10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Maverick9898

10.8.2: Display to sleep is veranderd

Beste mensen,

normaliter gebruik ik altijd hot corners om op mijn MacBook Air mijn display uit te zetten wanneer ik die even niet gebruik, maar sinds dat ik gisteren Mac OS X 10.8.2 heb geïnstalleerd gaat ie heel fancy-pants uit (heel vloeiend, in plaats van in één keer uit). Dit is natuurlijk leuk voor de show, maar ik merk net dat hij daardoor ook niet helemaal meer uit gaat! Hij zet de brightness settings gewoon op minimaal (ik kan namelijk nog steeds dingen zien op mijn scherm) in plaats van dat hij hem helemaal uitzet.
    Herkent iemand dit en weet iemand hoe ik dit terug kan draaien (anders dan terug te gaan naar 10.8.2;)).

Dank!

Maverick9898

Bijdrager
    SunKeeper

Ik heb hier een Mac mini met sinds een paar dagen OS X 10.8.2 erop.

Het probleem wat je beschrijft merk ik hier helemaal niet. Ik gebruik ook een actieve schermhoek om het scherm uit te schakelen. Wanneer ik dat doe gaat het scherm (niet van Apple) gewoon in sluimer, dus er wordt helemaal geen videosignaal meer doorgestuurd.

Welke MacBook Air heb je precies?

Bijdrager
    bjorngra

Handbrake is bezig en ik sleep idd de cursor naar de hoek zodat het scherm uitgaat en tot mijn verbazing gaat de Mac na een tijdje ook uit terwijl hij aan het converteren is. Vreemd.

Bijdrager
    iep

10.8 gaat er vanuit dat ie kan slapen. Apps moeten nu zelf aan geven dat ze nog ergens mee bezig zijn. In 10.7 was dit andersom wat dan weer voor andere nare dingen zorgde zoals het helemaal niet gaan slapen van de machine.

Bijdrager
    Maverick9898

@SunKeeper: ik heb een 13 inch, mid-2011 MacBook Air met 1.7 Ghz i5.
    Maar het wordt ook steeds gekker. Hij doet het bij mij nu ineens niet meer! Blijkbaar als ik de computer dichtklap verandert ie ‘van gedachten’. Hij doet het dan weer wel en dan weer niet.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Hier werkt de Hot-Corner 100%. Het scherm gaat helemaal uit (ook niet vloeiend zoals je beschreef, maar meteen uit), en je ziet niets meer, dus helemaal uit.

Kijk eens bij je Hot-Corner instellingen.

Bijdrager
    Wijtze

Ik heb hier de zelfde machine, maar merk niets van je probleem..

Misschien dat het iets met PowerNap te maken heeft?

Bijdrager
    wwgnr

hier een alu macbook en alles werkt nog zoals het was.

Bijdrager
    Maverick9898

@JeroenJK: dat heb ik gedaan, maar die instellingen staan zoals het was (ik dacht eerst dat het gewoon een extra feature was ofzo).
    Mmmh, hij is er nu mee gestopt (dwz, hij doet het nu weer normaal). Het is misschien een bug dat af en toe terugkomt. Ik hou het in de gaten!

Dank voor de reacties in ieder geval!

Bijdrager
    Maverick9898

Het komt overigens nog steeds terug af en toe. Ik heb het vermoeden dat het maken heeft met of ik ‘m aan de lader heb of niet. Erg vreemd fenomeen!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.