-
Q:
10.5 Leopard naar 10.7 Lion
Ik zal even mijn situatie uitleggen.
Ik heb pas Lion gekocht en succesvol geïnstalleerd op mijn Macbook Air. Ik heb de InstallESD teruggezet naar een USB drive. Als ik de USB drive in onze Mac Pro (10.5) steek, dan staat dit op de schijf. Hoe kan ik toch Lion vanaf Leopard krijgen.
Het enige wat ik niet wil/mag doen is Clean Install en Snow Leopard kopen.
Ik heb ook de stappen proberen overlopen op deze site: http://appletips.nl/vanaf-iedere-mac-os-x-versie-upgraden-naar-lion/ maar na de sudo command te hebben ingevoerd wordt er om een passwoord gevraagt. Ik heb beide wachtwoorden geprobeerd (admin paswoord en gebruiker paswoord) en na het gebruikerspaswoord (bv. xoxo) te hebben ingevoerd komt er de melding: xoxo is not in the sudoers file. This incident will be reported.Hopelijk kunnen jullie mij helpen
Typ ‘sudo su’ in de terminal en dan het root wachtwoord gebruiken.
Op die manier is ‘sudo’ nergens meer nodig, aangezien je naar de root user switcht
Dan kan je rustig de hele resem commands intikken die je wil.EDIT: ~/ verwijst niet langer naar je eigen home directory, maar je moet /Users/<jouwnaam>/ gebruiken.
Oplossing: Herstarten dan denkt hij dat hij het wel kan openen. Dan waren er problemen dat het programma opeens gestopt werd. Dan heb ik mijn opstartschijf verandert door mijn installatie-USB en dan herstart…
Nu maar hopen dat alles goed en wel op zijn pootjes terecht komt met mijn back-up!als ik mijn computers back-up bijv omdat t hele ding leeg moet, dan zet ik alleen mijn home/gebruiker map op een externe schijf. Na de hand even de inhoud van de standaard mapjes terug zetten, en klaar. wel even met disk utility een permissions repair doen voor de zekerheid
voordeel: omdat je de Library map mee neemt zijn ook je voorkeuren mee
nadeel: al je apps moet je opnieuw installeren, maar ook hun voorkeuren staan op je te wachten
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.