3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    beige

10.2.8 RAID problemen

Ik heb een beige G3 met een RAID schijvenset er in als fileserver. Werkte altijd goed totdat ik er 10.2.8 opgezet heb. Als ik nu via AFP een share open met m’n ibook en een groot bestand overzet vliegt de fileserver en naar een meg of wat (bijv. 200 of 40) er helemaal uit.

Na reboot blijkt telkens 1 van de RAID schijven niet meer goed in sync. Dat is gelukkig te herstellen (duurt wel lang) maar het probleem blijft terugkomen…

Ik zou graag weer 10.2.7 draaien wat dat liep perfect.
    Kan dat?
    Is een andere oorzaak aannemelijk?

Ik kan me best voorstellen dat Apple een nieuwer OS niet test op een gekke beige G3 met drie schijven en RAID maar ik baal hier toch flink van zoals jullie zullen begrijpen.

Bijdrager
    wilfred

Sorry dat dit offtopic is maare… is het jou gelukt om Mac Os X op een Beige G3 te installeren? En werkt dat goed? Ik probeerde een tijd geleden voor de grap op te starten vanaf de Mac Os X-cd. Ik zag alleen een wit scherm met een streep er doorheen.

Groeten, Wilfred

Bijdrager
    Kris
    ”wilfred”

Sorry dat dit offtopic is maare… is het jou gelukt om Mac Os X op een Beige G3 te installeren? En werkt dat goed? Ik probeerde een tijd geleden voor de grap op te starten vanaf de Mac Os X-cd. Ik zag alleen een wit scherm met een streep er doorheen.

Groeten, Wilfred

bij mij is dat ook gewoon gelukt hoor (op een beige G3) zelfs de versnellerskaart werkt

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.