19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    hasseltse huzaar

10.7.4 beschikbaar en gerelateerde vraag over Time Machine

vanaf vandaag is 10.7.4 beschikbaar maar wat ze bedoelen met
    “gebruikers van TM moeten goed opletten dat ze bestanden die wachtwoorden bevatten uit de gemaakte back-ups halen………”
    bron “de Telegraaf” maar hoe doe je dat?Bestanden uit TM halen?????

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Bron[/mod]

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Hoe je dat doet: Je oude TimeMachine back-up verwijderen, en een nieuwe back-up maken!

(toch?)

Bijdrager
    Afroman

Ja dag, ik ga geen 1,8tb aan backups verwijderen. En trouwens, hij doet het prima hoor.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

je kan ook dat ene bestand wel verwijderen denk ik.
    Hij doet het prima, maar je wachtwoord zit daarin, maar daar heb je geen last van als niemand aan je TM harde schijf zit volgens mij

Bijdrager
    Ir.Bob

Ik denk dat de Telegraaf doelt op de log bestanden waar wachtwoorden in platte tekst instaan als gevolg van de eerder bekend geworden bug. Dat doe je door in TimeMachine naar /var/ te gaan en de de log-directory selecteren. Onder het tandwieltje kan je vervolgens alle kopieën daarvan verwijderen.

Bijdrager
    GoeieDag
    hasseltse op 10 mei 2012

vanaf vandaag is 10.7.4 beschikbaar maar wat ze bedoelen met

“gebruikers van TM moeten goed opletten dat ze bestanden die wachtwoorden bevatten uit de gemaakte back-ups halen………”

bron “de Telegraaf” maar hoe doe je dat?Bestanden uit TM halen?????
    Wat wil je zeggen? Geef dan eens een link naar die bron, zou ik zeggen.
    En waarom die paniek van “?????” ?

Bijdrager
    Afroman
    JeroenJK op 10 mei 2012

je kan ook dat ene bestand wel verwijderen denk ik.

Hij doet het prima, maar je wachtwoord zit daarin, maar daar heb je geen last van als niemand aan je TM harde schijf zit volgens mij

Welk bestand?

Bijdrager
    hasseltse huzaar

GoeieDag
    Lezen wat er staat ..er is geen paniek maar “……” wil zeggen aangehaald van iemand……en die paar vraagtekens als die storen..ze zijn terecht gezien de reacties die mijn bericht oproept

Bijdrager
    Haike
    JeroenJK op 10 mei 2012

Hoe je dat doet: Je oude TimeMachine back-up verwijderen, en een nieuwe back-up maken!

(toch?)

Ja. Als je op zoek gaat naar dan ene back-up bestandje waar dat op staat, zou je wel eens een paar uur bezig kunnen zijn met zoeken.

Dus TM wissen, en daarna een nieuwe back-up laten maken, duurt minder lang dan wanneer je 1.8TB moet gaan doorzoeken.
    En verder is het hele verhaal alleen maar geldig i.v.m. FileVault. Als je je HD niet met FileVault hebt laten versleutelen, wat 99% van de macgebruikers niet doet, is er niks aan de hand, en hoef je ook niet aan je back-ups te komen.:grin:

Bijdrager
    Beech

Dus TM wissen, en daarna een nieuwe back-up laten maken, duurt minder lang dan wanneer je 1.8TB moet gaan doorzoeken.

En vervolgens gaat er iets mis met het maken van een nieuwe backup:cool:
    Ik zou een nieuwe HD kopen en daar de nieuwe TM op zetten.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

Haike
    Is dat echt 100% zeker dat als je FileVault NIET hebt ingeschakeld dat er NIKS aan de hand is?

Bijdrager
    Haike

En wat dan nog? dan heb je nog steeds de originele. Begin je gewoon weer opnieuw, das het voordeel van kunnen kopiëren. Meer is het niet. Waarom moet je daar per sé nieuwe hard-ware voor aanschaffen? Dat ontgaat me een beetje, eerlijk gezegd.

Lijkt me een beetje op de redenatie van de asbak die vol is in de auto, dus moet je een nieuwe kar gaan kopen.

Bijdrager
    Haike
    hasseltse op 10 mei 2012

Haike

Is dat echt 100% zeker dat als je FileVault NIET hebt ingeschakeld dat er NIKS aan de hand is?

Ja. Daar gaat het hele verhaal over. Maar als je nog meer wilt weten kijk dan ff hier

Bijdrager
    iep

Apple doelt op de bug waarbij wachtwoorden in 2 specifieke scenario’s plain text in een log bestandje terecht zijn gekomen. Ze hebben hiervoor een knowledgebase artikel online gezet met instructies hoe je na het installeren van 10.7.4 de schade kunt opruimen: OS X Lion v10.7.3: User account passwords appear in log files for Legacy FileVault, and/or network home directories.

Bijdrager
    Beech
    Haike op 10 mei 2012

En wat dan nog? dan heb je nog steeds de originele. Begin je gewoon weer opnieuw, das het voordeel van kunnen kopiëren. Meer is het niet. Waarom moet je daar per sé nieuwe hard-ware voor aanschaffen? Dat ontgaat me een beetje, eerlijk gezegd.

Lijkt me een beetje op de redenatie van de asbak die vol is in de auto, dus moet je een nieuwe kar gaan kopen.Dat bedoelde ik niet, ik bedoelde dat er iets mis ging met je computer en de backup nog niet voltooid was. Ik had beter kunnen zeggen dat er iets mis ging tijdens het maken van de backup.

Bijdrager
    Haike

Tja…. als ik van mijn woonkamer naar de gang loop kan ik ook mijn nek breken over de drempel die daar tussen zit….:grin:

Bijdrager
    Beech
    Haike op 10 mei 2012

Tja…. als ik van mijn woonkamer naar de gang loop kan ik ook mijn nek breken over de drempel die daar tussen zit….:grin:

Daarom heb ik daar geen drempels:wink:

Bijdrager
    Haike

Maar de muren kunnen ook instorten, en het dak kan naar beneden komen, er komen regelmatig balkons los van gebouwen…… maar goed dit is wel heel erg O.T.

Bijdrager
    tiny
    Ir.Bob op 10 mei 2012

Ik denk dat de Telegraaf doelt op de log bestanden waar wachtwoorden in platte tekst instaan als gevolg van de eerder bekend geworden bug. Dat doe je door in TimeMachine naar /var/ te gaan en de de log-directory selecteren. Onder het tandwieltje kan je vervolgens alle kopieën daarvan verwijderen.

Heldere uitleg. Tnx…

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.