14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Bergbewoner

Ok, ik vond hem leuk en informatief, mag vaker zo, stimuleert zeker, want ik heb de app nu gekocht:-)

Maar dan nu de vraag:

Hebben jullie een Nikon D90 gebruikt? Een Canon Mark 5 II? Of met wat voor een camera is er opgenomen?

Man, wat ziet dat er strak uit zeg!

Bijdrager
    1984

#138…?

Videocamera video-podcasts One More Thing

”Lucas

We hebben drie camera’s gebruikt in onze video podcasts:
    – we begonnen met een Canon XM1
    – vervolgens zijn we gaan opnemen met de Canon XL H1
    – nu nemen op met de voorgaande camera en de Canon XL G1

Daarnaast hebben video podcast #8 opgenomen met een Canon IXUS 50 en hebben we ook iSights gebruikt bij verschillende video podcasts.

Maar Koen weet meer van de gebruikte camera’s, mocht je meer willen weten.

Bijdrager
    Bergbewoner
    ”1984″

#138…?

Maar Koen weet meer van de gebruikte camera’s, mocht je meer willen weten.

Yep, staat in mijn iTunes…….

En is deze episode ook opgenomen met de hierboven beschreven camera’s?

Bijdrager
    1984

#138 ….die is misschien met een Mac camcordcer opgenomen:wink:

Sorrie @Bergbewoner ik keek hier en zag daar tot #136.(en keek niet in iTunes) maar ga er maar vanuit dat ze die camera gebruikte, Maar als Koen dit leest zal hij het misschien bevestigen

Bijdrager
    Jesse

je bedoelt de eerste 5 seconden van het filmpje, met jan-david met als achtergrond de brug, als ze icreate gaan interviewen, dat viel mij namelijk heel erg op, hoe mooi (contrast waarschijnlijk opgepimpt) het beeld is!

Bijdrager
    1984

Ik denk dit filmpje #138

OMT interview: Dennis Stevense from One More Thing on Vimeo.

Bijdrager
    netfox

Ziet er toch niet zo heel bijzonder uit? Enige wat me opviel was de vignetting; kun je doen in post.

Bijdrager
    Bergbewoner

Check dat shot van de lucht naar station Rotterdam, in het begin van het filmpje.

Dat is echt wel strak:-)

Maar omdat Nikon en Canon nu zo druk bezig zijn met spiegelreflex en HD-movies in 1 apparaat (en omdat die Nikon D90 zo lekker onder de 1000 euro zit) dacht ik dat het misschien daar mee geschoten was.

Bijdrager
    netfox

Is wel strak ja; komt denk ik door de groothoeklens… maar ik zie niet iets wat niet te bereiken valt met een semi-pro camera zoals die drie Canon camera’s eerder genoemd (met groothoekadapter + (kleur)correctie/vignetting).

Moderator
    Koen van Tongeren

Zal ik het dan maar verklappen?:-)

We hebben deze podcast opgenomen met een Canon XH-A1 waar een Canon WD 72 Wide Converter lens voor geschroefd is. Verdere effecten qua kleur en vignette zijn FCP werk.

Bijdrager
    Lucas Raggers

De laatste keer dat we een fotocamera gebruikten voor een video podcast was OMT podcast #9. Toen gebruikten we mijn IXUS 50 :). Sindsdien is het bergafwaarts gegaan ;).

Moderator
    Koen van Tongeren

Herstel, dat was aflevering #8 Lucas. Ken uw klassiekers.

Bijdrager
    JWB

Zeg Lucas en Koen, moeten jullie niet bezig met #139! Gaat eens snel heen! Terug het hok in! Beetje slow-chatten hier, daar hebben jullie een podcast voor! Wij gewone stervelingen hebben dat privilege niet…:wink:

Bijdrager
    DouweM

Waarom gaat de Podcast pagina hierboven maar tot #136? Ik kijk namelijk niet in iTunes voor nieuwe Casts, maar daar…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.