15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Jer.War

16GB ram geinstalleerd, laptop geeft 2x 4gb aan

Hey,

Ik heb net 16GB 1600 MHz sodimm ram geinstalleerd in mijn MacBook Pro 13 inch 2012, 2 modules van 8 GB.
    Maar nu start ik mijn macbook op en in ‘over deze mac geeft deze maar 8gb aan, en nu ik in meer info en dan in het tabje geheugen kijk staat er dat er 2x 4gb geheugen geinstalleerd is. Ik weet echt 100 procent zeker dat ik 16GB besteld heb, want er zit zelfs nog een sticker 16gb ddr3 kit voor apple macbook pro op:-?
    Heb ik nou gewoon verkeerde modules toegestuurd gekregen of ligt het aan de laptop dat ie maximaal aan kan geven dat er 8GB inzit ofzo?

Bijdrager
    johnkeates

Officieel kan er maar 8GB RAM in.

Welke modules heb je er in gestopt?

Bijdrager
    k-the-ripper

MacBook Pro 13″ mid 2012 (MacBook Pro 9,2 model) kan 16GB aan geheugen in volgens Mactracker programma uit de app store.
    Misschien toch de verkeerde modules.

Bijdrager
    Jer.War

Op het doosje van de ram modules is een sticker geplakt met de volgende gegevens:

Apple, art.no AP16KSK6Mbp
    16GB DDR3 kit (2 x 8GB) SO DIMM
    1600MHz voor Apple Macbook Pro
    QTY: 1

Op de ram module zelf zit een sticker van transcend met de volgende gegevens:

4G 2Rx8 DDR3 1600 SO
    643136-5907 RoHS (H5)

Dit is de link waar ik de modules vandaan heb:

http://www.dataio.nl/shop/175-apple/180-geheugen-voor-apple/181-macbook-pro/1237-16-gb-kit-ddr3-voor-apple-macbook-pro-retina.html

Eerst had ik deze 2x 8GB RAM Modules (LINK)

Maar Dataio.nl stuurde me een mailtje dat deze niet meer leverbaar waren en of ik mischien andere modules wou tegen dezelde prijs, waarop ik antwoorden zolang het maar 16gb 1600 mhz is en het in de macbook pro 13 inch zonder retina display past.

De macbook geeft aan dat er 8GB DDR3 1600MHz geheugen geinstalleerd is, verdeeld over 2 modules van 4GB per stuk.

Bijdrager
    jopie213

Ik vind het wel merkwaardig dat ze daar RAM verkopen voor in je retina MBP, terwijl de ram daarvan niet te upgraden is, maar dat terzijde.

Bijdrager
    TheBigZ
    Jer.War op 21 april 2013

Eerst had ik deze 2x 8GB RAM Modules (LINK)

Maar Dataio.nl stuurde me een mailtje dat deze niet meer leverbaar waren en of ik mischien andere modules wou tegen dezelde prijs.

Reepjes terugsturen naar het bedrijf en zeggen dat je in de plaats daarvan twee van die Kingston reepjes wilt hebben die je oorspronkelijk uitgezocht had.

Bijdrager
    Jer.War

Ja, ik vond het ook al merkwaardig, ik heb juist deels de retina modelen vermeden voor de upgrade mogelijkheden, en dan bieden ze nu ram upgrades aan voor dat model8-O

En TheBigZ, ik denk dat ik dan maar voor geld terug ga, aangezien die modules bijna niet meer verkrijgbaar waren.

Maar bedankt jongens, ligt het tenminste niet aan mij deze keer:angel:

Bijdrager
    TheBigZ
    Jer.War op 21 april 2013

ik denk dat ik dan maar voor geld terug ga, aangezien die modules bijna niet meer verkrijgbaar waren.

Er zijn genoeg andere shops die deze reepjes wel op voorraad hebben. Het begint bijna op een trucje van DataIO te lijken om bovenaan die lijst te staan en dan te zeggen dat je ze niet hebt.

Bijdrager
    computer space
    Jer.War op 21 april 2013

4G 2Rx8 DDR3 1600 SO

Daar zie je het dus:
    Je hebt de verkeerde reepjes ontvangen. 4Gigabit, 8 chips daarvan = 4 GB.

Bijdrager
    Jer.War

Ik heb dataio een mailtje gestuurd met een voorstel om of het volledige bedrag terug te betalen en dat ik de modules terugstuur, of dat me het verschil tussen 8gb en 16gb terugbetalen, want uiteindelijk vindt ik 8Gb ook voldoende. Nu nog even afwachten hoe ze reageren

Bijdrager
    Niels

Terugsturen en een speciaal Mac setje van Corsair aanschaffen: http://tweakers.net/pricewatch/321638/corsair-mac-memory-cmsa16gx3m2a1600c11.html

Voordelen:
    – speciaal voor Mac ontwikkelt
    – correcte latency voor je Mac
    – langdurige garantie en ondersteuning

Ik heb altijd mijn twijfels bij dit soort websites die het originele product opeens niet op voorraad hebben en vervolgens een verkeerd product opsturen met een onjuist label.

Bijdrager
    RamonV

Nergens voor nodig om zo´n duur setje te halen, het huismerk van MyCom en Dixons (icidu) werkt bijvoorbeeld ook prima met Apple

Bijdrager
    penseel

@Ramon heb je daar een onderzoek naar gedaan, geef eens een voorbeeld of dat goedkoper is.

Bijdrager
    Bodevinaat

Waarom moet er 16 GB in een laptop? Kan mij niet voorstellen dat je daar iets mee opschiet.

Bijdrager
    Jer.War

Er zijn enkele programma’s die daar gebruik van maken die ik gebruik. Maar opzich is 8GB ook voldoende inderdaad, maar ik dacht, als ik het dan doe, laat ik het dan gelijk goed doen:)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.