4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Lrnsz

10.2.3: Mac Help verdwenen: help!

Na installatie van 10.2.3 verschijnt nu bij het openen van Help Viewer (of aanklikken van Mac Help in de Finder) een leeg scherm. De eerste seconden staat in de titelbalk nog “helpcentrum”, al gauw vervangen door “untitled”. Aanklikken van het boekenkast-icoontje levert niets op.
    Pas na minimaliseren van dit scherm en het weer uitvergroten uit het dock, is een aantal help-files zichtbaar (en toegankelijk) in het helpcentrum, maar niet Mac Help of Appllescript Help, bijvoorbeeld. “Untiitled” is weer vervangen door “help centrum”.
    Herstel bevoegdheden noch MacJanitor bieden soelaas :cry:

Ligt het aan mij, of hebben jullie er ook last van?
    En natuurlijk de vraag: wat te doen??

Bijdrager
    nankovic

Bij mij doet ie het nog wel, zij dat ik het maar een trage progje vind. Wellicht heeft het te maken met je internetverbinding, want daar maakt het progje volgens mij meteen verbinding mee.

Bijdrager
    Gijs

Lijkt helaas aan ‘jou’ te liggen. Helaas, want dat betekent dat je het zelf zult moeten oplossen. Voorkeuren weggooien lijkt me de eerste stap. Ik zou alles weggooien dat begint met com.apple.help… (ze staan in <thuismap>/Library/Preferences).

Bijdrager
    Lrnsz
    ”Gijs”

Lijkt helaas aan ‘jou’ te liggen. Helaas, want dat betekent dat je het zelf zult moeten oplossen. Voorkeuren weggooien lijkt me de eerste stap. Ik zou alles weggooien dat begint met com.apple.help… (ze staan in <thuismap>/Library/Preferences).

Daar was ik al bang voor. Maar ik heb de oorzaak gevonden :lol:
    De genoemde voorkeuren weggooien levert niks op. Wel kwam ik op 2 verschillende plaatsen een Help map tegen:
    <computer>/Documentation/Help/
    <computer>/Bibliotheek/Documentation/Help/
    In beide dezelfde bestanden, met 2 verschillen: in de tweede map ontbrak Mac Help, en de bewerkingsdata waren in deze map recenter dan in de eerste. Duss, Mac Help versleept naar de Bibliotheek, et voila: probleem opgelost.

Wel vreemd, die 2 Documentation mappen met (bijna) dezelfde inhoud.:?:

Bedankt voor het meedenken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.