7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Matterhorn

1080 25p in Final Cut Pro X

Is het mogelijk om beeld te importeren van een Canon HF M36 met de 1080 25p modus in de nieuwe Final Cut Pro X?
    Of met de laatste versie van iMovie?

Ik heb nu Final Cut Express 4, maar bij dit programma is dat niet mogelijk.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb zelf een Canon HF10 en daarmee gaat het in ieder geval. Deze camera staat dacht ik niet in de lijst met ondersteunde camera’s, dus dat zegt ook niet zoveel…..

Bijdrager
    NLspy

@Matterhorn, ik weet niet waar je het over hebt maar FCE kan wel 1080 25 fps aan
    deze setting staat onder 1920x1080i50.
    lees de onder staande tekst bij Easy Setup.

Bijdrager
    Matterhorn

Dat is nog steeds interlaced en niet progressive helaas.

Hansi2124 je kunt dus AVCHD 1080 25p instellen in de import setting?

Bijdrager
    Qmagic

De nieuwe FCP X heeft mogelijkheden genoeg, deze kan 1080p in: 23,98p / 24p / 25p / 29,97p / 30p / 50p / 59,97p / 60p verwerken.
    En 1080i in: 25i / 29,97i.

Bijdrager
    hobbes2210

Is 50i niet het zelfde als 25P
    Vroeger was het video signaal toch 25i
    50i doet volgens mij gewoon 2x 25p

Maar misschien zit ik er helemaal naast.
    Effe googlen:-)

25p is a progressive format and runs 25 progressive frames per second. This frame rate derives from the PAL television standard of 50i (or 50 interlaced fields per second). Film and Television companies use this rate in 50 Hz regions for direct compatibility with television field and frame rates. Conversion for 60 Hz countries is enabled by slowing down the media to 24p then converted to 60 Hz systems using pulldown. While 25p captures half the temporal resolution or motion that normal 50i PAL registers, it yields a higher vertical spacial resolution per frame. Like 24p, 25p is often used to achieve “cine”-look, albeit with virtually the same motion artifacts. It is also better suited to progressive-scan output (e.g., on LCD displays, computer monitors and projectors) because the interlacing is absent.

50i (50 interlaced fields = 25 frames) is an interlaced format and is the standard video field rate per second for PAL and SECAM television.

Mmmmm, lijkt erop dat ik het verkeerd heb:-)

Bijdrager
    Matterhorn

Bedankt allemaal, Final Cut Pro X kan het 1080 25p formaat dus wel aan.
    Dat is het antwoord wat ik zocht.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.