30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 73)
  • Q:
    Bijdrager
    liudger

10.4 en postbank.nl (iChat trick)

Het probleem blijft maar terug komen, maar dit keer is het wel heel erg.
    Het lukt me dus op geen enkele wijze om postbank.nl te gebruiken. Alle browsers kunnen de java security module niet laden.
    Safari is de enige die dat nog wel doet, maar bij het laden van de volgende pagina gaat het mis. Hij gaat helaas terug en dan ben je weer bij inlog venster.
    Het is dus niet mogelijk om postbank.nl te gebruiken bahalve met vpc. Dus als je postbank.nl erg nodig hebt wacht met upgraden.

Nu dus uitvogelen waarom Safari terug naar inlog pagina gaat en hoe we dat kunnen voorkomen. En waarom bij de ander browsers de JavaEmbeddingPlugin.bundle en MRJPlugin.plugin niet meer werken.

Ik heb Tiger zelf nog niet :innocent: , maar een vriend van me heeft dit getest en ondervonden.
    Mijn produktie machine blijft nog een tijdje in 10.3

Bijdrager
    QriZ24

De postbank is sowieso een inferieure bank, maar dat terzijde;)

mijn vriendin gebruikt op mijn powerbook ook Postbank.nl en zij heeft geen problemen.

Ik heb systeem OSX Panther met de laatste systeem update.

Erg vreemd dus dat het bij jou niet werkt…

Bijdrager
    Viva

Zelfde ellende als bij 10.3.9?

Dat wordt wachten op 10.4.1, ik neem aan dat de workaround (security update) niet werkt op 10.4.0.

Bijdrager
    duder

Damn, ik kan niet zonder die postbank.nl, maar Camino met Java plugin van sourceforge zou toch niet al te veel te maken moeten hebben met java van het OS?! Ja, ik ben clueless!

Bijdrager
    ivan.roos

Postbank doet het probleemloos.

Bijdrager
    ateazz

hey

ik heb het ook ff geprobeerd, geen probleem, krijg het certificaat en klaar.
    Ik heb hetzelfde gehad met een webmailserver hier op het werk, eerst niet werken vanwege java en na veel 5en en 6en is het gelukt.
    Na de 10.3.9 update weer meteen geprobeerd, er zit verbetering in gaat nu bijna vlekkeloos.
    Via internet inloggen op ons assetmanagement systeem via java zelfde probleem, zit em in tomcat of java.

helaas

suc6

Bijdrager
    Viva

hmmm… welke build heeft die vriend getest?

/ nm… ik wacht wel gewoon een paar weken; 10.3.9 is nu in orde

Bijdrager
    Ross

Anders kun je altijd nog een andere browser pakken. Geen anti reclame voordat je het hebt voor tiger. :sealed:

Bijdrager
    rburgt
    ”liudger”

Nu dus uitvogelen waarom Safari terug naar inlog pagina gaat en hoe we dat kunnen voorkomen. En waarom bij de ander browsers de JavaEmbeddingPlugin.bundle en MRJPlugin.plugin niet meer werken.

Bekend probleem in 10.3.9 ( zoals al eerder gezegd ) op de frontpage staat een link met nog een anderre oplossing. Namenlijk “Java 1.4.2 Update 2” installeren. Misschien dat deze oplossing ook werkt bij tiger…

Bijdrager
    liudger

Ik word hier niet veel wijzer van deze reacties.

ivan.roos

Postbank doet het probleemloos.

Welk systeem heb je? Ik heb het over 10.4 (Tiger) build 8A428 ook wel GM

viva

Zelfde ellende als bij 10.3.9?

Ik denk dat het ongeveer met hetzelfde ellende te maken heeft als met 10.3.9
    Al was dat nog op te lossen.

ateazz

hey

ik heb het ook ff geprobeerd, geen probleem, krijg het certificaat en klaar.
    Ik heb hetzelfde gehad met een webmailserver hier op het werk, eerst niet werken vanwege java en na veel 5en en 6en is het gelukt.
    Na de 10.3.9 update weer meteen geprobeerd, er zit verbetering in gaat nu bijna vlekkeloos.
    Via internet inloggen op ons assetmanagement systeem via java zelfde probleem, zit em in tomcat of java.

helaas

Het lukt bij jouw wel? Werken andere browsers ook?

rburgt

Bekend probleem in 10.3.9 ( zoals al eerder gezegd ) op de frontpage staat een link met nog een anderre oplossing. Namenlijk “Java 1.4.2 Update 2” installeren. Misschien dat deze oplossing ook werkt bij tiger…

Lijkt me geen goed idee in dit geval. Te veel onder de kap verandert.

Wat een snelle forum is dit trouwens:)

Bijdrager
    Wulfey

Vele versies geprobeert, nog nooit een probleem gehad met postbank.nl ….. ik zal wel gewoon een lucky basterd zijn! :lol:

Groetjes, and have Fun

Bijdrager
    liudger

Wulfey

Vele versies geprobeert, nog nooit een probleem gehad met postbank.nl ….. ik zal wel gewoon een lucky basterd zijn!

Groetjes, and have Fun

Raar ik heb ook hiervoor meerder builds zien draaien en die werkten ook niet. Hetzelfde probleem.
    Na inloggen sprong de browser weer terug naar inlog venster.

Had je nog aan dinge getweakt? Schone installatie. Of deed je upgrade? Vertel iets meer. Dan komen we misschien verder.

Bijdrager
    Roland53

Ik heb net (weer) contact gehad met de helpdesk van MijnPostbank.nl. Aardige man (Mac-liefhebber, dus dat zit goed). Die stuurt mij straks een e-mail met een link naar een java-plug in pagina die ik moet downloaden om met Nescape 7.2 en hoger probleemloos te mijnpostbanken. Ga het zo direct proberen en als het werkt, zet ik hem hier natuurlijk ook naar toe.

Bijdrager
    liudger

Nog even een nieuwtje over Tiger. iChat ondesteund MSN Yahoo en ICQ chat:o
    Als je helpt om safari postbank.nl probleem op te lossen zal ik uitleggen hoe je iChat 3 zover krijgt :D

Bijdrager
    ivan.roos
    ”liudger”

Nog even een nieuwtje over Tiger. iChat ondesteund MSN Yahoo en ICQ chat:o
    Als je helpt om safari postbank.nl probleem op te lossen zal ik uitleggen hoe je iChat 3 zover krijgt :D

Je had toch 10.4 niet zei je? :P

Bijdrager
    Roland53

Helaas: liefhebber of niet (de man van de helpdesk dan), het werkt niet (bij mij). Is ook wel erg verouderde info als ik het goed lees (stenen tijdperk met 10.2.8 en zo…) Maar voor wat een ander er mee kan:

Hierbij ontvangt u de geteste configuraties waarmee MijnPostbank.nl werkt.

MacOS 10.2.8 & Netscape 7.02
    Werkt onder de voorwaarde dat de java- plugin “MRJPluginCarbon” wordt gedownload en in de map met internet plugins (in de map bibliotheek op de harde schijf) wordt geplaatst.

Deze plugin is te downloaden vanaf:
    http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/OJI/MRJPlugin/MRJPluginCarbon-1.0.1.sit

MacOS 10.3.2 & Safari 1.2
    Werkt wanneer u 2x op de button Inloggen klikt.

Linux Redhat 9 & Mozilla 1.2.1
    Linux Redhat 9 & Mozilla 1.6
    Linux Redhat 9 & Konqueror 3.1.4-6
    Linux Fedora Core 1 & Mozilla 1.2.1
    Linux Fedora Core 1 & Mozilla 1.6
    Linux Fedora Core 1 & Konqueror 3.1.4-6

De hieronder volgende configuraties werken niet:

MacOS 10.2.8 & Netscape 7.00
    MacOS 10.2.8 & Netscape 7.1
    MacOS 10.2.8 & Internet Explorer
    MacOS 10.2.8 & Thunderbird
    MacOS 10.2.8 & Camino
    MacOS 10.2.8 & Mozilla 1.4
    MacOS 10.2.8 & Safari 1.0

Er kunnen geen rechten worden ontleend aan de informatie in dit e-mailbericht.

We hopen u hiermee voldoende te hebben ingelicht,

Postbank N.V.
    Helpdesk E-commerce[/i]

Bijdrager
    liudger

Niemand wil met iChat 3 kunnen msnen?
    Jammer dat ik geen reacties terug krijg van de mensen die wel konden postbanken met 10.4
    Heeft iemand nog een suggestie waar he aan zou kunnen liggen?

Moderator
    Strifer

ik kan wel op postbank online komen en inloggen en betalingen doen enzo, maar ik kan die tabs boveaan weer niet gebruiken. zo kan ik dus niet bij mijn internet spaarrekening komen en mijn moeder kan hem niet eens aanmaken (inet sparen).

dit is met OSX 10.3.9 en Safari.

enige ideeen?

p.s. iChat MSN loopt zeker via Jabber protocol?

Bijdrager
    H@roldBeer

Hier mac os x 10.4 en ook problemen met postbank.nl

Bijdrager
    liudger

Ok er zullen dus wel echte problemen in Java van 10.4 zitten of anders gezegd. De java code van postbank.nl site is niet meet bij de tijd.

Nu maar hopen dat een snelle 10.4.1 fix dit zal verhelpen.
    En veel emailen naar postbank.nl :evil:

De iChat truuk dan maar!

Let op!!

Je download een jabber client bijv http://www.macupdate.com/info.php/id/16827
    Dan maak je een account aan op een van de honderden jabber servers http://www.jabber.org/network/
    Kijk wel even naar wat ze ondersteunen. Als je msn wilt hebben dan moet het er wel één zijn die dat heeft natuurlijk.
    Als je account hebt aangemaakt dan log je in en dan kun je een service discovery doen.
    Dan meld je je aan voor bijv msn service. Dan gebruik je je login gegevens van je normale msn account en al je buddy’s verschijnen in je buddy window.

Nu komt het wachten op 10.4 maar als die uiteindelijk bij je op de deurmat ligt dan zorg je dat je al een backup gemaakt heb van je systeem rost 10.4 erop en start je ichat op dan voeg je een jabber account toe en vult hier je jabber account info in. Dan verschijnt in iChat al je msn personen en kun je naar hartelust chatten.:D

Het enige wat mij nog niet gelukt is om file transfers te doen. Het moet dacht ik wel mogelijk zijn :?

Bijdrager
    G3Lay-Z

ik heb ook problemen met de ABM AMRO, moet dan naar Internet Explorer… :roll: heel fout

Bijdrager
    appletick

beetje laat maar mss heeft iemand dr nog wat aan:

als je onder voorkeuren bij safari hebt aangevinkt dat je nooit cookies wil ontvangen en/of pop-ups uitgeschakeld hebt wil postbank.nl ook niet meer werken

bij mij werkten de tabs soms wel soms niet. laatste tijd wel weer dus de pb heeft blijkbaar java aangepast.

tegenwoordig moet ik wel alles 2x invullen voordat ‘ie een betaling wil verzenden!?

Bijdrager
    Mirinspace

Jongens, ik heb het…

Ik gebruik Opera 7.54
    Tiger GM 10.4

en alles werkt.

Voor de zekerheid de Java plugin geinstaleerd.

succes!

Bijdrager
    Ducboy59

Als ik met 10.4 en Safari 2.0 wil inloggen “wordt ik doorgelinkt naar het inlogscherm” …
    duh !

Ondanks dat iedereen zijn best schijnt te doen de laatste technologiën toe te paseen e.d. werkt het dus gewoon niet.

Bijdrager
    tijn22

Inderdaad, ook even Opera gedownload en geinstalleerd, en het werkt. Gelukkig maar weer, durf bijna geen enkele Apple update meer te installeren dankzij die postbank.

update: overschrijven lukt niet!

Bijdrager
    olonpdw

Ik heb sinds ik gisteren 10.4 heb geinstalleerd hetzelfde probleem op mijn iMac G4 en op mijn powerbook G4. 10.3.9 liep probleemloos..

”Ducboy59″

Als ik met 10.4 en Safari 2.0 wil inloggen “wordt ik doorgelinkt naar het inlogscherm” …]

Nog een ‘probleem’: sinds enige tijd verschijnt er, als ik het inlogscherm voor postbank.nl open, een ‘Java Console’ met een lijst van commando’s: die wil maar niet weggaan. Mis ik een eenvoudige anpassing in ‘voorkeuren’, ik kan niet vinden hoe ik dit openen van de java console moet stoppen ?

Java(TM) Plug-in: Version 1.4.2_07
    Using JRE version 1.4.2_07 Java HotSpot(TM) Client VM
    User home directory = /Users/pieterdewit
    —————————————————-
    c: clear console window
    f: finalize objects on finalization queue
    g: garbage collect
    h: display this help message
    l: dump classloader list
    m: print memory usage
    o: trigger logging
    p: reload proxy configuration
    q: hide console
    r: reload policy configuration
    s: dump system properties
    t: dump thread list
    v: dump thread stack
    x: clear classloader cache
    0-5: set trace level to <n>
    —————————————————-

Bijdrager
    sdamion

Ja heb net opera geinstalleerd en deze werkt goed met postbank.nl.

Bijdrager
    Ducboy59

Toch jammer dat het in Tiger met Safari niet werkt ….

Bijdrager
    Roland53

Goed nieuws voor wie (nog) niet overgestapt is naar Tiger. Ik heb net Opera gedownload en kan onder 10.3.9 nu ook weer gewoon Postbanken – inclusief internetsparen…

Bijdrager
    Nestor

10.4 + Netscape 7.02 = MijnPostbank werkt

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 73)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.