26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Moderator
    Jan David Hanrath

Reageer hier op One More Thing podcast #134…

Bijdrager
    iPatjj

Ik ga hem luisteren op de fiets:D

Bijdrager
    iJohan

Komen jullie er nu pas achter over stationery:p ik heb al dik een half jaar me eigen stationery, of beter gezegd me digitale briefpapier;) ik zal zo een screenshot plaatsen:)

Bijdrager
    solutions

Geinig.

Kan je stap voor stap uitleggen hoe je dit hebt gedaan?

Welke afbeeldingsformaat moet je bijv. gebruiken?

Thanks

Bijdrager
    iJohan

Je opent een orignele stationery en dmv “toon pakketinhoud” en daar in editen. Verder kan je van alles gebruiken als je basis kennis van xml en html hebt, dan moet het lukken! Maar in de podcast wordt het nog makkelijker uitgelegd:p

Bijdrager
    solutions

Ok, maar waar staan die orginele stationary? Spotlight gaat mij niet echt helpen…

Bijdrager
    sturb

dit is de eerste keer dat ik de muziek niet door gespoeld heb! Nice

Bijdrager
    iJohan
    ”solutions”

Ok, maar waar staan die orginele stationary? Spotlight gaat mij niet echt helpen…

~/Bibliotheek/Application Support/Apple/Mail/Stationery/Apple/Contents/Resources

Inactief
    Anoniem

De nieuwe OMT rocks!!

Vooral de aandacht aan de Accessibility op de Mac voor gehandicapten vind ik erg goed. De filmpjes uit het artwork venster zijn er indrukwekkend.

Bijdrager
    Statenweg

Ik zat vroeger op school met een jongen die zo ernstig gehandicapt is dat hij met een stokje in zijn mond op het toestenbord moet typen. Hij studeert nu quantummechanica.

Bijdrager
    MeHmO

Ik heb de podcast op school geluisterd tijdens de les Frans want dat gezeik van mijn docent hoef ik niet aan te horen!!

Bijdrager
    Gastonw

Ik vind dat van die scholen waar ze Mac’s gebruiken supervet. Één nadeel: Ik heb tenminste een smoes waarom ik het huiswerk niet gedaan heb als het op de computer moest:P (Er zitten alleen Windows CD’s bij de methodes :P)

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”Statenweg”

Ik zat vroeger op school met een jongen die zo ernstig gehandicapt is dat hij met een stokje in zijn mond op het toestenbord moet typen. Hij studeert nu quantummechanica.

My god!:o

Ik zag laatst 1 of ander Erica Terpstra-gehandicaptenprogramma waarin een mevrouw voorkwam die benen had ter lengte van mijn ellebogen en geen armen. Ze was journaliste en schreef en typte met haar tenen.

Bijdrager
    fvdveen

Beste Onemorethingers,

Mij viel iets bijzonders op tijdens de Keynote: Steve slisssst. Kunstgebitje aangemeten?

Groeten,

Frits van der Veen

Geblokkeerd
    Anoniem

Beste Frits van der Veen,

Niet gemerkt.

Gegroet,
    Bor.

Bijdrager
    bitsflew

Het item over Digitenne is niet juist!

Je kunt gewoon Digitenne ontvangen op je Mac.

Wat je daar voor nodig hebt is de laatste EyeTV software en een FireDTV T/CI + Conax CAM.

BTW De EyeTV310 ,EyeTV410 en EyeTV610 zijn rebatched FireDTV’s met aangepaste firmware, de hardware is niet ontwikkeld door Elgato, die eer komt toe aan Digital Everywhere.

—-

Digitale kabel TV kijken op de Mac (en PC) is alleen mogelijk bij Ziggo en Caiway, UPC heeft een extra beveiliging (CAM lock) die het gebruik van generieke DVB-C apparatuur beperkt (je kunt alleen NL1,NL2 en NL3 ontvangen)

Bij Ziggo heb je voor het basispakket een smartcard nodig m.a.w. een FireDTV C/CI + Alphacrypt CAM is de enige mogelijkheid.

Bij Caiway heb je voor het basispakket geen smartcard nodig en zijn er dus twee mogelijkheden, de FireDTV C/CI of EyeTV hybrid

Bijdrager
    hschot

In podcast #134 werd gesproken over het probleem dat de ‘oude’ in-ear headphones van Apple zo moeilijk blijven zitten. Dat ligt aan de vorm van de hulsjes die in je oor gaan. Bij het nieuwe model is dat opgelost: de hulsjes hebben dezelfde vorm als die van andere aanbieders.

Een tijdje geleden heb ik een blog-post geschreven over een oplossing voor het passend maken van het oude model in-ear headphones:
    http://log.hugoschotman.com/hugo/2004/12/griffin_earjams.html

Het blijkt dat hulsjes van sommige andere merken en die van griffin’s ear-jams (goedkoop) ook op Apple’s in-ear headphones passen. Daarmee blijven ze wel goed zitten.

Overigens klinken ze bij mij na lang intensief gebruik nog steeds prima.
    Nu heb ik net shure SE 420 gekocht met Shure’s iPhone adapter. Daarmee heb ik audiophile kwaliteit geluid en iphone compatibiliteit.

Groeten uit Zwitserland,

Hugo

Bijdrager
    Tuvok

In de podcast wordt er gesproken over de sjablonen in Mail. Wellicht een tips om eens te kijken op http://www.equinux.com/us/products/stationery/index.html

Hier kun je voor weinig geld 100+ sjablonen kopen. Ze zijn erg mooi trouwens

Bijdrager
    Nikita
    ”bitsflew”

Het item over Digitenne is niet juist!

Je kunt gewoon Digitenne ontvangen op je Mac.

Wat je daar voor nodig hebt is de laatste EyeTV software en een FireDTV T/CI + Conax CAM.

BTW De EyeTV310 ,EyeTV410 en EyeTV610 zijn rebatched FireDTV’s met aangepaste firmware, de hardware is niet ontwikkeld door Elgato, die eer komt toe aan Digital Everywhere.

—-

Digitale kabel TV kijken op de Mac (en PC) is alleen mogelijk bij Ziggo en Caiway, UPC heeft een extra beveiliging (CAM lock) die het gebruik van generieke DVB-C apparatuur beperkt (je kunt alleen NL1,NL2 en NL3 ontvangen)

Bij Ziggo heb je voor het basispakket een smartcard nodig m.a.w. een FireDTV C/CI + Alphacrypt CAM is de enige mogelijkheid.

Bij Caiway heb je voor het basispakket geen smartcard nodig en zijn er dus twee mogelijkheden, de FireDTV C/CI of EyeTV hybrid

Begrijp ik het goed als ik dus voor Digitenne (dat via de lucht van KPN) dus dat kastje van € 179,- PLUS dat ding eronder van € 99,- nodig heb, of kan ik het ook alleen met dat ene kastje van € 179,- af? Honderdtachtig euro is nog tot daar aan toe, anders wordt het wel een erg dure grap…

Moderator
    Jan David Hanrath

@ Nikita

Je hebt het volgende nodig om digitenne te kunnen ontvangen:
    – FireDTV T/CI
    – Conax Common Interface kaartje (PCMCIA-kaartje dat in de FireDTV pas en waar vervolgens je Digitenne chipkaart in past)
    – Digitenne-abonnement met 1 chipkaart

Bij Digitenne kun je tegenwoordig ook een Digitenne Starterskit krijgen, zonder ontvanger maar met Common Interface kaartje en chipkaart. Scheelt € 75,- omdat je geen aparte CI hoeft te kopen. Je hebt dan de laatste twee bullets in één.

Succes!

Bijdrager
    Nikita

Ah, dus dan ben je eigenlijk ‘slechts’ € 179,- kwijt – aangezien je die € 90,- voor de Digitenne set terugkrijgt… Da’s op zich nog wel te doen :)

Bijdrager
    RobinH
    ”farl4web”

De nieuwe OMT rocks!!

Vooral de aandacht aan de Accessibility op de Mac voor gehandicapten vind ik erg goed. De filmpjes uit het artwork venster zijn er indrukwekkend.

Waar is dat Artwork Venster?

Bijdrager
    1984
    ”robiinhorst”

[Waar is dat Artwork Venster?

Dat zit links onder, daar zie je vier icoontjes , en die met het pijltje moet je hebben

Bijdrager
    RobinH
    ”1984″
    ”robiinhorst”

[Waar is dat Artwork Venster?

Dat zit links onder, daar zie je vier icoontjes , en die met het pijltje moet je hebben

Is dat daar waar die plaatjes en zo staan?
    In iTunes zelf?

(Zoals je merk ben ik niet zo bekent met iTunes en Podcasts)

Bijdrager
    ecnerual

Ja.:) Dit ding is het:

Bijdrager
    RobinH
    ”ecnerual”

Ja.:) Dit ding is het:

Oke! Dan had ik de goeie!:D
    Bedankt!:wink:

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.