24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    Nelis Infra

16GB of 32GB

Môh. Ik mag een nieuwe telefoon gaan uitzoeken en omdat iOS4 op mijn iPhone 3G niet te doen is, heb ik maar gekozen om een iPhone 4 te nemen. Maarrrrrrrr. 16 GB is op dít moment voldoende voor mij. Ik ben echter wel van het fotootjes nemen. Uiteraard kon je nog niet filmen op de 3G, maar op de 4 natuurlijk wel. Als ik veel filmpjes ga opnemen, is het dan verstandiger om voor de 32GB te gaan? Of zijn die fimpljes niet zo groot? En worden de foto’s ook groter nu er een flitser bij zit? Wel iets, neem ik aan.

Afijn, tot horens.;-)

Bijdrager
    chatsmit

En worden de foto’s ook groter nu er een flitser bij zit? Wel iets, neem ik aan.

Die volg ik ff niet?

16GB is voldoende als je aanleert om je foto’s en vooral de video’s naar je mac te verplaatsen. Heb dan zelf geen iPhone maar ik neem aan dat dit zeer eenvoudig is?

Bijdrager
    Quokka_61

Foto’s worden geen bit groter door het gebruik van een flitser! Verder wordt de benodigde ruimte natuurlijk vooral bepaald door het aantal apps dat je denkt te gaan installeren, de grootte van je muziekbibliotheek, en het feit of je je foto’s en filmpjes op je iPhone wilt laten staan, of deze wilt inlezen op je Mac of PC om ze vervolgens van je iPhone te verwijderen. Door regelmatig opruiming te houden kun je het ruimtebeslag op je iPhone natuurlijk beperken. Of je desondanks voor de 32 GB zou moeten kiezen hangt vooral ook af van de diepte van jouw portemonnee!

Bijdrager
    chatsmit

Niet de portemonnee van hem, maar van paps of mams:-)

Bijdrager
    Nelis Infra

Nou ja, het ging mij puur alleen even om het foto / video punt. Qua app’s + muziek ben ik niet zo rigoureus. Dus foto’s worden niet groter? Mijn redenatie was: meer licht / betere kwaliteit, ergo grotere bestanden. Hoe groot is bijvoorbeeld een filmpje van 30 seconden?

Bijdrager
    Nelis Infra

@chatsmit pardon? paps of mams? Rare jongen…

Bijdrager
    chatsmit

ja dat dacht ik omdat je begon met ‘ik mag een nieuwe telefoon uit gaan zoeken..’ maar heb ik verkeerd geïnterpreteerd (misschien door het paars wokje?):-) , mag van je provider dus?

Bijdrager
    Nelis Infra

Jezussss:-) Ja van T-Mobile. Ben je 27 jaar, krijg je dit op je dak:-)

Bijdrager
    chatsmit

excusé, maar als het vervelend blijft: zie het als een compliment!

En om het weer ontopic te maken:

(Als ik er zelf een had ik wel ff gekeken voor je:)

He jij, beste lezer met een iphone 4, kijk ff hoe groot een videobestand is en meld hier de grootte en de lengte (van een HD video, hoogste kwaliteit).
    Bij voorbaat dank, ook namens mij want ik wil ook graag weten hoeveel uur je ongeveer achter elkaar kunt filmen met een iPhone 4.

Bijdrager
    Nelis Infra

Will do;-)

Bijdrager
    Trat
    Quokka_61 op 28 september 2010

Foto\’s worden geen bit groter door het gebruik van een flitser!

Niet helemaal waar: een donkere foto (meer zwart) is doorgaans kleiner dan een goed belichtte (meer kleur). Maar ik snap jou wel.;-)

Een gemiddelde foto is 2mb op mijn iPhone 4. Filmpjes zijn ongeveer 90mb per minuut. En een app als Navigon (gratis) is 2GB. Reken maar uit wat je nodig hebt. Ik ben zelf voor de 16GB gegaan en 8GB was ook genoeg geweest.

Bijdrager
    Nelis Infra

Mijn redenatie was: meer licht / betere kwaliteit, ergo grotere bestanden.

Dat bedoelde ik dus.

Bijdrager
    Trat

Sure, maar doorgaans zullen je foto’s zo rond de 2mb zitten: ongeacht flitser. Maar je hebt in feite wel gelijk.

Bijdrager
    Trat
    chatsmit op 28 september 2010

ik wil ook graag weten hoeveel uur je ongeveer achter elkaar kunt filmen met een iPhone 4.

Je kunt je hele iPhone aan één stuk volschieten als je zou willen.

10.8mbps = 1.25MB/s

= 81MB p/m.

= 4.8GB p/u.

Bijdrager
    chatsmit

Dan moet het wel een goede flitser zijn:-) Doorgaans gebruik je de flits wanneer er weinig licht is. De flits -en zeker een slechte flitser- verlicht alleen de onderwerpen binnen een aantal meter. Resultaat is dan ook vaak een flitsfoto met minder scherpte en met gemiddeld meer ‘donker’ er omheen dan een foto waar geen flits bij nodig is. Dat ‘donker’ is voor Jpeg compressie een eitje en zal er maar een paar bitjes voor over hebben. Of beredeneer ik nu compleet verkeerde kant op?

Bijdrager
    Trat
    chatsmit op 28 september 2010

Dat \’donker\’ is voor Jpeg compressie een eitje en zal er maar een paar bitjes voor over hebben. Of beredeneer ik nu compleet verkeerde kant op?

Nee, maar je geeft zelf al aan dat een donkere foto kleiner zal zijn. Tot je foto overbelicht raakt (te veel wit) en dan krijg je hetzelfde als bij een onderbelichte foto: bestandsomvang neemt af. Dit is ook niet iets dat echt ter discussie staat, lijkt mij.

Bijdrager
    chatsmit

Nee absoluut staat dit niet ter discussie :-), maar de redenatie van topic starter was dat daardoor de bestanden groter zouden zijn, terwijl mijn redenatie is dat het juist kleinere bestanden zouden zijn, vandaar dat ik het meld.

Dus heb je met 16GB en bij weinig gebruik van apps (en foto’s) al een flinke schiettijd! Die filmfunctie van iPhone 4 is trouwens magisch, scherpstellen terwijl je aan het filmen bent. Ik ben nog geen concurrent tegengekomen die dat kan.

Bijdrager
    Nelis Infra

Hmm. Ik ga de 16 GB maar bestellen I guess. Thnx voor het meedenken. Ik ga nu naar paps en mams om geld te bedelen, haha:D

Bijdrager
    chatsmit

Had ik maar zo’n paps of mams, mij kosten ze alleen maar geld:-P

Bijdrager
    Quokka_61

Foto’s worden geen bit groter door het gebruik van een flitser!

Weer wat geleerd!:wink:

Bijdrager
    gsmaster

Eigenlijk zou dat kraam 128gb moeten hebben of toch zeker 64 want het wil ook een iPod zijn en dan is 16 gb belachelijk en 32 gb krap! Voor het geld dat ze er voor vragen zou dit toch moeten mogelijk zijn.

Bijdrager
    Trat

Het wil een iPod zijn ja, maar geen iPod Touch. En alles is mogelijk voor het geld dat ze er voor vragen: ze kunnen je ook een weekendje Efteling erbij doen, wil echter niet zeggen dat dit ook noodzakelijk is. Anderzijds, wellicht paste er gewoon geen extra geheugen chips meer bij (om wat voor redenen dan ook).

16Gb is trouwens allerminst krap: ik zou zelf voor 8GB zijn gegaan als dit mogelijk was (en goedkoper was) heb simpelweg niet zoveel nodig. Blijkbaar ben ik niet de enige die er zo over dacht want de 16GB is aanzienlijk populairder dan de 32GB (dit geld overigens ook voor de iPad).

Misschien toch een iPod Touch kopen dan? Persoonlijk vind ik 64GB belachelijk veel op een iPod Touch: wat moet ik daar in godsnaam op kwijt?

Bijdrager
    gsmaster

Je muziekcollectie misschien? Kijk naar de classic… Daar is het wel mogelijk en zijn er heel wat kopers voor… Werkt wel niet op flash natuurlijk, maar ik wil gewoon zeggen dat er mensen behoefte hebben aan meer en zeker als je een alles in een apparaat hebt zoals apple de iPhone wil profileren,
    Het is gewoon zóooooooooot veel geld! Heb zelf de 3G gekocht in der tijd. Was toen een stuk goedkoper maar de volgende zal toch geen iPhone meer zijn tenzij ze een normalere prijs gaan hanteren.

Bijdrager
    Trat
    gsmaster op 28 september 2010

Je muziekcollectie misschien?

Ik luister alleen thuis muziek…

Kijk naar de classic… Daar is het wel mogelijk en zijn er heel wat kopers voor…
    Werkt wel niet op flash natuurlijk, maar ik wil gewoon zeggen dat er mensen behoefte hebben aan meer en zeker als je een alles in een apparaat hebt zoals apple de iPhone wil profileren,

Ooit wel eens aan gedacht dat Apple dit misschien helemaal niet wil?

Het is gewoon zóooooooooot veel geld! Heb zelf de 3G gekocht in der tijd. Was toen een stuk goedkoper

Mijn iPhone 4 is met 2-jarig abonnement goedkoper dan mijn 3G was met 2-jarig abonnement…

maar de volgende zal toch geen iPhone meer zijn tenzij ze een normalere prijs gaan hanteren.

Je hebt helemaal gelijk: ze raken ze nu aan de straatstenen niet kwijt! :yum:

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.