11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    BBB

100 verschillende pasjes maken

Wie helpt me met dit klusje:

– Heb 100 foto’s op pasfoto formaat
    – Heb 100 bijbehorende namen
    – Moet 100 verschillende pasjes ervan maken

Hoe krijg ik dit zo gestructureerd mogelijk voor elkaar?
    Het werk zelf is alleen: foto importeren, naam erbij typen en pasje klaar, maar hoe kan dit zo slim mogelijk als ik er bijvoorbeeld zoveel mogelijk op een A4-tje wil zetten? Is er een mogelijkheid (om bijvoorbeeld in illustrator) die foto’s allemaal bij het importeren direct op hun goede plek te krijgen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Ja Rune

lijkt me een job voor indesign, hoe precies weet ik niet maar gaat zeker…

Bijdrager
    AppelJuice

Heb je Indesign? Daarmee kun je via automatisering de data plaatsen.
    Moet je wel alle namen + naam van de foto’s eerst in excel zetten.
    Of een text bestand gescheiden door tabs.

Op dit forum zijn wel tutorials te vinden.

Bijdrager
    MDF

http://www.burocad.be

Laat daar regelmatig zelf pasjes maken. Ik heb een account aangemaakt en heb een template doorgestuurd van het pasje (cover en versokant). Nu kan ik telkens online de pasfoto’s opladen alsook de gewenste namen en functies intypen in een veld. Online zie ik dan het resultaat in een PDF en kan ik van elk 1 of meerdere stuks bestellen. Worden per post toegestuurd (ook in NL). Prima service :D

(Mij spaart het een hoop afwerkings-werk daar de pasjes kant-en-klaar geleverd worden – gesneden in het exacte formaat, gelamineerd en voorzien van afgeronde hoekjes… )

Bijdrager
    fozzy

als t nou om 1 foto zou gaan met wisseltekst dan is het in indesign erg simpel dmv. Tekstlinken e.d.
    Maar met verschillende foto’s dan moet je toch met stramienen gaan werken, dus ja toch in Indesign.

Als je dit in Illustrator gaat doen worden het nogal zware bestanden lijkt me. Beetje lang nodig met spoolen naar de printer dan.

Bijdrager
    computer space

Ik heb dit ooit met 2000 foto’s moeten doen, en vreemd genoeg, uiteindelijk gekozen voor CorelDRAW. Op één blad had ik 20 stuks gelayout met de tekstvelden doorgelinkt, zodat ik daar de namenlijst per 20 in kon plakken terwijl alles dan meteen op de juiste plek stond (dit kan indesign ook nog). 2e probleem was de foto’s. In Corel kun je in één keer 20 foto’s selecteren, die je vervolgens keurig op volgorde van naam met magnetische snap in het juiste vakje kunt plakken. In InDesign mag je maar 1 foto tegelijk plaatsen, verschrikkelijk veel werk dus.

Bij dit soort dingen is het bijna de moeite om vanuit een database met PHP oid direct PDF te laten maken, en die dan over je definitieve opmaak te plakken. Als het een terugkerend fenomeen wordt is het slim hier iets meer tijd voor uit te trekken.
    http://www.zend.com/zend/tut/tutorial-PDFgen1.php

Bijdrager
    Xenophon
    ”Ja

http://www.macmojo.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=52&Itemid=26

LOL, m’n tutorial komt weer voorbij.. 8)

Je kan ook de datakoppeling van MS Word gebruiken icm. Excel. Maar hoe dat precies werkt weet ik niet. Ongeveer op een soortgelijke manier als in Indesign.

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”Martiniman”

In InDesign mag je maar 1 foto tegelijk plaatsen, verschrikkelijk veel werk dus.

welnee, je laat Indesign een “merged document” maken van een excel of komma-gescheiden bestand. Lees de tutorial van Xenophon op macmojo maar eens door. Het is niet alleen heel gemakkelijk en snel, het is ook leuk om te doen.

(In illustrator kan het trouwens ook)

Bijdrager
    hrotgers

Je kunt ze ook bestellen via pasjesbestellen.nl of via Dutch Card Printing

Bijdrager
    Thoomas

Meneer de Spammer, heb je door dat je uit een bericht van 2007 reageert?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.