30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 58)
  • Q:
    Bijdrager
    dignus

10.4.9 puinhoop na update!

Na het installeren van de laatste updates komt mijn G5 niet veel verder dan het tonen van het bureaublad. Ik zie m’n cursor, maar meer ook niet.

Ik heb nog een Tiger CD, dus wil ik opnieuw gaan installeren, werd toch wel tijd. Nu zit er alleen nog een CD in de drive. Hoe kan ik deze eruit krijgen?

ps. be nice… ben pas 4 weken over:)

Bijdrager
    Turbanus

Ik zal “nice” zijn, maar ik pas eerst even je titel aan want dat slaat nergens op.

Bijdrager
    pinkie

Je bent niet de enige helaas. Een archive and install heeft bij mij de problemen opgelost. Het vreemde was dat ik 4 systemen heb geupdate en er slechts bij 1 problemen waren. Archive and install dus en dan de 10.4.9 comboupdater draaien. Heb je al op http://www.macfixit.com gekeken voor tips aangaande system updates?

Suck6 :evil:

Bijdrager
    Turbanus

Je kunt de update nogmaals draaien door hem vanaf de Apple-site te downen. Meestal zijn dan de problemen wel weg.

Bijdrager
    Pasav

NEem dan wel de Combo Update ..:)

Bijdrager
    dignus

Bedankt voor de hints.. maar… ik kom dus niet verder dan m’n bureaublad, geen balk bovenin, niks onderin. Ik kan dus niks. Daarom wilde ik opnieuw installeren, wat dus niet lukt omdat er een andere CD erin zit.

Geblokkeerd
    Carp

Opstarten met muis ingedrukt, zo forceer je de CD eruit.

Daarna booten met je systeemschijf, en dmv ‘Archive & Install’ je systeem er opnieuw opzetten,mbv je instellingen..daarna de Combo updater draaien.

Bijdrager
    l-rs

En een paar seconden F12 indrukken doet ook niks? [Da’s het equivalent van de uitwerptoets]

Volgens mij werkt de eject ook bij het opstarten (don’t quote me on that). Voordat je een hele herinstallatie doet, zou ik eerst kijken of je niet permissies e.d. kunt repareren.

Dan moet je wel kunnen booten met je dvd inderdaad (c ingedrukt houden na de boing) en dan bij het installatiescherm kun je uit de menubalk Disk Utility kiezen.

[Disk Utility heet in het Nederlands anders denk ik, maar ik blief geen Nederlandstalige software of OS’en dus dat weet niet :)]

Bijdrager
    bassbug

Een simpele actie helpt veel ellende:

regelmatig een keer permissies herstellen.
    Voor de zekerheid voordat je update los laat een keer

Bijdrager
    gipsman

Man,man, wat een doffe ellende, de updates en ik zwijg over upgrades.
    Je kan zeggen: ik doe niet mee, maar dan zit je na een half jaar met een oldtimer.
    10.3.9 wordt ook niet meer au sérieux genomen of mis ik iets ? Ontzag voor MacOs9 ?
    Startte dit onlangs nog op en het zag er zielig uit, zoals Tiger binnen 10 jaar…
    (Dit alles offtopic)

Bijdrager
    Turbanus

Nou Johannes. Hier geen ellende hoor. Ik wacht alleen een paar dagen met updaten van iTunes. En 10.3.9 is niks mis mee. Heeft op m’n Pismo altijd keurig gewerkt.

Bijdrager
    smoothly

Leuk… Krijgen we nu weer van die complot theorieën als toen met 10.3.9??? Een hoop mensen hadden wat probleempjes met de laatste update en beschuldigde apple ervan dat ze dat express hadden gedaan zodat iedereen eerder over zou stappen op 10.4 :lol:

:innocent: overigens draait 10.4.9 Hier als een zonnetje!

Inactief
    Anoniem
    ”smoothly”

:innocent: overigens draait 10.4.9 Hier als een zonnetje!

Heb de afgelopen dagen 10.4.9 op drie Macs geïnstalleerd… nergens een probleem.

Bijdrager
    Love is the Air

Ik krijg geen bestanden meer geopend in photoshop, mooi klote..

Is het niet mogelijk de 10.4.9 update te deinstalleren?!

Bijdrager
    Esquare
    ”Konrad

Ik krijg geen bestanden meer geopend in photoshop

Noch met dubbel-klikken op bestand, noch met Open-menu in Photoshop zelf?

Bijdrager
    Love is the Air

Als ik een bestand probeer te openen met dubbel-klik lukt het niet. Photoshop loopt dan gewoon vast. Ook als ik photoshop eerst opstart en dan via het menu een foto probeer te openen gaat het fout. Ik wil gewoon van die update af. Kan dat?

Bijdrager
    Turbanus

Hier is iets vreemd aan de hand. Had je al je apps afgesloten toen je die update ging installen?

Bijdrager
    Love is the Air

Nee ik had lightroom nog draaien. Lightroom werk nu nog gewoon en ook voorvertoning doet zijn werk normaal, alleen photoshop ligt te k*tten

Bijdrager
    Esquare
    ”Konrad

Ik wil gewoon van die update af. Kan dat?

Dat kan. Installatie-dvd erin, kiezen voor Archive&Install en na afloop updaten tot waar je wilt. Of je backup terugzetten natuurlijk. 8)

Overigens lijkt me dit geen specifiek 10.4.9 probleem, want ik heb Photoshop hier op drie verschillende Macs draaien. Heb verder ook nog geen negatieve verhalen over deze combinatie gezien. Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is de Combo-updater van 10.4.9 downloaden en deze nogmaals de boel laten updaten. Dat wil nog wel eens helpen.

Bijdrager
    Turbanus

Das niet slim……

Bijdrager
    Love is the Air

Dat heb ik al geprobeert, die combo update opnieuw te installeren

Bijdrager
    Esquare

Photoshop reset al geprobeerd? Photoshop starten met de optie-, de command- en de shift-toets tegelijkertijd ingedrukt.

Bijdrager
    Love is the Air

Heeeel vaag, ik eject mijn dvd die nog in de gleuf zat en nu werkt alles weer normaal?! Nou ja, opgelost..

Heb nog nooit eerder zulk gerotzooi gehad

Bijdrager
    Turbanus

Bij elke update-install altijd alle apps helemaal stoppen. Dat is regel nr. 1 bij updates.

Bijdrager
    JeePee

En regel nummer 2 is alle randapparatuur ontkoppelen, ook toetsenborden en muizen.:wink: Bij laptops dan hè?!:P

Moderator
    unSOUND

Bij mij doet de eject toets het ook niet meer op de G5… :x

Bijdrager
    Sentitel

Op mijn MacBook moet ik de eject toets wat langer (2 seconden) indrukken… :x

Bijdrager
    Esquare
    ”unSOUND”

Bij mij doet de eject toets het ook niet meer op de G5… :x

Als dit een grapje is, is-tie leuk. :)

Bijdrager
    dignus
    ”Konrad

Heeeel vaag, ik eject mijn dvd die nog in de gleuf zat en nu werkt alles weer normaal?! Nou ja, opgelost..

Heb nog nooit eerder zulk gerotzooi gehad

Hetzelfde hier .. wazige shit…

Moderator
    unSOUND
    ”Esquare”

Als dit een grapje is, is-tie leuk. :)

Kijk ik blij dan ?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 58)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.