6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Portnull

'08 iMac met strepen op het scherm, nog te redden?

Ik heb een iMac van begin 2008 die, zoals je op de foto ziet, behoorlijk last heeft van verticale strepen over het scherm. Ik weet niet precies wat het is, maar ik gok op slijtage van de LCD of de backlight.

Door dit probleem is hij eigenlijk niet meer bruikbaar en zal hij waarschijnlijk worden vernietigd, maar als het te verhelpen valt vind ik het toch een beetje zonde en wil ik ‘m houden. Weet iemand of dit een te verhelpen probleem is?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  Portnull.

Bijdrager
    bassbug

Zo te zien is videokaart defect.
    Mijn iMac is ook uit 2008.

Lees hier hoe ik mijn iMac heb laten repareren bij AppleStore:

iMac wil niet opstarten => gekke strepen en flikkerende kleuren (opgelost)

Bijdrager
    Portnull

De iMac kan nog zonder problemen een tweede monitor aansturen. De strepen die je zit zijn echt van die brede balken van boven naar onder, ook zichtbaar bij het opstarten als het Apple-logo in beeld is.

Bijdrager
    stel maar

Na mijn idee is dit niet de grafische kaart. Dit is echt de backlight van de LCD. Denk dat de CCFL-bulb niet meer optimaal is of er zit stof tussen. Wel apart dat er een vast patroon in zit.

Wat noem jij een te verhelpen probleem? Helemaal tegenover vernietigd gezien8-O

Bijdrager
    fixar

Ik denk dan basbug het niet bij het juiste eind heeft. In jouw geval zit het probleem in het scherm en zeker niet in de videokaart.

Als je ergens een voordelige stukke iMac met bv een defect LB op de kop kunt tikken uit exact dezelfde modelreeks kun je daarvan misschien het scherm overzetten?

Bijdrager
    Portnull

Een te verhelpen probleem betekent voor mij hooguit uit elkaar schroeven, wat onderdelen schoonmaken, hier en daar een opvoedkundige tik tegenaan geven en weer in elkaar zetten.;-)

Maar het is wel lastig om een Mac waar ik jarenlang fijn mee heb gewerkt zomaar te dumpen. Misschien dat ik ‘m maar gewoon op zolder zet tot ik inderdaad een defecte iMac tegenkom die iets anders mankeert, zodat ik daar wat onderdelen van kan gebruiken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.