9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    jackg5

1600 foto’s random afspelen op DVD

Beste forumlezers,

Ik wil een dvd maken waarop 1600 foto’s in random volgorde moeten worden afgespeeld. Het idee is om bijvoorbeeld 10 foto’s 1 frame lang te tonen, om daarnaa bij een foto uit te komen die zeg 3 seconden stilstaat. Vervolgens weer een sequence van 1-frame beelden, dan weer een langer stilstaand portret.
    Via DVDSP lukt het me niet omdat de minimum tijd 0,5 seconden is. En dat programma kan niet overweg met 1660 beelden.
    Final Cut Pro kan het wel mee, maar dan past de geexporteerde quicktimefilm niet meer op een dvd (bestand wordt enorm groot).
    wie weet goede raad?
    Alvast bedankt voor het meedenken.

Jaap

Bijdrager
    reposte

Jouw export via dvdsp op een dvd bakken: als het goed is comprimeert dvdsp vanzelf naar de max. grootte.

Bijdrager
    jackg5

dat is waar op zich. maar het grootste probleem is het effect van een aantal beelden 1bld lang tonen en dan eentje langer, vervolgens weer zo’n effect’ enz enz. dat kan dvdsp volgens mij niet, tenminste ik kom er niet uit na lang proberen.

Bijdrager
    reposte
    ”jackg5″

dat is waar op zich. maar het grootste probleem is het effect van een aantal beelden 1bld lang tonen en dan eentje langer, vervolgens weer zo’n effect’ enz enz. dat kan dvdsp volgens mij niet, tenminste ik kom er niet uit na lang proberen.

En je zei in jouw openingspost dat het wel kon in FCP?

En ik vrees dat het heel veel sleur-en-pleurwerk naar de timeline wordt…

Succes ermee in ieder geval.

Bijdrager
    jackg5

dat denk ik ook. gewoon FCP met de hand timen
    dank voor jullie rwacties
    Jaap

Bijdrager
    menu

Je kan in quicktime “open image sequence” doen en die dan saven en importeren in FCP

Bijdrager
    jackg5

ja dat gaat normaal gesproken ook wel maar 1600 foto’s is teveel evraa voor het programma. ik heb het inmiddels in FCP gedaan. viel best mee en werkt prima.
    dank voor de reacties nogmaals

Bijdrager
    menu

Dat verbaasd me want ik heb veel grotere hoeveelheden foto’s geimporteerd in quicktime, sequences van 3000 foto’s gaat prima, je moet wel even geduld hebben maar quicktime kan het wel.

Bijdrager
    jackg5

ach, het zou heel goed kunnen dat ik langer had moeten wachten bij QTP. geduld is een schone zaak

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.