6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    NoiA

12inch PowerBook ziet CRT scherm niet? [opgelost!]

Ik heb in het verleden altijd als ik thuis was mijn 12inch powerbook (laatste model) aan mijn 17inch iiyama vision master gehangen dmv dag VGA verloopstukje.

Nu lijkt de powerbook het scherm niet meer te herkennen. Het eigen scherm gaat op blauw/zwart/blauw en vervolgens weer op het normale beeld maar ik krijg geen beeld op de iiyama…

In de systeem voorkeuren word het scherm niet weergegeven. f7 en detecteer beeldschermen geven ook geen soelaas. Netvoeding of niet maakt ook niets uit en de bekabeling vd 17 werkt aangezien ie het op mijn oude windows pc wel gewoon doet…

De apple hardware test gaf ook geen fouten aan en met tech tool pro kon ik ook niet vinden.
    Pram zappen gaf overigens ook geen resultaat….

Bijdrager
    chatsmit

probeer eens je PMU te resetten en/of je PRAM te resetten
    edit: Oh ik las ff niet dat je je pram al gereset had… Misschien PMU dan?

Bijdrager
    NoiA
    ”chatsmit”

probeer eens je PMU te resetten en/of je PRAM te resetten
    edit: Oh ik las ff niet dat je je pram al gereset had… Misschien PMU dan?

ja de pram heb ik al weten te vinden, weet je zo ook welke toetsen combo ik moet maken voor de pmu?

Bijdrager
    chatsmit

Klik op deze link en zoek jouw powerbook op, daar staat bij welke toetscombo je moet gebruiken. :)

Deze neem ik aan powerbook 12″:

1. If the computer is on, turn it off.
    2. Reset the power manager by simultaneously pressing and then releasing Shift-Control-Option-Power on the keyboard. Do not press the fn (Function) key while using this combination of keystrokes.
    3. Wait 5 seconds.
    4. Press the Power button to restart the computer.

Bijdrager
    NoiA

Dank je, ik heb het geprobeerd maar ook dit hielp helaas niet:cry:

Bijdrager
    NoiA
    ”NoiA”

Dank je, ik heb het geprobeerd maar ook dit hielp helaas niet:cry:

volgens mij had ik het de eerste keer niet goed gedaan. Maar nadat osx in veilige modus is opgestart pakt ie mijn extern scherm in eens weer wel. Super bedankt voor de tips. Nu kan ik tenminste mijn papers op een fatsoenlijk scherm maken. Wat mij betrefd kan dit topic dicht. 8)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.