30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    Ledda

13.3 inch voldoende?

Hoi,

Mijn laptopje (nog een windows machine) is bijna aan het einde van zijn dagen (ondertussen 5 jaar oud) Het is een aangename 15.4 inch breedbeeld machine.

Sinds vorig jaar beschik ik ook over een ruime 20 inch imac machine, dus het apple virus heeft me wat gebeten en ben van plan m’n laptop te vervangen door een macbook. Met de komst van de nieuwe macbooks op de 14de oktober zijn m’n plannen om een macbook te kopen nog concreter geworden. Zeker omdat ze de huidige lijn met opruim acties gaan “opruimen” kan ik financieel wss een goede slag slaan.

Maar is zo’n 13.3 inch macbook voldoende, zijn ze niet te klein qua scherm? Mijn huidige laptop heeft een resolutie van 1280×800 en de macbook ook. Zal dit qua belevenis dan hetzelfde zijn? Ideaal zou een macbook van 15.4 inch zijn maar dan moet ik al beginnen zoeken in de PRO series, en die zijn me net wat te duur.

Dus, iemand ervaring die van 15.4 naar 13.3 is overgeschakeld en hier bevindingen over heeft?

edit: ahja, mss nog zeggen, ik gebruik mijn laptop vooral voor administratief schoolwerk en om af en toe een film mee te bekijken.

Bijdrager
    carpebios

Het is even wennen (van macbook pro naar macbook) maar het is goed te doen.
    Thuis sluit ik hem aan op mijn extern scherm en voor op reis en college is het prima.

Bijdrager
    Ledda

ahja, als ik er bvb een extern scherm van 20 inch aanhang, kan ik dit dan wat vergelijken met m’n imac 20 inch?

Bijdrager
    carpebios

Ja, het is dan een even groot scherm.
    Je moet wel een aparte kabel erbij kopen a 19,- euro

Bijdrager
    Ledda

ahja bedankt voor de tip, dit maakt het mss wel interessant. Al ben ik me dan wel aan het afvragen of ik dan uiteindelijk niet even veel geld kwijt ben aan een macbook pro 15.4 inch… (ps, mijn oorspronkelijke interesse gaat uit naar een macbook black)

Bijdrager
    tommy666

Dit kan gerust bij hardware (btw,hier bestaan al hééél wat topics over)

Bijdrager
    Dedstok

13,3 inch is juist erg relaxed.
    Je kan er alles op kwijt, en natuurlijk door de handige dingen van Apple (spaces, en de shortcuts) lukt alles erg goed..

Gewoon doen die hap!

Bijdrager
    Josebo.

Heb nog nooit problemen gehad! Het switchen tussen programma’s gaat ook veel soepeler, dus ook dat is geen probleem. Gewoon doen!

Bijdrager
    Fierry

Hier is het nooit een probleem geweest.

Ik zou wel even wachten tot 14 oktober, dan worden er namelijk nieuwe notebooks aangekondigd

Bijdrager
    Edwin
    ”Ledda”

Maar is zo’n 13.3 inch macbook voldoende, zijn ze niet te klein qua scherm? Mijn huidige laptop heeft een resolutie van 1280×800 en de macbook ook. Zal dit qua belevenis dan hetzelfde zijn? Ideaal zou een macbook van 15.4 inch zijn maar dan moet ik al beginnen zoeken in de PRO series, en die zijn me net wat te duur.

Als je 1280×800 voldoende vindt dan is de 13.3″ prima te doen. Met de MacBook Pro van 15.4″ ga je ook naar een resolutie van 1440×900 en daardoor zal het lettertype niet groter uitvallen dan op de MacBook. Je krijgt natuurlijk wel meer werkruimte maar dat is niet direct je bedoeling als ik het goed begrijp.

Bijdrager
    Ledda

nee idd, heb ook niet zoveel werkruimte nodig in principe, en aangezien ik idd ook 1280×800 al gewoon ben…. Wel, mss koop ik de 15de dan wel de black edition… (terwijl ik echt val voor de charmes van de nieuwe notebook lijn:)

Bijdrager
    Edwin
    ”Ledda”

Wel, mss koop ik de 15de dan wel de black edition… (terwijl ik echt val voor de charmes van de nieuwe notebook lijn:)

Zo zo je weet nog niet eens hoe ze eruit gaan zien. Ik heb overigens ook een Black MacBook.

Succes ermee…

Bijdrager
    queenfan

heb ook een MacBook en is even wennen maar voor wat ik er mee doe is het prima

Bijdrager
    Soulshaker

Het scherm is ok , alleen dat het glossy is :x

Bijdrager
    Ledda
    ”Biker”
    ”Ledda”

Wel, mss koop ik de 15de dan wel de black edition… (terwijl ik echt val voor de charmes van de nieuwe notebook lijn:)

Zo zo je weet nog niet eens hoe ze eruit gaan zien. Ik heb overigens ook een Black MacBook.

Succes ermee…

ik bedoelde de black edition van de oude lijn, TENZIJ ik echt val voor de nieuwe lijn… !! (lol, ik moet leren mijn zinnen nalezen:p )

Bijdrager
    CedricH
    ”Soulshaker”

Het scherm is ok , alleen dat het glossy is :x

De kijkhoek van het scherm is niet zo super. De kleuren willen nog wel eens niet mooi weergeven als het niet op een juiste hoek staat. Verder geen klachten over het toestel. Scherm is groot genoeg vind ik (ik had een 1280*1024 ervoor).

Bijdrager
    bartje

99% van de tijd zit je recht voor het scherm van je laptop. De andere 1% rek je je even uit waardoor de kleuren lijken de veranderen;)

Bijdrager
    Ledda

hmm, kben eens benieuwd wat apple uit de toverdoos gaat schudden op 14oktober. Mss een 15.4 inch macbook rond de 1000 eur;)

Bijdrager
    tommy666

MacBook….. 15,4″…. Onder de 1000€?? No way José. Daar doen ze maar één ding mee: hun eigen markt ondermijnen.

Bijdrager
    Ledda

jammer eigenlijk, ik denk dat voor veel mensen 13.3 inch toch een reden is om te twijfelen…

Bijdrager
    MacBoot

het is misschien dan wel 13,3 inch, maar wel scherp
    ik ken genoeg schermen die 17 inch zijn en een super lage resolutie hebben waardoor het niet lekker werkt

enige waar ik tegenaanloop is dat 1280×800 iets te klein is voor het designen, vandaar dat er nog een iMac bij komt als werkpaardje:)

Bijdrager
    Dick de Roos

Het is maar wat je er mee wilt.
    Thuis heb ik een 24″ iMac staan en op reis neem ik mijn Macbook mee.
    Ik heb dit jaar zonder problemen ons Blog mee gemaakt. Incl de fotobewerking enz.
    Ik heb nooit gedacht dat het scherm te klein is.
    Kortom; erg tevreden met mijn Black MacBook.

Bijdrager
    Ledda

hmm ik ben er eigenlijk nog niet volledig uit of ik zou gaan voor de alu reeks (de basis 2.0 versie) of een einde reeks versie van de witte macbooks.

Bij itpro ruimen ze die witte op voor 990 eur. (2,4 ghz, 2gb ram, 160 hd)

Is het verstandiger om die witte versie te kopen. Of is die 2.0 alu versie echt wel een verbetering? (ik ben geen gamer, dus die nvidia is niet belangrijk)

Bijdrager
    strigoi

Macbook is nog steeds niet gemaakt om op te gamen, hij draait spelletjes maar daar is dan ook alles mee gezegd. De witte Macbook is een prima laptop qua performance, toch wordt ik toch wel naar van het LCD scherm.. de helderheid is ook niet spectaculair te noemen. Zelf heb ik een week op een witte Macbook gewerkt omdat mijn Macbook Pro gerepareerd werd. Dus als ik zou moeten kiezen tussen de witte en aluminium zou ik voor de aluminium gaan. Die graphics chip gaat vast ook nog wel gebruikt worden in Snow Leopard en toekomstige Photoshop etc. Alleen al op basis van behuizing & scherm (ook al is die vd MBP natuurlijk nog wat beter) zou ik dan toch voor de aluminium Macbook gaan. Qua on the road performance zit het bij beide machines goed. Succes!

Bijdrager
    Ledda

uhuh; wel een goede argumentatie ! Weer wat stof tot nadenken ! lol

ahja, nog een klein vraagje, hoelang duurt het ongeveer voor apple de 1ste revisie van een product uitbrengt? Mss is het best om daar wat op te wachten? (tenzij het een halfjaar duurt ofzo:p )

Bijdrager
    Jeroen-W

Ik gebruik onderweg, thuis in de bank, in de auto, bij een klant mijn nieuwe MacBook met 13,3″ scherm. Dit is ruim voldoende en zorgt voor een licht en draagbaar apparaat. Thuis heb ik veel gemak en plezier van mijn iMax met 20″ scherm. Deze combinatie werkt voor mij heel goed.

Bijdrager
    1984

Apple vond 13″ ook aan de kleine kant, en heeft speciaal voor de Macbook er een 24″ scherm voor ontworpen

[

Bijdrager
    Ledda

ja, 24 is me te groot:p

lol, nee, ik ben er nu wel uit, de alu mac gaat m’n trouwe 15incher vervangen:) Ik heb dan in de weekends thuis een 20 inch imac ter beschikking, en door de week op kot (kamers :p) m’n 13.3 inch:)

(en kan hem wss krijgen zonder btw, dus de prijs gaat nog meevallen:p )

Bijdrager
    macnibbit

Ik heb zitten twijfelen maar ga denk ik toch voor de witte macbook vanwege het 13 inch formaat , en met Firewire en de prijs.
    (er is momenteel een leuke aanbieding gaande op [URL]www.macdiscount.nl[/url] van de aktuele witte macbook met standaard 4 Gbyte erin, scheelt me weer een upgrade achteraf)

Het prijsverschil met de oude/nieuwe macbook PRO is me teveel, en omdat ik perce firewire wil, dan toch maar de witte,
    en het gemak van 13 inch is lekker portabel.

Bijdrager
    Ledda

je gaat naar de witte macbook omwille het 13 inch formaat?? Dat is de alu macbook toch ook??

Je prijs argumentatie kan ik verstaan, je argumentatie rond de firewire is voor mij niet van toepassing, weet nie eens hoe zo’n ding er uit ziet, laat staan dat ik het ooit nodig heb:p

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.