30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 65)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

10.5.8 is uit!

Te downloaden via Software Update. (139MB op de MacBook Air)

Bijdrager
    leema118

165Mb op m’n imac

Bijdrager
    St. Mobbs

Het zorgt voor dit:

De 10.5.8-update wordt aanbevolen voor alle gebruikers van Mac OS X Leopard en bevat algemene verbeteringen in het besturingssysteem die de stabiliteit, compatibiliteit en beveiliging van uw Mac vergroten. Verder zijn de volgende problemen verholpen:

– Problemen met de compatibiliteit en betrouwbaarheid bij het tot stand brengen van verbindingen met AirPort-netwerken.
    – Een probleem waarbij sommige beeldschermresoluties niet langer zichtbaar waren in het paneel ‘Beeldschermen’ in Systeemvoorkeuren.
    – Problemen die de betrouwbaarheid van Bluetooth konden beïnvloeden.

Uitgebreide informatie over deze update vindt u op deze webpagina: http://support.apple.com/kb/HT3606?viewlocale=nl_NL.
    Informatie over de beveiligingsaspecten van deze update vindt u op deze webpagina: http://support.apple.com/kb/HT1222?viewlocale=nl_NL.

Bijdrager
    ultem

Hier ook…

Ik wist niet dat deze er aan zat te komen…

Inactief
    Anoniem

Aanvullende informatie
    Wat houdt deze update in:

Bevat Safari v4.0.2.
    Verbetert de nauwkeurigheid van de zoekactie in de volledige geschiedenis in Safari 4.
    Lost het probleem op waarbij bepaalde resoluties niet verschijnen in het paneel Beeldschermen in Systeemvoorkeuren.
    Zorgt nu bij het slepen van een Aperture-afbeelding in Automator voor een Aperture-actie en geen foutieve iPhoto-actie.
    Lost het probleem op waarbij grote foto’s of films niet kunnen worden geïmporteerd vanaf een digitale camera.
    Verbetert de algemene Bluetooth-betrouwbaarheid met externe apparatuur, USB-webcams en printers.
    Verhelpt het probleem waardoor lange opstarten plaatsvinden.
    Verbetert de iCal-betrouwbaarheid met MobileMe Sync en CalDav.
    Verhelpt problemen met de gegevensbetrouwbaarheid bij iDisk en MobileMe.
    Verbetert de algemene betrouwbaarheid met AFP.
    Verbetert de algemene betrouwbaarheid met Beheerde client.
    Verbetert de compatibiliteit en betrouwbaarheid bij het maken van een verbinding met AirPort-netwerken.
    Verbetert de betrouwbaarheid van de synchronisatie.
    Bevat aanvullende ondersteuning voor RAW-afbeeldingen voor verscheidene camera’s van andere fabrikanten.
    Verbetert de compatibiliteit met sommige externe harde schijven.
    Bevat de laatste beveiligingsoplossingen.

Bijdrager
    Sanjeev

MacBook pro 15″ unibody
    165MB

[

Inactief
    Anoniem

Nu de MacBook Pro en Mac Pro nog ..

Bijdrager
    Vin

hopelijk verhelpt deze update sommige screen en scroll flickeringen met de nvidea chipsets….

(bij mij overigens 278 mb)

Bijdrager
    MouseMighty

Bij mij (Mac mini 1,42 Ghz PPC 10.5.7) ook 278MB, daarentegen op de MB wel 165 MB.

Bijdrager
    Maced.2

gaan we ophalen…thanks :D :D

Bijdrager
    Vin

nope; verhelpt t scroll probleem nog steeds niet!

Kom op apple! handen uit de mouwen en fix zo’n vervelend probleem nou eens!

Bijdrager
    R-Flow

Was benieuwd of v10.5.8 de elende met de ATI-kaarten oplost. Blijkbaar niet dus.

Bijdrager
    sven-

Welke ellende?

Bijdrager
    Pieterr

Waarom komen deze updates altijd net als ik van plan ben m’n mandje in te duiken?

Bijdrager
    NI3LS

Hopen dat nu, na een volledige reboot, AirPort onthouden wordt en dat mijn Bluetooth-muis niet meer traag reageert!

Bijdrager
    R-Flow
    ”sven-“

Welke ellende?

Er zit een fout in de ATI-drivers van Mac OS X 10.5.7 die problemen veroorzaakt met games en programma’s zoals VMware Fusion wat tot Kernel Panics kan leiden. Om die reden wordt in VMware Fusion Accelerate 3D Graphics uitgeschakeld. v10.5.6 had dit probleem niet.

In de details van v10.5.8 wordt niks genoemd over een fix.

Bijdrager
    ControlAltDelete

Het enige verschil wat zichtbaar is, is het iDisk icoontje: van rose naar blauw, net als de online ‘me’ applicatie:-)

Bijdrager
    R-Flow
    ”ControlAltDelete”

Het enige verschil wat zichtbaar is, is het iDisk icoontje: van rose naar blauw, net als de online ‘me’ applicatie:-)

Was een kwestie van tijd. De blauwe versie zat al sinds WWDC09 in Snow Leopard.

Bijdrager
    bluepower

Mmmm bij mij zat er zelfs een Garageband update bij

Bijdrager
    ControlAltDelete
    ”R-Flow”
    ”ControlAltDelete”

Was een kwestie van tijd. De blauwe versie zat al sinds WWDC09 in Snow Leopard.

is ook de meest zinloze ‘verbetering’ van 10.5.8. daarom melde ik het ook… systeem verbeteringen, daar draait het om.

Bijdrager
    Donnie Darko
    ”R-Flow”
    ”sven-“

Welke ellende?

Er zit een fout in de ATI-drivers van Mac OS X 10.5.7 die problemen veroorzaakt met games en programma’s zoals VMware Fusion wat tot Kernel Panics kan leiden. Om die reden wordt in VMware Fusion Accelerate 3D Graphics uitgeschakeld. v10.5.6 had dit probleem niet.

In de details van v10.5.8 wordt niks genoemd over een fix.

Daar wil ik ook eerst wel het fijne van weten voordat ik 10.5.6 update.

Bijdrager
    bedhead

Jupla:) weer een updateje :).

Bijdrager
    bluepower

Herstarte bij mij 2x , en bleef toen in het blauwe scherm hangen.
    Heb hem toen handmatig uit gedaan en weer aangedaan en nu is het goed.

Bijdrager
    The JM
    ”bluepower”

Mmmm bij mij zat er zelfs een Garageband update bij

Die is al een tijdje uit.

Bijdrager
    iDuck

Nog steeds een zooitje met (het herstellen van) de bevoegdheden.

Bijdrager
    Scrobz

en een shared time-machine air-disk vindt hij ook nog steeds niet automatisch via een wired connectie

Bijdrager
    jumper

Het iDisk icoontje is ook vernieuwd!!! :)

Bijdrager
    Geedee

Sorry, had gisteren dit draadje niet meteen gevonden. Het zit dan ook niet in MacOSX hé :wink: en met de zoekfunctie kwam het topic niet naar voren. Geen problemen met de update. Werkt prima hier.

Moderator
    Mac Daddy

Ik kan niet updaten.:( Zit nu op mijn ouder Mac mini G4 met Tiger. Ik mis m’n MBP. Ik denk dat ik vandaag of morgen ff langs de reseller ga of ze intussen al iets meer weten.

Bijdrager
    uwatec

@bluepower:
    zo’n probleem had ik met de update naar 10.5.7, een corrupt installatiebestand.
    heeft me vervolgens heel wat hoofdbrekens opgeleverd en m’n imac ging er niet beter op werken, sloot niet meer normaal af, startte soms niet volledig op en meer zaken.

ik wacht dit maal dus even een weekje of wat totdat de servers van apple wat rustiger zijn, geen idee of het daaraan ligt, maar een update lukraak installeren direct bij het uitkomen doe ik niet meer.

hoe gaat de update bij jullie?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 65)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.