5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    jobnl

10.2 safe bijwerken naar Panther?

10.2 safe bijwerken naar Panther?

Ik werk nu met 10.2.6. en zie vreselijk op tegen een clean install vanwege massa’s programma’s.

Iemand al bijgewerkt vanuit 10.2?
    Is dat safe?
    Ervaringen?

Met vriendelijke groeten,

Jo Brunenberg

Bijdrager
    Dennis002

Heb iMac G3 DV 400 via “Archiveer en Installeer” bijgewerkt, hij maakt dan een nieuw systeem aan en zet het oude systeem in een map, kan je nog eventueel dingen uit plukken, daarna kan ie weg (is toch al gauw een paar GB tebslotte).

Had wel wat getob, dock bleef opstarten en verdwijnen evenals HD-symbool (soort loop), wat met schijf-EHBO vanaf de installatieschijf, met herhaald herstellen van privileges en middels uit- en inloggen verdwenen is.

Verder deed de scanner het niet meer, wat na verwijderen en opnieuw installeren van de plugin hersteld is.
    Wel uitkijken of je printer ondersteund wordt, dat geeft her en der problemen.

Maar het kan dus wel (scheelt een hoop werk) en m.n. na uitzetten journaling loopt de computer (inclusief MS Word) een stuk vlotter.

Wel voor de installatie en erna bevoegdheden herstellen

Bijdrager
    eiko

ik heb 10.2.6 gewoon bij gewerkt naar 10.3, en dat is prima verlopen, aot nu toe doet alles het gewoon

Bijdrager
    michelvdb

Ik heb een gaaf 10.2.8 bijgewerkt tot een even gaaf 10.3.

Bijdrager
    iGeysir

Ik heb ook bijgewerkt en geen enkel probleem. Mijn computer is wel redelijk nieuw, dus er stond weinig “rommel” op. Op Amerikaanse sites heb ik ook gelezen dat een “clean install” bij veel mensen een soort veilig Always Ultra-gevoel oproept, maar gezien het feit dat Apple gewoon aanbiedt om een upgrade (= optie bijwerken) te doen, zou ik er ook gewoon gebruik van maken. Waarom jezelf zoveel werk op de hals halen als het niet echt nodig is en upgrades gewoon goed blijken te werken? Indien je problemen hebt, kun je altijd nog een nieuwe installatie doen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.