14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Hessel89

1080p Films streamen vanaf Time Capsule mogelijk?

na veel gezeik met de zoveelste USB harddrive die weer eens kapot is (na een jaar!!) zit ik er ernstig over na te denken om een Time Capsule aan te schaffen

Ik gebruikte deze schijf voor mijn dagelijkse backups, maar ook voor het opslaan van 1080p films en andere media.

Nu wil ik de time capsule voor het zelfde gebruiken, dus niet alleen voor backups maar ook voor het streamen van mijn media.

kan dit?

is wireless hier snel genoeg voor?
    eventueel is het ook geen probleem om hem via ethernet aan te sluiten. is dit wel snel genoeg?

kan ik de time capsule uberhaubt op dezelfde manier gebruiken als mijn externe hardeschijf?

Moderator
    unSOUND

Nee. In theorie zou het misschien wel kunnen, maar in de praktijk haal je het niet of zelden. Mijn Mac staat 1 meter van de router af en het lukt hem nog niet… Ik zou hem dan gewoon via de Ethernet poort aan de Mac hangen.

Bijdrager
    Hessel89
    unSOUND op 16 september 2011

Nee. In theorie zou het misschien wel kunnen, maar in de praktijk haal je het niet of zelden. Mijn Mac staat 1 meter van de router af en het lukt hem nog niet… Ik zou hem dan gewoon via de Ethernet poort aan de Mac hangen.

okay, dan maar een ethernet kabeltje. maar denk je dat dat wel goed zal werken?

herkend je mac hem dan gewoon als externe hardeschijf en kan je gewoon bestanden slepen enzo? hoe ziet dat er ongeveer uit?

Moderator
    unSOUND

De Time Capsule verschijnt gewoon in de Sidebar van de Finder, en dan kun je hem benaderen alsof het een externe schijf is. Je kunt dus gewoon slepen, verplaatsen en wissen.

Ikzelf heb graag veel ruimte, en ik wil de externe schijf ook wel eens meenemen buitenshuis, dus ik heb in plaats van een Time Capsule een Airport Extreme gekocht, en heb daar een externe 4 TB schijf aan hangen. Dit werkt prima, en als die 4 TB ooit vol raakt hang ik er gewoon een grotere schijf aan.

Bijdrager
    Hessel89

okay! nu begin ik eigenlijk ook wel te twijfelen aan een time capsule of een airport extreme want het scheelt toch 100 euro. voor die 100 euro kan ik dan weer een nieuwe hardeschijf kopen.

ik denk er nog even over na.

tnx voor de info iig!:)

Bijdrager
    barrZ

ik stream vanaf mijn imac naar mijn PS3. ook in 1080p.
    gaat goed zolang je maar gewoon kijkt of even op pauze zet.
    een kwartiertje terugspoelen o.i.d. werkt niet. dat zuigt.

Bijdrager
    Pivni Pes

Koop dan gelijk een goeie schijf, bijvoorbeeld een WD.
    Ik heb in het verleden veel gedonder gehad met Maxtor, de WD schijven hebben me nog nooit laten barsten.
    *even op een stuk hout afkloppen doen*

Moderator
    unSOUND

Ruilen ? Mijn WD MyBook laat mijn bloeddruk alleen maar oplopen…:sad:

Bijdrager
    Pivni Pes

Ik heb hier een WD paspoort, deze gaat elke dag mee naar mijn werk en naar huis, is al ontelbaar keer op de grond gestuiterd, en ik heb er nooit problemen mee.
    Wellicht een maandag ochtend model?

Moderator
    unSOUND
    Pivni op 17 september 2011

Wellicht een maandag ochtend model?

Dat zou dan de 3e al zijn…

Geen enkel merk is probleemloos. Jij bent gelukkig met WD en verafschuwt Maxtor, anderen verafschuwen LaCie en lopen weg met WD, terwijl ik weer baal van WD en liever LaCie heb… Een bepaald merk aanraden of afraden gebaseerd op persoonlijke ervaringen is daarom dus ook erg link.

Bijdrager
    Pivni Pes

Daarom schreef ik ook een stukje eigen ervaring.

Pivni op 17 september 2011

Ik heb in het verleden veel gedonder gehad met Maxtor, de WD schijven hebben me nog nooit laten barsten.

Misschien heb ik het fout, maar ik dacht altijd dat Lacie geen eigen schijven had.

Moderator
    unSOUND

Hebben ze ook niet. Bij externe schijven is het ook zelden de schijf zelf die kapot gaat, eerder de voeding, printplaat of aansluitingen.

Mijn interne schijven zijn van WD en werken perfect, maar hun externe ( 3,5 inch ) behuizing valt mij echt tegen. Veel gedoe met de voedingsstekker die er gewoon zo uit trilt, PPC Macs kunnen er niet van booten vanwege hun firmware/chipset, Mac Pro start niet op als hij via eSATA is aangesloten, en er mogen alleen Green schijven van WD in de behuizing, andere merken en typen doen het niet… Mijn lijstje met minunten is aanzienlijk.

Bijdrager
    SunKeeper

Voor mij ook teveel gedonder met externe schijven van WD. Interne schijven zijn echter koning.:thumbsup:

LaCie werkt probleemloos, nog nooit moeilijk gedaan in die bijna 3 jaar dat ik al 2 externe schijven heb, van dat merk.

Wat ik je ook afraad, is een Time Capsule.:sad: Die dingen worden zo vreselijk heet dat je het tegelijktijdig als kookstel kan gebruiken.

Gevolg is dat binnen gemiddeld 2 jaar de voeding bezwijkt onder de hitte. Zie ook http://timecapsuledead.org/

Veel beter is een AirPort Extreme met zelf gekozen schijven. Time Machine werkt ook probleemloos daarop, en denkt sinds kort op mijn Mac zelfs dat het een Time Capsule is:

Terwijl het toch gewoon een AE met een LaCie schijf eraan is.:lol:

Bijdrager
    Pivni Pes

Als ik het goed begrijpt, dan zijn de WD klachten compatibel van aart, niet omdat ze in een keer gaan tikken of afsterven.
    Dit was wel bij mij het geval met een aantal maxtor schijven.
    Ik heb een NAS sinds kort staan met 2 WD schijven daarin, werkt probleemloos.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.