20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

0 Dode Pixel Garantie?

Ik ben afgelopen zaterdag bij MacSupport geweest in Uitgeest en daar vertelde een verkoper mij dat er niet zoiets bestond als 0 Dode Pixel Garantie. De enige mogelijkheid was om in de winkel bij aankoop ff het scherm te checken. Ik zei dat ik op forums had gelezen dat dit wel bestond maar de verkoper ontkende dat.

Nu is mijn vraag de volgende: Bij welke dealer verkopen ze wel 0 Dode Pixel Garantie?

Bijdrager
    Sad

De 0 dode pixel garantie bestaat alleen bij sommige merken TFT schermen. Apple doet dit sowieso niet, die vinden dat 7 dode pixels ook nog wel prima is.

Dus voor een Apple scherm (of Mac met ingebouwd schermzoals een notebook of iMac) bij een Apple dealer zal je geen 0 dode pixel garantie krijgen.

Bij Mac Support (en Apple Centre CS dus ook) mag je altijd het apparaat uitpakken, aanzetten en controleren voordat je het koopt. Maar als er binnen de garantie een paar pixels stuk gaan ben je alsnog de lul, want niemand garandeert het.

Inactief
    Anoniem

maar je kunt het apparaat wel weigeren als je een dode pixel aantreft bij uitpakken en testen?

Bijdrager
    Sad

yeps!

en: wat je ook koopt in nederland, of het nou een fiets of een TFT scherm is, bij een winkel heb je wettelijk 7 dagen niet-goed-geld-terug garantie waarbij je zonder opgaaf van redenen altijd binnen 7 dagen je geld terug kan vragen.

Dit geldt overigens alleen voor particulieren (niet voor bedrijven die iets kopen) en niet voor goederen die kunnen bederven, zoals een patatje-mayonaise.

Inactief
    Anoniem

ok, thanx.

Bijdrager
    A

Maar hoe herken je een dode Pixel ?

Bijdrager
    Oupro

Een dode pixel is een pixel (een puntje) op een lcd scherm die zwart blijft. Of in één specifieke kleur blijft hangen.

Moderator
    unSOUND

Nou die brand niet….

.

Zoiets als boven deze zin dus.

Bijdrager
    tijn22
    ”Pliep”

en: wat je ook koopt in nederland, of het nou een fiets of een TFT scherm is, bij een winkel heb je wettelijk 7 dagen niet-goed-geld-terug garantie waarbij je zonder opgaaf van redenen altijd binnen 7 dagen je geld terug kan vragen.

Volgens mij is dat geen recht, maar een stukje service van de winkel. Volgens mij is dit recht alleen maar van kracht als je handels onbekwaam bent.

Als je op internet of via postorder besteld is het wel weer consumentenrecht ‘wet koop op afstand’, binnen 8 dagen moet je het product kunnen retourneren en geld terug kunnen krijgen.

Bijdrager
    reposte

Dan komt er nog wel iets als “Garantie” bijkijken

Lang leve Europa: minimaal 1 jaar (wettelijk).

En je mag verwachten dat je een product koopt wat een paar jaar mee gaat: gaat het binnen acceptabele tijd kapot, moet de winkel verplicht ruilen tegen een nieuwe, of repareren!

Meestal is de tijd van uitpakken vrij redelijk voor de levensduur van een Mek…:)

Bijdrager
    michi_rishi
    ”Pliep”

yeps!

Dit geldt overigens alleen voor particulieren (niet voor bedrijven die iets kopen) en niet voor goederen die kunnen bederven, zoals een patatje-mayonaise.

PAS OP!

Alleen voor aankopen via telefoon, postorder of internet geldt een wettelijke onvoorwaardelijke geld-terug garantie! (8 dagen, in originele verpakking en uiteraard onbeschadigd) Je hoeft geen reden te geven waarom.
    Winkels MOGEN weliswaar uit service een product terugnemen en het geld teruggeven, maar zijn daar wettelijk NIET toe verplicht!

Als je absolute zekerheid wilt hebben dat jouw aanschaf GEEN dode pixels heeft dan kun je hem dus online bestellen (bijv. Apple store of Mail-a-mac) en een paar dagen proberen.
    Een andere optie is een tweedehands te kopen. (als er na een paar maanden nog geen pixels uit zijn gevallen, dan zal dat zeer waarschijnlijk ook niet meer gebeuren)

Bijdrager
    wjgmspeedy
    ”tijn22″
    ”Pliep”

Volgens mij is dat geen recht, maar een stukje service van de winkel. Volgens mij is dit recht alleen maar van kracht als je handels onbekwaam bent.

Als je op internet of via postorder besteld is het wel weer consumentenrecht ‘wet koop op afstand’, binnen 8 dagen moet je het product kunnen retourneren en geld terug kunnen krijgen.

Natuurlijk weet ik het ook niet 100% zeker, (ben geen jurist), maar volgens mij kun je niet zo gemakkelijk onder een koop uitkomen. Heb net nog een beetje zitten zoeken, en wat ik gevonden heb is dat een koop gewoon definitief is, behalve als “de wet op de colportage” van kracht is, of “de wet bescherming consumenten bij op afstand gesloten overeenkomsten”. Misschien een jurist aanwezig die daar het fijne van weet.

edit: mvdlande was me voor :)

Bijdrager
    Avensys

Ik heb vorige week vrijdag mijn 17 Inch Powerbook gekregen.
    Deze heeft een rode (hotpixel) dode pixel in het scherm.
    Maandag even met apple gebeld en krijg binnenkort een nieuwe powerbook. Heb het ook zo geregeld dat als de TNT de nieuwe komt brengen, dat ze de oude meteen weer mee nemen.

Was allemaal geen probleem zei apple. Geen enkel gezeik over policy’s gehoord, maar dat is ook normaal omdat het allemaal binnen 7 dagen is.

Bijdrager
    MauZ

samsung hanteerd zero bright dot
    dus witte pikkels op je scherm.
    100% dode pikkel vrij is onmogelijk, als je kijkt vanaf productie proce en de percentage van uitval en als je er dan bij denk dat 1% van de productie eigenlijk al erg veel is en alles doen om de uitval zo laag mogenlijk te houden.
    maar je hebt liever ook geen dode pikkels in je scherm, dus de kans dat je het krijgt is net zo groot als het percentage uitval ongeveer 0,5%

Bijdrager
    Appletaart

doei

Bijdrager
    A
    ”Oupro”

Een dode pixel is een pixel (een puntje) op een lcd scherm die zwart blijft. Of in één specifieke kleur blijft hangen.

Op het scherm waar ik nou mee werk heb ik dan enorm veel dode Pixels. Maar kan dat eigelijk wel met CRT beeldschermen ?

Bijdrager
    Appletaart

doei

Bijdrager
    A

Ja hij is al 10 jaar oud, 17 inch.

Bijdrager
    reposte

Zal de fosfor er wel afgevallen zijn.

Weer een reden om een TFT/LCD-scherm te kopen:P

Bijdrager
    MauZ

ja met tft scherm heb je eigenlijk neit eens screensavers nodig…dacht ik…..weet het niet meer zeker

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.