23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Solom

1 dode pixel: garantie?

Probleempje: Volgensmij zit ik opgescheept met ‘één’ dode pixel. Ik krijg ‘m niet weg met van die flashfilmpjes en hij is zwart dus dat wijst er volgensmij op dat het een dode pixel is. Nou weet ik niet precies hoe ’t zit met de garantie enzo, maar ik heb even in photoshop één zwarte pixel in een verder wit bestand gezet en deze op 100% grootte er naast gehouden. Deze éne pixel is beduidend kleiner als hetgeen wat lijkt op één dode pixel. Kan het zo zijn dat het meerdere dode pixels zijn, dus dat ik garantie heb of wordt dit gewoon als 1 dode pixel geteld. wat denken jullie?

UPDATE: Net hetzelfde photoshop-bestand er weer naast gezet maar dan op 200% en dan lijken ze even groot te zijn.

Bijdrager
    Napsju

Pak een vergrootglas als je de pixels zelf niet kunt zien.

Hoe lang heb je je Mac?

Bijdrager
    Solom

sinds juni vorig jaar

Bijdrager
    dddfnfjefefle

Stomme vraag: beeld scherm niet toevallig vies?

Bijdrager
    St. Mobbs

Garantie over dode pixels geldt vooral voor de eerste paar dagen/weken.

Ik denk toch dat je de Mac te lang in bezit hebt om fatsoenlijk aanspraak te maken op garantie.

Bijdrager
    Solom
    ”NickSmits”

Stomme vraag: beeld scherm niet toevallig vies?

Ik denk ’t niet ik heb er nu al bijna een kwartier op liggen poetsen met vochtig doekje.

Bijdrager
    Gustav

Volgens mij gaat een garantieregeling pas spelen bij meer dan een aantal (5? 10?) pixels.
    Deze moeten dan ook nog in een bepaald gedeelte zitten van het scherm, in het centrum worden de pixels zwaarder gewogen dan aan de randen.

Er circuleren ook nog wel wat programma’s die je kan gebruiken om je monitor te ‘resetten’.
    Volgens mij is het gebruik ervan niet geheel zonder risico.

Ook kan je soms op het scherm rondom de pixel wat druk uitoefenen. Het wil dan nog wel eens lukken om de pixel weer tot leven te brengen.

Op het forum staat veel informatie over dode pixels – > Zoekfunctie

Bijdrager
    Denize

’t is mij inderdaad wel eens gelukt om een dode pixel uit het scherm te “drukken” maar dat zal moeilijk gaan met die glasplaat van de Imac (’t gaat hier toch om een Imac?) gewoon apple eventjes bellen lijkt mij:)

Bijdrager
    GrizzDesign
    ”Denize”

(’t gaat hier toch om een Imac?)

Hij heeft in dit topic niks over het type Mac gezegd, wel is er zijn onderschrift:

”Solom”

Solom

:wink:

Bijdrager
    Solom

net mijn dode pixel gereanimeerd (lees: druk op uitgeoefend), zonder resultaat. Ik denk dat ik pro warehouse maar eens ga bellen. Betreft overigens mijn macbook, idd die in mijn onderschrift.

Bijdrager
    Falcon

Dode pixels nooit accepteren en terug gaan naar leverancier.

Bijdrager
    Solom

de boosdoener(s)
    [URL=http://img12.imageshack.us/my.php?image=p3140224.jpg][/URL]
    Bij de één lees ik trouwens dat garantie geldt bij 2 pixels en bij anderen dat ’t pas geldt bij 5 of 7, iemand die het zeker weet?

Bijdrager
    diotav

Feit dat je 9 maanden later een defect constateert die er al vanaf dag één moet zitten zal vermoedelijk voor een pittige discussie gaan zorgen bij Apple of een Premium Reseller.

Bijdrager
    Solom

Ja ik lees idd dat dode pixels meestal in in de eerste week(en) geconstateerd worden, maar als hij er bij mij al langer zou hebben gezeten had ik het zeker wel opgemerkt.

Bijdrager
    diotav

Zover ik weet ontstaan dode pixels niet. Deze zijn vermoedelijk zo meegenomen in het productieproces. Na een week moet meestal al duidelijk zijn of je last hebt van dode pixel(s). Vraag is ook of het hier gaat om dode pixels of luie pixels.

Bijdrager
    Solom

ik denk dat ik vannacht maar even dat rgb-filmpje er onder laat staan
    en dan maar hope dat ie morgevroeg weg is. anders probeer ik ’t bij pro warehouse te regelen.

Bijdrager
    Veritas
    Bijdrager
    Marius1976
    ”Solom”

de boosdoener(s)
    [URL=http://img12.imageshack.us/my.php?image=p3140224.jpg][/URL]
    Bij de één lees ik trouwens dat garantie geldt bij 2 pixels en bij anderen dat ’t pas geldt bij 5 of 7, iemand die het zeker weet?

Wat is nou de volgens jou dode pixel (links of rechts)?

Het linker ziet er helemaal niet uit als een pixel, maar eerder als een beschadiging. lekkage van cristal.

Een dode of luie pixel is net zo vierkant als een pixel (zoals wat je rechts op het plaatje) ziet, en heeft absoluut geen wollige/wazige uitlopen zoals het dingetje aan de linkerkant in je foto.

Groet
    M.

Bijdrager
    Solom

Net contact opgenomen met pro warehouse. Het is een vlek of het zijn dode pixels, moeilijk te beoordelen. In bijde gevallen valt ’t in ieder geval onder de garantie.:D

Bijdrager
    Veritas

In bijde gevallen… weet je het zeker beste man? Ik betwijfel het!

Bijdrager
    puntje

Ik zelf heb een imac, ongeveer 11 dagen. En ook twee dode pixels of 2 stofjes, kleine stipjes. De dealer wilt er niets aandoen, geen garantie. Ik merkte het eerst op, toen ik hem 10 dagen had. Omdat ik bewegende foto’s op het scherm heb zitten, vielen ze mij in het begin niet op. Toen ik in flash ging werken en ik had een witte pagina zag ik hem gelijk.

In de winkel heb ik het scherm nog wel gecontroleerd, was maar kort, maar toen zag ik niks. Geen stofjes en geen dode pixels.

De winkel zegt het is een stofje en geen dode pixel. Hun reden dat het geen dode pixel is, is omdat deze beweegt en dat doen dode pixels niet. Ik heb hem niet zien bewegen. Ze vroegen of ik wel eens een echte dode pixel had gezien. Op mijn windows-pc en oude windows-laptop heb ik nooit een dode pixel gezien. Deze beeldschermen waren gewoon goed.

Het enige wat ik weet is dat ik twee kleine zwarte stipjes zie aan de linkerkant, midden van het scherm. Ik heb een groot scherm genomen, omdat ik hem helemaal benut, dus links of recht, zijkanten, ik gebruik het allemaal. Voor mij maakt het geen verschil of het in het midden zit of aan de zijkant. Ik zit er zelf soms zo met ogen in dat ik zelfs de rasters kan zien op het imac-scherm. Ik heb zeer goede ogen.

Ik heb de nieuwe imac 3.06 met 1 tb hard-disk. Volgens hun is deze imac een consumenten-pc en dan mag je dat verwachten. Terwijl ik een onder een consumenten-pc bijv. een hp, dell en Acer etc. zie. Ik zelf kan de stofjes ook niet verwijderen, vanwege het glas wat voor het echte scherm zit en dit moet in een stof-vrije ruimte gebeuren. En dat laatste heb ik ook niet.

Nog een paar vraagjes, kan er ook stof van mijn huiskamer in de imac komen, of is deze helemaal lucht dicht en kan stof ook dode pixel veroorzaken in de toekomst. Kan een stofje ook vergaan, dat het opeens weg is. Ik zelf denk van niet.

Tevens zei de dealer dat apple alleen garantie geeft voor dode pixels, alleen als de pixels midden in het scherm zitten en dan moeten het er meer als 7 zijn.

Ik ben heel zuinig op mijn spullen en daarom is dit voor mij super balen. :(

Bijdrager
    Veritas

Puntje: kleine hint:

”Veritas”

lees mijn post eens

Bijdrager
    Solom

om dit topic even af te sluiten wil ik zeggen dat ik vorige week mijn macbook terug heb gestuurd en vandaag teruggekregen. de zwarte punt is uit het scherm gehaald en er is meteen een nieuwe topcase op gezet, alles binnen de garantie. Topservice!

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.