14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    bobdebouwer

15″mbp + 23 acd ruilen voor 17″ mbp?

Hoi macfreakers

Ik heb een vraag wat betreft een keuze die ik moet maken. Ik zit namelijk met het idee in mijn hoofd om mijn huidige setup aan te passen. Ik heb nu een 15″ mbp in combinatie met een 23″ acd.
    Een zeer mooie combi en die 23″ acd is echt erg mooi. Alleen vraag ik me nu toch af of ik de juiste keuze heb gemaakt. Ik ben sinds kort afgestudeerd aan de hva te amsterdam. En de 23″ acd zal ik, denk ik, dus niet zoveel meer gebruiken voor cad tekenwerk en ps werk. (ik doe architectuur).
    Maar het verkopen van die 23″ en dan alleen maar op mijn 15″mbp is me te klein. Het scherm bedoel ik dan.

Dus ik zit er aan te denken om beide te verkopen, 23″ acd en 15″ mbp. En dan een 17″ mbp te kopen.
    Wat zouden jullie doen? De huidige setup houden of voor een 17 mbp gaan?

Ik kan nu nog met studenten korting een apple kopen. Aangezien ik nog niet officieel ben uitgeschreven.
    Alleen las ik dit net op de site van apple:

[size=9:2a1827044a]Maximaal aantal aankopen
    Onderwijzend personeel, studenten en ouders kunnen per collegejaar maximaal de hieronder vermelde aantallen producten kopen bij de Apple Store voor individuele gebruikers in het Onderwijs:

a. Desktop: één (1) per collegejaar
    b. Mac mini: één (1) per collegejaar
    c. Notebook: één (1) per collegejaar
    d. Beeldscherm: twee (2) per collegejaar
    e. Software: twee (2) per softwaretitel per collegejaar
    f. iPod: er geldt geen beperking voor het aantal iPod-aankopen per collegejaar
    [/size:2a1827044a]
    Weet iemand of ik dan nog wel een nieuwe mbp zou kunnen kopen? Aangezien mijn huidige mbp net en kleine 2 maanden oud is en dus dit college jaar is aangekocht. Controleerd apple dit?

Lang verhaal, maar zou graag jullie input willen hebben

Bijdrager
    Brainiac

Ik zelf zou het niet doen. Maar enkel om de simpele reden dat ‘k de twee schermen wél tegelijk zou gebruiken.

De keuze ligt eigelijk volledig bij jou. Als je vindt dat het nodig is moet je het doen. :)

Bijdrager
    mrjellow

Zou het zo houden, niet verkopen dus.

Bijdrager
    aerosoul

die 17″ is nogsteeds niet heel erg lekker werkbaar.

En 15″ + 23″ is de gouden combi.. Echt niet verkopen! anders krijg je daar waarschijnlijk echt spijt van.. zou ik althans wel hebben..

Bijdrager
    bobdebouwer

Alvast bedankt voor jullie reacties. Maar hoor graag nog meer meningen

@aerosoul

Waarom vind jij dat die 17″ nog steeds niet lekker werkt?

Bijdrager
    Vesper

Ik zou ook je huidige setup behouden, ben er zelfs jaloers van.:lol:
    Waarom?
    => Een 15″ scherm is ‘te klein’ voor bureaugebruik van alledag als je daarbij ook nog nu en dan eens tekent is een 23″ zéker bruikbaar
    => Een laptop van 17″ is nog weinig mobiel, niet? Als je nu en dan onderweg bent gaat die misschien snel storen door zijn grootte/gewicht.

Jouw setup vind ik net wat men vaak onmogelijk acht, en dat is ‘van twee walletjes eten’:D
    ZO HOUDEN!

Bijdrager
    GIJay

Ik zou het houden…

om zowat de zelfde redenen als niels hierboven.

Bijdrager
    dyn
    ”Niels

=> Een laptop van 17″ is nog weinig mobiel, niet? Als je nu en dan onderweg bent gaat die misschien snel storen door zijn grootte/gewicht.

Ik vind die 17″ niet eens zo gek veel groter dan die 15,4″ MBP. Die mobiliteit valt dik mee als we het hebben over de grootte van het apparaat. Qua gewicht zal het ook wel niet veel ontlopen, hoe groter het ding hoe dunner het ding waardoor het qua gewicht zo’n beetje op het zelfde niveau zal zitten als de 15,4″ MBP. Ik heb het echter nog niet in de praktijk beproeft.

Overigens zou ik zelf ook niet die 17″ kopen en die 15,4″ incl. 23″ ACD weg doen. Je hebt die dingen nog maar net, best wel zonde om dat dan meteen weg te doen en voor een grotere te gaan. probeer er nu eerst eens een paar weken zo op te werken en kijk dan nog eens of je dat bevalt of niet. Voor onderweg is een 15,4″ scherm wel voldoende, als je alleen beetje internet dan is zelfs de 13,3″ scherm van de Macbook voldoende. Als je dan thuis verder wil werken dan kan dat op dat mooie grote 23″ ACD geval van je:)

Zie het eerst maar eens aan, wie weet gebruik je de setup nog best vaak, wie weet ook niet.

Bijdrager
    rzeeuw

Uit persoonlijk oogpunt zou ik zeggen: ’Zeker verkopen die set!' En vervolgens: ‘Hoe veel wil je er voor hebben?’ Want het klinkt mij in de oren als de ideale set. Dus mocht je er echt vanaf willen. Ik hou mij aanbevolen (rzeeuw@hotmail.com) Set zou perfect om dezelfde reden als voor jou zijn. Ik heb bouwkunde HBO gedaan en begin volgende week aan een master architectuur.

Anders zou ik zeker deze set houden om eenzelfde reden wat iedereen aangeeft. Mobiel met 15″ en desktopgemak met 23″.

Anders gewoon die 17″ voor erbij kopen. Dan heb je echt het beste van beide werelden.

Bijdrager
    1234

Ook ik zou het houden las het is. 17″ zijn qua maat toch net iets te groot naar mijn smaak.
    nu ben je mobiel en thuis zit je voor een gigantisch scherm, ideaal lijkt me.

Bijdrager
    mvdenberg

Ik sluit mij bij de anderen aan: houden! 17″ is wel erg groot om mee te slepen. En als je thuis al een 23″ hebt staan….

Bijdrager
    bobdebouwer

:D

Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb toch maar besloten om mijn huidige setup te houden.
    Ik ben helemaal weg van die 23″ acd en ik denk dat ik het zo maar even houd.

Bijdrager
    PietjePuk

Je hebt het beste van twee werelden, lekker houden zo idd 8)

Bijdrager
    michielk

Houden die set!!
    Ik had precies hetzelfde, heb toen gedaan wat jij wilde doen
    ……. Heb alles verkocht en een 17 inch gekocht.

Maarrrr, ik ben nu weer terug bij een 15 inch + 20 inch ACD :)

Het verschil tussen een 15 en 17 is niet echt zo groot………
    vooral als je een 20 ( en in jouw geval 23 ) ACD gewend bent.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.