24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:

Bijdrager
    Deskman

10.3.3 stabiliteit

Ik draai op mijn standaard G5 1.6 niet veel anders dan op mijn oude G4. Toch knallen veel applicaties er keer op keer uit. InDesign, Entourage, Safari, . Uit de logs kom ik niet goed te weten wat de oorzaak kan zijn. Meer mensen ervaring met dit fenomeen? Het is nogal frustrerend om halverwege een mailtje ineens een hoop harddiskactiviteit te horen en dan *ploep* is het programma ineens verdwenen. Ook K** dus.

G5 1.6
    1,2 Gb memory
    std 80Gb harddisk
    geen extra hardware ingebouwd
    geen rare achtergrondprogramma’s
    Logitech x700 muis
    Externe LaCie 160

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zou één ding doen als ik jou was:

Schijfhulpprogramma over je schijf heen halen, de hele schijf formatteren, OSX opnieuw installeren en dan de combo-update (!) naar 10.3.3 draaien.

Al die ‘kleine’ updates willen toch nog wel eens voor problemen zorgen.
    Die combo-update is wat dat betreft wat betrouwbaarder en je update in één keer meerder systeemversies.

Jouw computer moet gewoon goed draaien met die 10.3.3, dus daar ligt het probleem niet. Gewoon even schoon beginnen is dan wel het verstandigste wat je kunt doen.

Bijdrager
    Deskman

Maar dat is het nou juist. Die G5 is zo nieuw dat ik er alleen maar de comboupdate op heb gezet. Terwijl mijn G4 er mee loopt als een zonnetje. Waar ik bovendie van alles op heb staan dat God en Steve verboden hebben. Allemaal tools voor vanalles en nog wat.
    Maar goed, misschien toch maar eens in een verloren weekend een schone install doen. En als het niet werkt weet ik je te vinden!:evil: (:lol: )

Bijdrager
    Sad

Ik heb hetzelfde, Deskman.

G4 met 10.2.8 ging gladjes, nooit last van iets, misschien ooit eens permissies herstellen maar nooit Diskwarrior e.d. nodig gehad.

G5 (dual 1.8 ) met 10.3.3 gaat wat minder, wel 1 keer per maand een kernel panic (ook terwijl alleen Finder open staat, voor de rest nietsch) en ook regelmatig allerlei apps die gaan reutelen met een spinnig beach ball of death en dan unexpected quitten.

Maar in dit experiment zijn 2 factoren veranderd, namelijk de computer en het OS. Wat is nu de oorzaak?

*edit* welk OS heb/had jij op de G4 en op de G5?

Bijdrager
    michelvdb

Zit er geen lichtjes brak geheugen in de G5?

Bijdrager
    Peter C.

Mijn ervaring met crashes op OSX is dat ze meestal worden veroorzaakt door fonts. Probeer eens zo min mogelijk fonts aktief te maken. Gebruik je Suitcase?

Bijdrager
    Deskman

Er zit geen brak geheugen in de G5. Komt bij macsupport vandaan en die vertrouw ik zeer in dezen.

En @colpo: in mijn G4 draait 10.2.8 van mezelf en nu 10.3.3 van de G5 geleend. Zijn feitelijk mirrors van elkaar. Ik heb de G5 gekocht om op een andere locatie te kunnen werken (thuis is ook niet alles). De G5 is brandschoon geïnstalleerd en ik heb er alleen de MS usermap voor de mail heen gekopiëerd (en een database cleanup gedaan) en al mijn apps opnieuw er op gezet. Allemaal originele installers. Geen onzin dus; ik moet er op werken.

Permissies al eens hersteld, nog geen DW gedraaid. En ook nog geen enkele clou uit de crashlogs kunnen halen.

Overigens heb ik hem nog geen kernelcrash laten maken. Maxcjientje staat des nachts ook aan, maar wel in deep-sleep.

Bijdrager
    Deskman

Hm… Ik gebruik nu Suitcase omdat ik met Quark aan de slag moet voor aangeleverde bestanden. Normaal gebruik ik FontAgent Pro, maar versie 2 werkt niet in Quark-classic. Dus wat moet je dan? Ik heb maar weer een demo van Suitcase draaien totdat ze bij FontAgent weer een beetje bij de les zijn.

Daar wordt ik nou moe van. Pfffft

Het zou dus best kunnen dat Suitcase de boosdoener is, maar ik krijg in de crashlog geen meldingen van Suitcase, die zelf vrolijk door blijft draaien. IK HAAT DIT!

Bijdrager
    Sad

Ik heb geen extra fonts en ook geen fontmanager en desondanks toch de problemen.

Ik ga maar eens proberen mijn extra geheugen er uit te laten een tijdje.

Bijdrager
    Daan Muller

Draai hier 4 G5’s met 10.3.3 (na 10.3.2 over te hebben geslagen) en heb geen problemen met suitcase

Bijdrager
    roelboekel.nl

Ik heb het ook af en toe met me G5 heel frustrerend, Vaak M$ office, maar ook CS wel eens

Roel

Bijdrager
    JeePee

Hadden jullie de problemen ook onder 10.3.2?

En Deskman, je geeft aan DW nog niet gedraaid te hebben. Probeer die eens? Ben benieuwd of het wat uitmaakt…:?

Bijdrager
    Sad

onder 10.3.2 had ik het ook

Bijdrager
    Deskman
    ”JeePee”

Hadden jullie de problemen ook onder 10.3.2?

En Deskman, je geeft aan DW nog niet gedraaid te hebben. Probeer die eens? Ben benieuwd of het wat uitmaakt…:?

Vooruit. Ten behoeve van de statistieken zal ik het doen…

Bijdrager
    JeePee
    ”Deskman”

Vooruit. Ten behoeve van de statistieken zal ik het doen…

Jippie!!!:D :P :wink: Kunnen we die oplossing ook uitsluiten of juist niet… :sealed:

Bijdrager
    M10

Ik heb daarnet voor het eerst sinds 10.1 ALLE applicaties in een keer zien verdwijnen. Ik luisterde naar iTunes dus dat viel nogal op. Volgens mij waren de apps in kwestie: Finder; iTunes; safari; GLTerm; ShadowIP; launchbar; CTVDesktop; Temperature monitor; DragThing en vast nog wel wat andere.

Ik heb een PB17″ 10.3.3 en draaide delta-update. Had gister voor het eerst sinds tijden de permissions gerepareerd.

Ik heb nu meteen combo-update er overheen gedraaid en ga nu permissions weer repareren. Hoop dit nooit meer te zien.

Bijdrager
    Esquare
    ”M10″

Hoop dit nooit meer te zien.

Dan zou ik mijn computer maar uit laten.

:wink:

Bijdrager
    Sad

@esquare: ceci n’est pas un Lounge!

@deskman: ben je al in de buurt van een oplossing?

Bijdrager
    Esquare
    ”colpolyp”

@Esquare: ceci n’est pas un Lounge!

Nobody expects the Spanish Inquisition… Wat ik alleen maar zeggen wilde, is dat je geen onrealistische verwachtingen van een OS moet hebben. Overigens heb ik de sterke indruk dat de problemen van de OP in de hardware-sfeer gezocht moeten worden.

EE

Bijdrager
    Deskman

Nee… morgen is er weer een dag. Ik heb, zeer tegen de gewoonte in, de computer het weekend niet aan gehad (dat scheelde 214 spammetjes…)

Bijdrager
    NielsNz

Ik heb hiermee veel gezeik gehad(10.3) en uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat corrupte fonts aan de basis staan van een hele hoop ellende.
    Sinds ik werk met Suitcase X1 gaat het beter. Met name je system-apps gaan rare dingen doen als je b.v. fontbook gebruikt, deze geeft nl. niet aan of een font goed is ja of nee.
    Succes ermee!

Bijdrager
    vogel
    ”M10″

Ik heb daarnet voor het eerst sinds 10.1 ALLE applicaties in een keer zien verdwijnen. Ik luisterde naar iTunes dus dat viel nogal op. Volgens mij waren de apps in kwestie: Finder; iTunes; safari; GLTerm; ShadowIP; launchbar; CTVDesktop; Temperature monitor; DragThing en vast nog wel wat andere.

Ik heb een PB17″ 10.3.3 en draaide delta-update. Had gister voor het eerst sinds tijden de permissions gerepareerd.

Ik heb nu meteen combo-update er overheen gedraaid en ga nu permissions weer repareren. Hoop dit nooit meer te zien.

Wauw, stonden al die programma’s open toen je aan het updaten was?

Bijdrager
    Apollo

Ik las op MacFixIt dat het opnieuw draaien van de 10.3.3 combo-installer sommige (stabiliteits)problemen doet verdwijnen.
    Misschien dat je dat een keer moet proberen :?

Bijdrager
    M10
    ”vogel”
    ”M10″

Wauw, stonden al die programma’s open toen je aan het updaten was?

Toen niet nee. Eerst geupdate, daarna gereboot en veel? later draaiden die apps die dus allemaal tegelijk verdwenen.

Overigens heb ik de gewoonte tijdens het updaten met andere apps door te gaan. Geen grote dingen maar bijvoorbeeld een beetje browsen in finder of een pdf lezen met preview.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.