18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Moderator
    Koen van Tongeren

Reageer hier op OMT podcast #156.

Bijdrager
    ram0n

uhm de link werkt niet:oops:

Moderator
    Koen van Tongeren

Welke link bedoel je?

Update: excuses, foutje in de feed. Is nu gefixed.

Bijdrager
    Rub3n
    Bijdrager
    Koetjesreep

Weet je ook al lang wat er allemaal is uitgekomen gisteren? Spoel dan door naar 29:30 :P

Ik hoor net iets over open systeem.
    Jullie hebben het over usb en dergelijke, daar doelen ze denk ik niet op, want dit is in Windows ook gewoon open. Het gaat meer over het echte systeem.

En de Nu applicatie doet dat inderdaad, maar dat doet die al sinds de update (meer dan een maand?).
    En mocht hij luisteren (of zij) (de ontwikkelaar), hij crasht erg vaak :(, zeker in de trein omdat daar de verbinding wel eens wegvalt.

Wat een leuke ontdekking is, zijn de page views:D

Bijdrager
    1984

Er word gesproken over dat er geen adapter is voor je FW 400 schijven etc.. bergrijp ik dit artikel dan verkeerd Firewire nog niet helemaal dood

[size=9:d4161595db]No FireWire 400 Port on Your
    Computer? Avoid Hassles—
    Just Adapt!

Sonnet’s FireWire 400-to-800 adapter makes it easy to connect your FireWire 400 (1394a) peripherals to the latest Mac Pro, MacBook Pro, Mac mini, iMac, or any other computer with FireWire 800 (1394b) ports, without the trouble of purchasing yet another cable. Which cable to get? What length? Why bother—use your existing FireWire 400 cables with this simple adapter from Sonnet to connect devices to a FireWire 800 port. Just plug it in between a FireWire 800 port and a standard FireWire 400 cable’s 6-pin male connector (the other end of the cable plugs into your FireWire device). It can’t get any simpler.[/size:d4161595db]
    bron

Moderator
    Koen van Tongeren

Dat is inderdaad de adapter waar ik het over had. Ik zei alleen in de podcast dat ie nergens te koop was. Heb bij meerdere APR’s gevraagd maar niemand had zoiets op voorraad.

Bijdrager
    superluuk

-Waarom zou de nvidia 9400 beter zijn voor beamers??

– en de Theorie dat er een displaypoort en mini-DVI poort opzitten omsat mensen anders geen dvds kunnen kijken, UH slaat nergens op:)

(HDCP is is ook gewoon voor DVI, en als er HDCP content word afgespeelt op een compatible HDCP DVI poort dan kan ie idd geen vga doen, en als de de DVI poort niet HDCP compatible is, speelt ie hem sowieso niet af , digitaal of analoog)

waarom dan wel?

de max resolutie 2560 * 1600 kan alleen via dual DVI, en dat gaat alleen via een een displaypoort naar dualdvi converter.
    (schijnbaar is de mini dvi , alleen single link)

+ voor een displaypoort hoeven ze geen rechten te betalen (dvi wel), en daarom is diaplaypoort opeens fantastisch, en is bluray een bag of hurt.. (aka KOST GELD)

(en het zal me niks verbazen, dat ze voor een MINI-dvi poort ook niks/minder hoeven te betalen , aangezien alleen apple die gebruikt)

Bijdrager
    Delars

Ben em net aan ’t downloaden….

Bijdrager
    inawt

wat een gggggroene mac mini, het is me nooit opgevallen dat Lucas zo Hollands praat.

Bijdrager
    fzelders

Ik geloof de ‘Apple-genereert-met-Safari-4-extra-Safari4Browser-verkeer-omdat-nieuwe-vensters-of-nieuwe-tabs-openen-met-TopSites’ niet.

Immers: Ieder gebruiker kan via de instellingen/voorkeuren zelf instellen wat er moet gebeuren: Keuze bestaat uit Top SItes, Home Page, Empty Page, Same Page en Bookmarks

Bijdrager
    in absentia

wederom een fijne audio-podcast :D
    Thumbs up !!!

Bijdrager
    fzelders

In mijn vorige reactie (over Safari; twee naar boven) helemaal vergeten compliment te geven voor de prima podcast.

Thanks Guys!

Bijdrager
    Yeti

Jullie praten op 36:00 over software die er te weinig zouden zijn voor de Mac. Ik ben het met Lucas eens, op windows is er idd meer software, maar voor windows vind je ook de grootst mogelijke bullshit die maar half/niet werkt, op de Mac heb je minder programma’s, maar die werken vrijwel allemaal.

Bijdrager
    Edwin
    ”1984″

Er word gesproken over dat er geen adapter is voor je FW 400 schijven etc.. bergrijp ik dit artikel dan verkeerd

Ik begrijp ook niet goed wat er nu wordt bedoeld. Ik had al even tijdens de live-uitzending gereageerd maar ik gebruik op mijn MacBook Pro een Belkin 800 to 400 cable naar een LaCie mobile disk. Er is ook geen extra stroomvoorziening nodig, de FireWire cable is voldoende.

Bijdrager
    thijs_ganger
    ”fzelders”

Ik geloof de ‘Apple-genereert-met-Safari-4-extra-Safari4Browser-verkeer-omdat-nieuwe-vensters-of-nieuwe-tabs-openen-met-TopSites’ niet. (…)

Bovendien lijkt het er op dat Top Sites beeldschermafbeeldingen gebruikt. Pas als je op een site klikt wordt ‘ie daadwerkelijk geladen volgens mij.
    Maar misschien wordt er wel verkeer gegenereerd met de History. Het laden van die Cover-flow-beelden duurt zo achterlijk lang; het is duidelijk dat Safari die allemaal gaat ophalen.

Verder prima podcast deze keer:)

Bijdrager
    Yvesm007

Het klopt dus wel degelijk dat de menubalk meedraait maar het klokje wordt volledig naar rechts geschoven naast de batterij etc.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.