30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)
  • Q:
    Bijdrager
    Osirison

11.6 Inch MacBook

MacRumors

In a brief tidbit posted today, DigiTimes claims that Apple manufacturing partner Quanta is scheduled to ship 400,000-500,000 “MacBooks” carrying an 11.6-inch screen size before the end of this year, suggesting that a release may be near.

Meanwhile, Quanta has reportedly landed orders for 11.6-inch MacBooks from Apple. Shipments of 11.6-inch MacBooks are expected to top 400,000-500,000 units in 2010.
    It is unclear, however, whether the story is referring to the actual MacBook product, as the site had previously claimed that Apple was preparing to launch an 11.6-inch MacBook Air. Apple’s MacBook is not necessarily considered due for an update, having just received a spec bump in May. A MacBook Air refresh, however, is long overdue, having last seen a change in June 2009.

Apple has established a pattern of updating its notebook models in the October-November timeframe, with the MacBook specifically seeing refreshed models debut in November 2006, November 2007, October 2008, and October 2009. Consequently, it seems reasonable that we may see at least some new notebook models make an appearance before the end of the year, and while we have claims that there will be at least one model in a smaller 11.6-inch size, uncertainty remains over which product line will gain the new form factor.

Ik hoop dat ook de MBP’s aan de beurt zijn, en vraag me af of dit een refresh gaat worden van de Air of een nieuw formaat Macbook

Inactief
    Anoniem

Hoop dat het de Air gaat worden. Mogen ze gelijk wel een CPU/geheugen-update doen.

Bijdrager
    Chorro

En dan gelijk 2 USB poorten, vind die enkele USB poort toch wel zonde. Had er best 1 naast gekunt

Bijdrager
    Ezri Dax

Maar dan iets verder uit elkaar dan nu op de witte macbook.

Bijdrager
    Hessel89

awww… heb je echt zo’n super schattig klein macbookje ^^

:’)

Bijdrager
    1984
    Appelschil op 24 september 2010

Hoop dat het de Air gaat worden. Mogen ze gelijk wel een CPU/geheugen-update doen.

En die gaat het dan ook worden..

Bijdrager
    dickyyee

Cool ik zou er wel graag 1 hebben maar dan moet het niet zo duur zijn als de macbook air van nu
    het hoef van mij niet zo’n powerbeest zijn:D

Bijdrager
    Trat

Prachtige machines, maar zolang er geen Firewire op zit moet ik helaas blijven passen…

Bijdrager
    Yannes

Omg, nog kleiner??? 13″ is al niks, laat staan 11,6″.

Bijdrager
    Soulshaker

Als het waar zou zijn , waarom dan geen 16:10 MacBook ?
    De imac en cinema display waren al aan de beurt
    Nu MacBook en MacBook pro ?:)

Bijdrager
    Trat

De huidige Macbooks zijn al jaren 16:10. De iMacs en ACD zijn nu allemaal 16:9 en ja, dat is een achteruitgang.

Bijdrager
    Soulshaker

inderdaad, heb ik nu even 16:10 en 16:9 verwisselt :sealed:

Bijdrager
    Trat

Voor mij hoeven de schermen niet naar 16:9, dit scheelt vaak veel pixels (van 1920:1200 naar 1920:1080). Voor films kijken zou dat beter zijn (snap ik niet, maar goed) maar die kijk ik op een TV… Voor een <1080p scherm is dit ook onzin, dus ik zou er niet zo snel op rekenen.

Bijdrager
    Yannes

Voor films maakt het niet veel uit aangezien de meeste toch niet in 16:9 formaat worden uitgegeven en je moet inzoomen om het full screen te kunnen zien.

Bijdrager
    Ezri Dax

Wat is het nut van een kleiner scherm, 13 inch is al klein.

Bijdrager
    Dagaloni
    Trat op 25 september 2010

Voor films kijken zou dat beter zijn (snap ik niet, maar goed)

De reden dat het beter is voor film kijken is dat je dan geen zwarte rand meer ziet. Soms is dat vervelend bij beelschermen die niet goed zwart kunnen maken. Maar bij de nieuwere Macs heb je dat probleem niet.

Maar het blijft een zwak argument;)

11.6″ Is idd klein. Wat zou het nut hiervan zijn, gewoon hetzelfde als de MacBook en de Air? iTunes, iPhoto en iMovie passen net een beetje redelijk op 13″ maar op 11.6″? Wordt wel heel krap.

Ben benieuwd, als het überhaupt uitkomt, hoe het gepresenteerd wordt.

Bijdrager
    R-Flow
    Trat op 25 september 2010

De huidige Macbooks zijn al jaren 16:10. De iMacs en ACD zijn nu allemaal 16:9 en ja, dat is een achteruitgang.

Vind het persoonlijk niet zo heel erg vervelend dat ik series e.d. zonder balken kan bekijken op m’n iMac. Had aanvankelijk ook zo m’n vraagtekens bij de nieuwe verhouding, maar het werkt prima.

Maar goed, Steve was toch zo tegen netbooks? Een MacBook met 11,6-inch scherm kan je toch echt als netbook beschouwen, ook al weet Apple er waarschijnlijk weer een interessante draai aan te geven.

Bijdrager
    Dagaloni

Nu zijn alle beeldschermen behalve die van de MacBooks toch 16:9? Lijkt me een logische stap dat de macbooks ook 16:9 krijgen, al wordt het dan wel een beetje langgerekt design wat niet mijn voorkeur heeft.

Bijdrager
    Soulshaker

Mijn voorkeur treft het ook niet:(

Bijdrager
    neals

Misschien dat ze zoiets neerzetten als low-end 11.6 ” consumentenlaptop. Anderzijds stonden in het verleden Apple’s ook bekend om een klein beeldscherm, zoals mijn vroegere Apple IIc met 9″ CRT scherm.

Bijdrager
    Trat
    R-Flow op 26 september 2010

Vind het persoonlijk niet zo heel erg vervelend dat ik series e.d. zonder balken kan bekijken op m\’n iMac. Had aanvankelijk ook zo m\’n vraagtekens bij de nieuwe verhouding, maar het werkt prima.

Daar gebruik ik mijn laptops niet voor maar mijn TV. Voor mij zou het ten koste gaan van hoeveel ik op mijn scherm kan plaatsten dus dat is vervelend. Zwarte balken boeien niet want dat is zwart (geen wit, geel of blauw) en bovendien zit er ook al een zilveren rand om je scherm bij een Macbook Pro

Maar goed, Steve was toch zo tegen netbooks? Een MacBook met 11,6-inch scherm kan je toch echt als netbook beschouwen, ook al weet Apple er waarschijnlijk weer een interessante draai aan te geven.

Je maakt de klassieke vergissing dat netbooks hun naam dragen omdat ze klein zijn. Dit is fout: het zijn sub-notebooks in zowel formaat als capaciteit (Atom CPU’s) bedoeld om een beetje mee te internetten. De huidige MBA’s hebben gewoon een Intel C2D CPU en die maken gehakt van een netbook CPU. Lijkt me niet onwaarschijnlijk dat Apple de MBA gewoon weer heeft weten te verkleinen zodat daar ook gewoon een echte CPU in kan.

neals op 26 september 2010

Misschien dat ze zoiets neerzetten als low-end 11.6 ” consumentenlaptop. Anderzijds stonden in het verleden Apple\’s ook bekend om een klein beeldscherm, zoals mijn vroegere Apple IIc met 9″ CRT scherm.

Dit is IMO zeer onwaarschijnlijk omdat ze dan hun hele filosofie van de iPad onderuit gaan halen. Bovendien is de techniek in de huidige MBA’s verre van low-end: het was niet voor niks de pionier van het unibody concept en voor de miniaturisering betaalde consumenten altijd al een premium prijs.

Bijdrager
    Ezri Dax

Een 11.6 inch scherm met een resolutie van zeg 1600×1050 zou dan wel weer interessant zijn.

Bijdrager
    Trat

En (Apple kennende) vrij kostbaar in zo’n machines. Ken trouwens geen fabrikant die deze displays maakt, maar zeg nooit ‘nooit’…

Bijdrager
    Dagaloni

Wie produceerde dan een retina display dat nu in de iPhone en iPod touch zit?

Lijkt me wel grappig als dit 11.6″ model een touch versie van een MacBook (Air) zou worden. Enige variatie in het model en het wordt een high end iPad, but better;)

Bijdrager
    G-Force

Gezien het “Retina Display” van de iPhone 4 althans een IPS panel heeft gok ik dat LG Display het scherm voor de iPhone en iPod touch maakt. M.a.w. dezelfde fabrikant die schermen levert voor het LED Cinema Display en de iMacs.

Bijdrager
    Dagaloni
    Bijdrager
    1984

Ben benieuwd of er Apple Netbooks komen, Enfin de 12 ” PB is eigenlijk nooit vervangen, Indien de 11,6″ meer poorten en betere specs heeft dan is het wel een aanvulling.

Bijdrager
    Trat
    1984 op 06 oktober 2010

Ben benieuwd of er Apple Netbooks komen,

Hangt er vanaf wat je onder netbook staat. Als het goedkoop en sub-notebook prestaties zijn die je zoekt: nee, daar is de iPad voor. Als je een lichte laptop zoekt: dat is de MBA.

Enfin de 12 ” PB is eigenlijk nooit vervangen, Indien de 11,6″ meer poorten en betere specs heeft dan is het wel een aanvulling.

De opvolger van de 12″ PB is de 13″ MBP (zoals de Macbook de opvolger is van de 12″ iBook). De MBA is niet gepositioneerd in de lijn van de PB / MBP vanwege de omissie van een krachtige (mobiele) GPU en een FW-poort (die laatste zal er helaas nooit opkomen, anders wil ik ook wel zo’n ding).

Bijdrager
    Dagaloni

Hopelijk een A4 / A5 chip gebaseerd op de A8 chip van dat bedrijf dat ze hebben overgenomen (uuh.. ja;) ).

Bijdrager
    Trat

Haha, misschien douwen ze er wel een Pentium II in!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.