8 berichten aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
  • Bijdrager
    Nora Nora

@_Jordy_ Gefeliciteerd! Mooie keuze;)

Bijdrager
    Nora Nora

In dit topic http://www.onemorething.nl/community/topic/macbook-air-processor/#post-2707428 het volgende:

Rickje 7 uur geleden #
    Hier, even snel gezocht. http://blog.macsales.com/20862-2013-macbook-pro-with-retina-display-13-and-15-initial-ssd-speed-comparison
    Daarnaast kan ik dit ook wel enigszins bevestigen. Mijn 15″ scoort ongeveer hetzelfde als de 15″ die op die website staat en op me werk een 13″ retina eens blackmagic gedaan en die zat in de 300, dus dat matcht ook wel aardig.
    Heeft te maken met die controllers die ze volgens mij gebruiken en zoals ook in het artikel staat.

NielsDam 6 uur geleden #
    Mijn 13′ late 2013 512Gb loopt gewoon 700 read en write, dus geen verschil met de 15′. Volgens mij is die bron nog voor het early 2013 model, al denk ik dat de late 2013 met 128Gb wel langzamer zal zijn.
    Het nieuwe model air is inderdaad ongunstiger uitgerust, waarschijnlijk om de prijsdaling mogelijk te maken.

@Nora
    : als je kijkt naar losse SSDs zie je hetzelfde fenomeen: hoe kleiner de capaciteit, hoe lager de snelheiden.

Bijdrager
    Nora Nora

In het topic dat ik las, hier ergens op OMT, maar nu mysterieus onvindbaar:( , werd gesproken over een verschil in de sata-aansluitingen, de 13″ zou een 300 hebben, de 15″ een 600.

Het fijne weet ik er verder niet van.

Bijdrager
    _Jordy_

Onderstaande heb ik als nieuw topic gestart:

MacBook Air retourneren na gebruik?

———————

Oké… ik heb nu een week mijn prachtige MacBook Air i7 in gebruik, maar ben teleurgesteld:-( Ik heb me laten verleiden door het wonderschone uiterlijk, maar had natuurlijk kunnen bedenken dat de prestaties met de 1.7 GHz processor tegen zouden vallen. De MBA’s zijn toch echt voornamelijk gericht op de bizar goede accuprestaties. Wanneer het beestje wat zwaarder aan het werk gaat wordt het echter net een stofzuiger door de cooler. Niet prettig. Ik merk ook weinig vooruitgang in performance ten opzichte van mijn late 2010 MBP 2.4 GHz Core2Duo met 8GB ram en een SSD.

Nu is een zeer lange accuduur voor mij eigenlijk behoorlijk irrelevant, ik gebruik hem vooral thuis. Ik wil dus eigenlijk de net geüpdatet 13″ MacBook Pro Retina met 2.8 GHz, 512 GB PCIe opslag en 16 GB ram gaan bestellen, en de MacBook Air retourneren. Ik kan mijn MBA als het goed is binnen 14 dagen retourneren, alleen twijfel of dat ook op gaat als hij gebruikt is? Ik kan dat op de Apple site niet vinden, heb de retouraanvraag al gedaan en een retournummer ontvangen. Hij wordt deze week als het goed is opgehaald… maar wat nu als ze hem niet terugnemen?

Iemand hier ervaring mee?

Bijdrager
    ArthurM.

@nora: de Airs en Retina’s maken geen gebruik van sata aansluitingen, maar van een PCI-E aansluiting.

Jordy, je kan dan beter een 15″ base model nemen, tenzij de 512gb ssd erg belangrijk is en het 13″ scherm.

Tussen de ssd van de 13″ en 15″ zit geen verschil.

Bijdrager
    _Jordy_

@ArthurM: Die 512gb is voor mij inderdaad erg belangrijk. 15″ Wil ik eigenlijk echt niet aan. Ik vind het formaat van de 13″ erg fijn. Ik snap dat de quad core van de 15″ wel iets is om serieus te overwegen…. Lastig. Wordt alleen wel eeeerrrg prijzig. Ik heb mijn budget met de Air al ruimschoots overschreven. Ik ben slechts een hobbyist en Apple fan. Het slaat eigenlijk nergens op dat ik überhaupt zoveel besteed aan een nieuwe MacBook. Zo rijk ben ik nou ook weer niet.

Bijdrager
    _Jordy_

Ik denk er opnieuw uit te zijn: Ik ga door sparen voor de 15″ MBP Retina, 2,2-GHz quad-core Intel Core i7, 16 GB RAM, 512 GB PCIe-flashopslag.
    Als ik daar niet tevreden mee ga zijn weet ik het ook niet meer.

Eigenlijk is een 15″ voor mij veel logischer, aangezien ik hem nauwelijks mobiel gebruik. Als plaatsvervangend desktop is een 15″ eigenlijk veel prettiger dan een 13″.

Iemand die mij nog iets anders wijs kan maken?:)

Bijdrager
    _Jordy_

Excuus voor de halve berichten hierboven. Om de een of andere bizarre reden worden mijn berichten afgekapt als ik ze post vanaf mijn iPad. Ik kan hier geen optie vinden mijn berichten te verwijderen?

8 berichten aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.