8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    yasser

112 BE app ?

Ik heb hier eens een artikel gelezen over de 112 app, en hoe dit eigenlijk enkel voor burgerhulp was opdat de app geen verbinding had me te meldkamer. Maar dit was een Nederlandse app, nu staat er blijkbaar een app van de Belgische overheid in de App Store die beweert wel informatie te kunnen doorsturen naar de meldkamer. Weet iemand of dit wel kan en hoe dit dan in zijn werk zou gaan?

Bijdrager
    yasser

Even een Screenshot voor de duidelijkheid

Bijdrager
    yasser

Bijdrager
    Brombeer

Kun je niet direct de meldkamer bellen? via 112 of zo?

Bijdrager
    yasser

Ja, maar deze app zegt je locatie te kunnen doorgeven, informatie over jouw en mensen die verwittigt moeten worden.

Bijdrager
    Brombeer

Dat kunnen ze toch bij de ADIV en de VSSE opvragen? Of bij Google Traffic.

Bijdrager
    yasser

Ik heb zelf geen idee hoe het werkt. Ik moest bij het zien van de app gewoon denken aan dit artikel. Toen heeft Raymon ook al de beweringen van de app makers onderuit kunnen halen.

Moderator
    Night

Toch heb ik – gezien de ontwikkelaar – bij deze app een beter gevoel. En ik hoop dan ook dat ze de app-feedback geïntegreerd hebben in hun systemen, zodat alle info die de app bevat (NAW gegevens, ICE contactpersonen, beperkingen/medische status en liefst bloedgroep en evt. donorregistratie) ook daadwerkelijk bij de centralist terecht komt.

Het mooie aan zo’n app zou zijn dat de hele vragenreeks die je gesteld wordt als je 112 belt, overgeslagen kan worden en bij (voicechat)contact direct ‘to the point’ gehandeld kan worden.

Goedemorgen 112 alarmcentrale,
    Belt u voor politie, brandweer of ambulance?
    …..
    In welke woonplaats heeft u assistentie nodig? (ja hoor, zélfs als je mobiel belt)
    …..

Etc. etc.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.