuurlijk zijn er de extra’s als airport extreme (hoef ik niet op dit moment), ingebouwde bluetooth (kan ik op dit moment ook niets mee), verlicht toetsenbord (wat je trouwens ook al bij andere laptops ziet) en de dvd-r (leuk, maar of het nu bruikbaar is).

Ik probeer alleen aan te kaarten dat ik de tactiek van Apple niet helemaal snap. Ze willen mensen laten switchen van PC naar Mac. Ga dan niet standaard zoveel (van de bovengenoemde) extra’s in die machines bouwen. Door deze eruit te laten zou je een veel goedkopere machine krijgen, die uiteraard voor de switchers veel interessanter is.

Wij weten wel waar we voor betalen, de switcher echter niet…

Bijdrager
    Missundaztood

Ik kreeg onderstaand mailtje terug:

Geachte meneer,

Acer is de eerste met een 17-inch notebook met windows voor een
    betaalbare prijs. Apple was de eerste die een 17-inch notebook
    presenteerde. Zie ook het persbericht hieronder.

(Embedded image moved to file: pic31426.pcx)

met vriendelijke groeten,

Bijdrager
    HSL

haha ik wilde net dezelfde gaan posten, maar heb al een e-mail terug gestuurd!!:

”ikzelf

geachte heer/mevrouw,

dat snap ik ook wel, maar waarom staat dan op de website en ik quote hier onder uw site:
    “Acer breidt andermaal zijn gamma draagbare computers uit. De Acer Aspire 1700, de allereerste notebook-pc met een 17″-scherm, werd ontworpen voor gebruikers die een compleet werkinstrument nodig hebben dat schitterende prestaties levert en tegelijk de data haarscherp weergeeft. Dat laatste is nu mogelijk met het 17″-scherm.” ik vind dat u doormiddel van deze zin iets beweert wat helemaal niet zo is,.. maak er dan van “de allereerste windows-notebook met een 17″-scherm (voor een betaalbare prijs)”.

jammer dat er staat “de allereerste notebook-pc met 17″-scherm” want dat is niet zo,
    apple draait geen windows, maar dan blijft het nog steeds een PC en dat staat
    volgens mij nog gewoon voor personal computer.

het verzoek blijft om de website aan te passen om zo uw klanten niet te misleiden.
    er zijn in heel veel forums al negatieve verhalen over dit persbericht verschenen ook op windows fora,
    en dan lijkt met niet erg prettig voor u.

met vriendelijke groeten

toch wel netjes zo..?

Bijdrager
    Missundaztood

Stomme vraag tussendoor: welke windowsforums?

Bijdrager
    HSL
    ”meneer

Misschien wel, maar op dit moment wordt een windows bak altijd met PC aangeduidt en een Mac altijd met Mac. Daar doen we zelf had aan mee, als je een keer op de iChat zegt dat je achter je pc zit wordt je direct met een rode kaart van het veld gestuurd;)

mhmmm,… want dat dat toevallig bij ons zo word aangeduid, in de rest van de wereld noemt iedereen apple een pc,..
    we doen wel hard mee aan het tegendee inderdaad, maar ik heb er ook niet zo zeer problemen mee als iemand op een pc werkt,.. maar als hij windows draait:P

Bijdrager
    HSL
    ”Missundaztood”

Stome vraag tussendoor: welke windowsforums?

ehm… daar gaat het niet om.. toch..?

en als ze gaan vragen welke dan maak ik ff een draad op tweakers.net…:P

Bijdrager
    MacAttack

Peer, dat al die extra’s er op zitten dat maakt het net Apple. Je zal je zeker 1 jaar geen zorgen hoeven te maken dat iemand naast je komt staan met een laptop waar je van zegt “kwijl”.

Moest Apple bvb nu een notebook uitbrengen zonder extreme, dan spreken we niet meer over een portable computer he. Het is 2003 iedereen wil op zijn minst internet en overal.

Dat is ook wat ik bedoel dat die op die stereo lijkt die ik kocht toen ik 11 was, na een week wist ik al dat ik een kat in een zak gekocht had. Het ding miste alles om stereo te zijn.

Bijdrager
    meneer de koekepeer

MacAttack,

Niet iedereen hoeft al die poespas.
    Mijn oma wil graag een computer kopen, maar wtf heeft ze aan bluetooth als ze geen enkel apparaat heeft wat iets met bluetooth doet?

Alles wat ik zeg is, biedt het gewoon als optie aan.
    De mensen die het willen gebruiken zullen het erbij doen, anderen niet. Maar dan betaal je tenminste ook niet voor da wat je niet gebruikt.

Bijdrager
    Missundaztood

Koekepeer, ik ben het met MacAttack eens, een Apple Computer en zeker de Power-lijn moet met het nieuwste van het nieuwste geleverd worden.

Voor mensen (zoals je oma) die niet al die poespas willen kunnen zich richten op de consumentenlijn van Apple.

En ik heb nog even een mailtje terug gestuurd naar Acer, of ze die website willen aanpassen.:evil:

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Misschien hebben jullie wel gelijk, ik zie echter het probleem niet in die dingen optioneel maken. Ken zat mensen uit het bedrijfsleven die een nieuwe laptop hebben, maar allemaal echt niet met bluetooth ofzo.

Anyhow, slimme zet van Acer, jammer dat het weer zo “copy-cat” moet…

Bijdrager
    justi

PC, Personal Computer is door IBM verzonnen….

Bijdrager
    MacAttack

het probleem van dingen optioneel maken is, dat je computer steeds binnenmoet. Veel mensen kunnen niet zonder hun computer. Klein voorbeeldje peer. Nog niet zolang geleden was op een PC USB optioneel.
    Terwijl dat bij de Miac al 5 jaar standaard was. Met andere woorden die iMac is nog redelijk up to date. Kocht je toen een PC, dan heb je ondertussen dus kosten gemaakt en is hij nu waarschijnlijk al pakken duurder dan dat je die iMac gekocht had.

En dat is nu net de strength van die Apple strategie, als je nu zware kosten doet voor een Mac, weet je dat je een paar jaren safe zit. Bij die Acer moet je eerst nog informeren hoeveel het zou kosten om een snelle wifi kaart te steken en Firewire 800 als men je daar inmiddels al kan over informeren.

Wat nu standaard is op een mac is meestal ook de standaard morgen, en daar miskijk je je op de prijs. Want die Acer kan binnen 6 maanden al pakken geld kosten. Je weet nooit waar je morgen terecht komt en misschien heb je het nodig

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Hier heb je een goed punt en daarmee mij ook helemaal overtuigd:)

[off topic]
    Maar waarom adverteerd Apple dan ook niet met dit soort info? Ik ben natuurlijk blij met mn Mac. 2,25 jaar geleden gekocht en hij is nog steeds redelijk snel, erg stabiel en ik kan alles erop aansluiten.

Dat is toch veel mooiere reclame dan een switch actie? Of ben ik nu weer dom aan het denken?
    [/off topic]

Bijdrager
    kenmasters

Daar heb je wel gelijk in misschien maar ik ben bang dat veel consumenten daar niet tveeel van gaan geloven. Ze kunnen immers een Aldi pc of zoiets kopen voor belachelijk weinig geld… En het zal die mensen echt een worst wezen of er nou XP of X op draait.

Ik denk dat Apple vooral aan moet laten weten dat een Mac 10x zo gebruiksvriendelijk is als een pc. Zeker nu steeds meer mensen digitale foto camera’s of DV camera’s kopen. Dat is waar de grote kracht voor de thuisgebruiker ligt.

Bijdrager
    Convicted

Toen ik door deze topic las viel mij op dat er regelmatig wat gezegd werd over een vage policy van Apple of iets dergelijks en dat je al die “onzin” niet nodig hebt op een Powerbook ofzo.;-)
    Hier wilde ik graag even op reageren en verder wil ik nog wat gif spuien over die geweldige Acer 1700!:-D

Ik vind juist dat Apple een hele duidelijke lijn en policy heeft op dit moment in tegenstelling tot veel andere fabrikanten zoals Toshiba en Compaq die gemiddeld 3 laptops compleet verschillende laptops aanbieden in andere behuizingen voor niet zo heel ver van elkaar af liggende prijzen en ook nog eens allemaal met andere CPU’s.:roll:

Apple heeft duidelijk de lijn getrokken tussen power en consumer products.
    Het is duidelijk dat je oma niet al die bluetooth nodig zal hebben en daarvoor heef je oma al genoeg aan een iBook.
    Die is stukken goedkoper en krachtig genoeg om aan haar wensen te voldoen. Wat wil je nog meer optioneel maken? USB en firewire portjes? Onder het motto van “ik gebruik het toch niet” kan je alles wel optioneel maken;-)
    De ellende van alles optioneel maken is dat je hogere productiekosten krijgt en bovendien is alles meestal dan wat minder goed met elkaar geintergreerd. Het gebruikstermijn wordt ook grondig verkort omdat je bijvoorbeeld niet de randapparatuur kan aansluiten die jij of je oma zou willen aansluiten. Bijvoorbeeld een nieuwe scanner of een draadloze koptelefoon.

Apple stopt ook al die gadgets in hun Powerbook om het juist een apparaat te maken voor de zakelijke gebruikers en gadget liefhebbers. Hoe meer gadgets hoe interessanter, en het is helemaal leuk als het ook nog eens vernieuwend is en er goed uitziet!
    Ze doen het dus niet omdat ze zo graag je oma aan bluetooth willen helpen of je met allerlei onzin willen opzadelen.
    Ik weet zeker dat we van Apple echt heleboel leuke dingen kunnen gaan verwachten naarmate het makkelijker wordt om hardware met elkaar te intergreeren en te laten communiceren.

En dan nog over deze Acer? Ik zou mij er absoluut niet druk om maken. Blijkbaar begrijpen ze zelf al niet waar ze mee bezig zijn door zo’n bakbeest een notebook te noemen want naar mijn idee is een notebook iets kleins (een notitieboek) en een laptop iets groots (schoottop?):p
    En de term PC lijkt hun ook al onbekend.

Reken maar op een batterij verbruik van maximaal 1,5 uur dankzij die geweldig Pentium 4 die erin zit (energievreter en hittegenerator eerste klasse), een fan die constant draait, een gewicht van minstens 3 kg, in een onzinnig groot en breekbaar plastieke huls met een slecht gemonteerd scherm die zwak belicht en in het midden onscherp is, een oncomfortabel Synaptics touchpadje wat nog eens veelste veel naar links toe staat en te dicht op het toetsenbord is gezet. Erg fijn als je warme handen hebt en je raakt je spatiebalk aan, vliegt je muis alle kanten op. Ik ken dat type touchpad en het is iets wat niet zou mistaan in de gemiddelde martelkamer. Verder zie ik nog dat die geweldige ATA 100 in een laptop zal op een 4200 rpm HD echt niet veel verandering brengen in de performance want neem maar van mij aan, een 5400 rpm HD brengt de batterijduur maar maximaal tot een uur en dat vinden ze vast weer te kort. CD-RW en DVD combo drive? Toe maar, verlaag de batterijduur nog maar een beetje als je eventjes een filmpje onderweg wilt kijken of iets wilt branden en denk maar niet dat al je DVD’s goed zullen werken erop, oh nee want die fijne beveiliging van tegenwoordig op DVD’s zorgt ervoor dat je thirdparty software nodig hebt zoals VLC voor Windows maar dan is de beeldkwaliteit nog belabberd ook en stabiliteit is ver te zoeken.
    PowerDVD in combinatie met Windows XP kan namelijk ook uitermate slecht overweg met beveiligde DVD’s spreek ik uit ervaring.

En dat moet allemaal aan een AC adapter die gloedjeheet wordt en waaraan je je klauwen verbrand. Bedenk dan ook nog eens dat je dat ding op schoot zou zetten. Het is al eens eerder gebeurt dat een man zijn scrotum verbrande en naar het ziekenhuis afgevoerd moest worden doordat ie zijn Windows laptop op zijn schoot had terwijl hij in z’n onderbroek wat werk (of misschien andere dingen) zat te doen. Dit kan trouwens ook best een zogenaamde “urban legend” zijn maar ik weet uit ervaring dat deze gedrochten meestal heel heel erg heet worden aan de onderkant.

Is dit zeldzaam? Nee, dit is een goede beschrijving van een zogenaamde highperformance Windows laptop! Vermelden laptop fabrikanten de levensduur van de batterij in hun laptops vaak? Ongeveer 8 van de 10 keer niet en de reden lijkt mij duidelijk. Vermelden ze geile Ghz specificaties? Ja zeker, maar vertellen ze je ook wat je er meer mee kunt? Nou nee niet echt nee en eigenlijk kan je er ook geen meer zak mee want doordat ze wat moesten bezuinigen op wat componenten om de batterij te sparen hebben ze allemaal bottlenecks in de hardware gecreeërd. Nee ik zou hier echt geen 1800 euro voor over hebben, dit ding is gewoon de zoveelste desktop in een vreselijk onhandige laptop behuizing. Geef mij maar een duidelijk gepositioneerde Powerbook!
    De Acer 1700 is gedoemd om binnen 2 jaar te verdwijnen (net zoals al die achterlijke niet verkopende Tablet PC’s overigens).

Echter Acer weet wel heel goed dat Gigahertz geile mensen waarvan hun oogjes beginnen te sprankelen en kwijldruppeltjes beginnen los te komen als ze al deze geile specificaties lezen dit aparaat zeker zullen aanschaffen om er vervolgens aan vast te zitten en erachter te komen dat het volledig onbruikbaar is voor onderweg.

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Mooi gesproken en wederom overtuigd:)
    Nou maar hopen dat ze ook een 17″ ibook maken:P

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.