19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Jelle Ages

YEAH!!! Een audio podcast!!! Je bent er lekker lang zoet mee: 57:20. Klets er hier over.

Moderator
    Poezenbeest

Shoutout????

Tros Radar heeft jullie idee al overgenomen..

Als we dan toch aan het kommaziften zijn over details… het pijltje in het You’ve Got Mail-plaatje… dat wijst naar rechts-boven, terwijl die op mijn Mac naar links-boven wijst…

Bijdrager
    greatpetie83

Kunnen jullie de aankondiging voor weer een nieuwe aflevering niet ook in de RSS feed zetten? Of is dat te ingewikkeld? Ik vind dat nl praktischer. Ik zit nl ook weer niet elke dag op OMT.

Moderator
    Jan David Hanrath

@Greatpetie83. Als je niet wilt abonneren via iTunes, kun je ook de RSS-feed van de podcast los toevoegen aan bijvoorbeeld Safari. Je ziet dan – net als met het OMTnieuws – automatisch wanneer er een nieuwe aflevering online staat.

Bijdrager
    Macteach

‘Jaap wordt de buurman van Piet’ is toch echt correct met dt:
    Zou dit zonder T worden geschreven, dan is dit toch echt fout…

Moderator
    Koen van Tongeren

@ Macteach: maar in de zin “Word buurman van Steve Jobs” blijft een dt toch écht hartstikke fout.:-)

Moderator
    Poezenbeest

Vergelijk:
    Loop naar de pomp!
    Ga toch fietsen!
    Donder op!
    Krijg de kanarie!

Het heet de gebiedende wijs en daarvoor wordt de stam van het werkwoord gebruikt…

Bijdrager
    roblovemac

leuk een lesje Nederlands.

Ik ben trouwens een ongelofelijke fan van de audio podcast. hellas komt hij maar om de 2 weken.
    terwijl dat ook logisch is omdat er niet elke dag apple nieuws is voor 50 min zend tijd.
    wat ik ook jammer vond is dat er geen live stream was.
    Aan het einde van de podcast kon ik ook niet helemaal verstaan waarom dit nou was.

mocht er ooit weer een audio podcast komen. is het misschien een idee om dit aan te kondigen.
    lijkt mij erg fijn

Bijdrager
    julesp

Leuke podcast weer!

Bijdrager
    dinck

Naar aanleiding van de vraag die in “you’ve got mail” werd gesteld naar het nut van het overnemen van het scherm van je Mac op een Touch of iPhone het volgende.
    Vreemd genoeg is de geluidskwaliteit van CD’s die als ongecomprimeerd bestand vanaf een harde schijf via een externe DAC worden afgespeeld, beter dan als ze op zelfs de allerbeste spelers via dezelfde DAC worden afgespeeld. Dat maakt het heel interessant om een (dedicated) PC (leve de Mini!) als audiofiele geluidsbron op je installatie aan te sluiten.
    Met iTunes heb je ook een redelijk gebruiksvriendelijke interface. Grote verzamelingen klassieke muziek zijn in iTunes weliswaar niet goed te beheren, en je kunt helaas geen 24 bit FLAC bestanden afspelen, maar iets beters ben ik nog niet tegengekomen (al blijf ik zoeken).
    Als je het hier bij laat, heb je nog wel een scherm, muis en zelfs toetsenbord nodig om je muziek af te spelen. Wat is er dan mooier dan een iPod Touch het scherm over te laten nemen en als afstandsbediening voor iTunes te gebruiken? Antwoord: de mogelijkheid om de Touch ook de functies van de afstandbediening voor de rest van je installatie over te laten nemen. (N.B. het volume in iTunes aanpassen is geen optie als het je om optimale geluidskwaliteit is te doen.)
    Ik ben helaas nog lang niet zo ver, maar ben al wel langzamerhand mijn muziekcollectie op een harde schijf aan het zetten.

Bijdrager
    roblovemac

Om in te haken op dinck
    dit is precies de zelfde reden
    mac mini op tv via de iphone beheren en als dat niet altijd fijn wil werken kan je altijd nog het toetsen bord en muis er bij pakken

ik gebruik overigens het programma
    Air mouse pro op mijn iphone
    en voor het snelle werk remote

Bijdrager
    headbanger

Toen jullie het over dat blogje en de naam van de betreffende dame noemde wist ik al wie jullie bedoelden.
    Kon het dus niet laten om op d’r site te kijken blijkt dat ze daar een link heeft staan met adres gegevens en tel nummer van jan david heeft staan.

Vind het niet gek dat ze met iedereen gezeik krijgt zeg heb al een wat over haar gehoord en dat was ook niet zo netjes

Bijdrager
    Apple Rainbow

Hallo iedereen,

nog niet zo lang lid, maar toch al een hele tijd aan het luisteren en bekijken van de podcast en omt website/forum lezer, vind ik het toch tijd worden om eens te reageren.

Het is juist zeer goed te begrijpen waarom iemand een Mac op fstand wil bedienen. Waarschijnlijk niet om de Mac hiermee te bedienen, wanneer je dit normaal doet met een keyboard.
    Waarvoor is dit dan wel interessant, oa de voorbeelden die al benoemd zijn. Maar ook als je gewoon lui bent.:) Je bent iets aan downloaden, je bent een film aan het opnemen, de mac is een bewerking aan het doen en je zit (verplicht) op de bank een film aan het bekijken en je wil toch even graag zien of het proces al klaar is, zodat je een volgend proces kunt starten.
    dit is maar een voorbeeld, plaats dit in je eigen situatie en er is ast een applicatie die jij graag even bekijkt, terwijl je iets anders aan het doen bent.

Een programma dat gratis en de meeste basisfunctionaliteit heeft is VNC (Lite)

Probeer het eens uit het is soms erg handig.

greets…

Bijdrager
    Apple Rainbow

Laten we meteen een nieuwe reactie plaatsen.

De iPod Shuffle blijkt een hebbeding te zijn volgens enkele Apple resellers. (toch in België)
    MAAR er is een zeer interessante ontwikkeling aan de hand bij Apple. Men is de producten volledig toegankelijk aan het maken voor ons, maar ook voor personen met een handicap.

Ik werk voor een orgnisatie voor Blinden en Slechtzienden in België. Wij geven advies over hoogtechnologische hulpmiddelen waaronder de toegankelijkheid van een besturingssyteem, maar ook gsm’s en MP3 spelers. Maar uiteraard de toegankelijke versies.

Apple is gestart (tenminste vanaf os 10) met voiceover. Deze is in Leopard sterk verbeterd zoals enkele of de meeste misschien wel weten. September de iPod Nano waarin ook met VoiceOver gewerkt ka worden, de nummers, afspeellijsten ed worden ook uitgesproken. maar helaas niet alle menu opties.

Nu met de iPod Shuffle, is er een volledig toegankelijke iPod. van nummer tot afspeellijst als ook de toestand van de batterij. Dit maakt het concept van de iPod Shuffle een zeer uniek toestelletje.

Jan David, Lucas en Koen, de Nederlands Spraak ook wel Text to speech, zal naar alle waarschijnlijkheid niet van Philips zijn, maar een overblijfsel van Lernout en Hauspie, momenteel Nuance. Alhoewel ik mij hier ook niet zeker van ben. Maar door de dagelijkse ervaring door met deze spraaksynthese te werken. Lijkt de Nederlandse taal op de iPod Shuffle hier wel op. Mocht iemand hier meer over weten hoor ik het graag.
    Daarnaast wil ik wel opmerken dat je niet van het Nederlandse levenslied moet houden, maar dat je kunt aangeven, bij info van het nummer in iTunes met welke taal de tekst moet worden uitgesproken wanneer deze op de iPod Shuffle staat.

laat de reactie maar komen, ben benieuwd…

Groet, Jos

Bijdrager
    Macteach

>Macteach: maar in de zin “Word buurman van Steve Jobs” blijft een dt toch écht hartstikke fout

Tuurlijk, gebiedende wijs, begrijp ik dus goed dat er zoiets stond “En nu: word buurman van Steve Jobs, en snel!”
    Nee, het was meer “Mr X wordT buurman van Steve Jobs”, of “mr X die buurman van Steve Jobs wordT”

etc.

Ach, laten we de discussie hier nu maar sluiten 8)

Bijdrager
    tommy666
    ”Zerk”

Vergelijk:
    Loop naar de pomp!
    Ga toch fietsen!
    Donder op!
    Krijg de kanarie!

Het heet de gebiedende wijs en daarvoor wordt de stam van het werkwoord gebruikt…

En nee, het werkwoord “worden” is hier geen uitzondering op.

Bijdrager
    Лукас
    ”Zerk”

Shoutout????

Tros Radar heeft jullie idee al overgenomen..

Allemaal wel leuk die nieuwe rubrieken, maar wat is er toch gebeurd met de zwaar melige onderwerpen als ‘klussen met je mac ertussen’ en ‘oproepertjes’?

Bijdrager
    Macteach

Nog éen keertje dan:

Ik loop
    Hij loopT
    Ik word
    Hij wordtT

Dus: ‘Meneer A (als in hij) wordT binnenkort de buurman van meneer B’

Bijdrager
    Pieterr

Augmented reality die ook op de Mac draait: Toyota iQ.

iQ Reality – Experiece the new iQ in 3D

Toyota have used augmented reality technology to create a 3D interactive experience of the new iQ car which you can download here.
    Toyota iQ is a radical new small car and augmented reality technology allows you to interact with the car to discover its agility and interior space.

(Meer links staan hier).

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.