25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    shvdv

10.5.6 wil niet installeren

Zijn er meer mensen met problemen bij 10.5.6?

Ik probeer al een paar keer 10.5.6 te installeren op mijn macbook pro maar tijdens het herstarten geeft de computer aan dat de installatie is mislukt en vraagt contact op te nemen met Apple.

Ik heb nooit eerder problemen gehad en werkt nu op 10.5.5.

Tips?

Bijdrager
    Afroman
    Bijdrager
    CedricH

De update ging inderdaad niet zo vlot. Bij mij liep hij vast tijdens het “Uitpakken en controleren” zodat ik hem twee keer heb mogen downloaden…

Bijdrager
    pinkie

http://www.macfixit.com/article.php?story=20081216011538241

Je bent niet de enige met dit probleem.

Bijdrager
    dirkbouwman
    ”mr.x

http://support.apple.com/downloads/Mac_OS_X_10_5_6_Combo_Update
    Probeer de combo-update eens.

Ikzelf heb een MBP (februari 08) en ik zie dat de combo-update fors groter is dan de update uit het apple-menu. Wat is nou eigenlijk het daadwerkelijke verschil tussen de combo-update en de reguliere update uit het Apple menu? En wat is beter?

Bijdrager
    fnk

In de Combo update zitten ook de vorige software updates, voor als je iets mist of iets niet is geinstalleerd,

Bijdrager
    dirkbouwman
    ”fnk”

In de Combo update zitten ook de vorige software updates, voor als je iets mist of iets niet is geinstalleerd,

Ik heb vanaf 10.5.2. altijd alle reguliere updates gedaan, is de reguliere update naar 10.5.6. dan voldoende of kan ik beter voor de combo kiezen?

Bijdrager
    fnk

Je kunt altijd nog de combo gebruiken.

Zelf doe ik altijd de combo update gebruiken, en premissies herstellen voor en na de installatie…
    Wat in 10.5 erg lang duurt (daar mogen ze voor mij wel wat aan doen)

Bijdrager
    Supreme Stephan

Als ik al die problemen hoor rond 10.5.6, denk ik dat ik nog even wacht met installeren.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Supreme

Als ik al die problemen hoor rond 10.5.6, denk ik dat ik nog even wacht met installeren.

Let wel: je hoort alleen van de 1% mensen waar het fout gaat, en niet van de 99% waar alles probleemloos verlopen is.

Of 0.1% vs 99.9% ?

Voel ik een polletje aankomen? :?

Bijdrager
    Birelissimo

Ik heb niet zozeer problemen met de installatie van de update, echter heb ik wel met wat ‘bijwerkingen’ te maken.:(
    Na de update blijft mijn macbook zo rond de 70 graden, en de fans blijven loeien op 6100 toeren. Nu al een paar keer herstart, laten afkoelen enzovoorts, maar het helpt niet.

Overigens geeft activiteitenweergave niets bijzonders, en is het ‘idle’ processorgebruik rond de 2%.

Iemand hier bekend mee? :?

Bijdrager
    Pieterr
    ”Birelissimo”

Overigens geeft activiteitenweergave niets bijzonders, en is het ‘idle’ processorgebruik rond de 2%.

Wat verstookt die andere 98% van je cycles???

Bijdrager
    Birelissimo

Inactief..

Bijdrager
    sven-

Als je niets doet is normaal gesproken de idle 100% en niet 2%.

Bijdrager
    Sunneh

Vanavond heb ik mijn Macbook Pro geupdate naar 10.5.6. Ik was in de keuken aan het koken waardoor de laptop zonder stroom was. Sinds de installatie van de update refreshed het OS om de 5 seconden. Dit houdt in dat alle gestarte programma’s uitklappen en hij alle bureau iconen opnieuw inlaad.

Heeft iemand een dergelijk probleem gevonden? Weet iemand hoe ik dit zou op kunnen lossen?

Inmiddels heb ik een backup HD geprobeerd met de update maar deze werkt na de update ook niet meer. Zijn er nog meer Macbook Pro (late 2006 versie) die dit probleem hebben? Dit is echt een grote fout van Apple om deze update al de deur uit te doen :S

Bijdrager
    fnk

Mijn MBP geupdate en nog geen probleem ….. 8)

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    ”Sunneh”

Vanavond heb ik mijn Macbook Pro geupdate naar 10.5.6. Ik was in de keuken aan het koken waardoor de laptop zonder stroom was. Sinds de installatie van de update refreshed het OS om de 5 seconden. Dit houdt in dat alle gestarte programma’s uitklappen en hij alle bureau iconen opnieuw inlaad.

Heeft iemand een dergelijk probleem gevonden? Weet iemand hoe ik dit zou op kunnen lossen?

Inmiddels heb ik een backup HD geprobeerd met de update maar deze werkt na de update ook niet meer. Zijn er nog meer Macbook Pro (late 2006 versie) die dit probleem hebben? Dit is echt een grote fout van Apple om deze update al de deur uit te doen :S

Is je laptop uitgevallen omdat ie niet aan de stroom hing?

Start eens op vanaf je installatie-cd?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”Sunneh”

Lijkt er op dat de Finder in een loop zit.
    (want dat bedoel je toch he? (ipv een daadwerkelijke her-start v/h OS)

Het zou kunnen dat er iets mis is gegaan met de Finder voorkeuren, dus probeer op te starten vanaf een andere schijf (e.v.t. in “safe mode”, dus shift infrukken, en wis die voorkeuren (com.apple.finder.plist)

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Eens proberen met de PRAM te zappen?
    Heeft al enkele keren bij mij voor de oplossing gezorgd als mijn Mac vastliep.
    klaver + alt + P + R ingedrukt houden tot ie herstart.

Bijdrager
    MacMini_Ragazza

Bij mij verliep het zonder problemen. Gedownload (190 mb bij mij) en geinstalleerd. 2x boing en het werkt weer :) Prima dus!

(Laatste model witte MacBook)

Bijdrager
    Sunneh

Uit nood heel OS X opnieuw geïnstalleerd voor morgen en als een gek CS 4 wezen installeren. Het werd idigeval tijd voor een fresh install maar liever niet op deze manier. De Finder was inderdaad in een loop gekomen maar zal ik voortaan eerst het andere proberen. Ook heb ik een andere schijf al geprobeerd maar deze deed het alleen voordat 10.5.6 geïnstalleerd was.

Bijdrager
    shvdv

Ik heb inmiddels de 10.5.6 Combo geinstallaleerd en alles draait weer op rolletjes…

Bedankt voor de tip. Stan

Bijdrager
    Pieterr
    ”Pieterr”

Let wel: je hoort alleen van de 1% mensen waar het fout gaat, en niet van de 99% waar alles probleemloos verlopen is.

Hoewel… New OS upgrade not so smooth for all.

Bijdrager
    Rub3n

Moet ik nou nog ff wachten? gister probeerde ik het en toen liep ie vast…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”Pieterr”
    ”Pieterr”

Hoewel… New OS upgrade not so smooth for all.

Wat je zegt!
    http://www.macfixit.com/

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.